Stand van zaken WAK-2 pabo’s Projectgroep Kennisbasis Pabo’s Jan Haan 26 mei 2010
Veldraadpleging 9 en 29 juni Plenaire toelichting op het format. Raadplegen van vakcollega’s per redactieteam. Er hoeft geen overeenstemming worden bereikt, maar vooral goed geluisterd en doorgevraagd op de argumenten. De verkregen informatie leidt tot reflectie in het redactieteam, er volgt zo nodig bijstelling.
Resultaten Per redactieteam wordt een verslag bijgehouden waarin de bijstellingsvoorstellen worden genoteerd. Dit verslag en het verslag van de legitimeringsronde maken deel uit van de verantwoording van de beschreven kennisbasis. Er komt een redactiekader: A en B deel.
Werkwijze Schriftelijke informatie: format + concept. Plenair toelichting bedoeling van de dag en toelichting op het format. We willen sturen op de conceptuele uitgangs- punten en keuzen van het redactieteam.
Werkvormen – – – – – plenaire start ronde 1 lunch en voorbereiding ronde 2 ronde 2 vertrek gasten en evaluatiegesprek binnen het redactieteam, conclusies
Conferentieplek Groot Kievietsdal, Hilversumse straatweg,Baarn
Welke vakredacties op 9 juni 1. Aardrijkskunde 2. Beeldend onderwijs 3. Cultuureducatie 4. Dans/drama 5. Engels 6. Generiek 7. Geschiedenis 8. Handschrift
Vakredacties 29 juni 1. Bewegingsonderwijs 2. Geestelijke stromingen 3. Natuuronderwijs 4. Muziek 5. Sociale redzaamheid
Toetsing - beleid Infrastructuur is nog in studie. Nog geen besluit over CVE of eigen stichting. Tijdelijk contract met Stoas, dus toetsen worden ontwikkeld in QMP.
Toetsing Re en Ne Beide toetsredactieteams twee bijeenkomsten gehad. Derde op korte termijn. Presentatie in Begeleidingsgroep. Presentatie in Lobo 24 juni van toetsmatrijs en voorbeeldvragen. Besluit Lobo over voortgang. Ontwikkeling minimaal 200 items voor kerst. Pilots in januari/februari 2011.
Digitalisering Kennisbases HBO-Raad heeft een project geformuleerd voor de ontwikkeling van een website kennisbasis door een extern bureau. Er ligt een document functionele eisen. Oplevering voor de kerst.
Implementatie Voorhoedegroep twee maal bijeen geweest. Rol SLO: monitoring en beschrijving van de processen aan de hand van het Spinnenwebmodel. Onderwijscoördinatoren: informeren en reageren.