“Positief op weg” Positive Drive & Fietsberaad Breda, 13 juni 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
Advertisements

IPad op Bos en Vaart Kinderen van nu groeien multimediaal op.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Decentralisatie AWBZ naar Wmo Projectleiders Genie Hendriks, directie Ontwikkeling Caroline Krijnen, directie Ontwikkeling 15 juni.
Van Participatie naar Participa(c)tie
Markten in het zuiden Waar begin je ?. De eerste vragen •Wat is de lokale vraag ? Zijn alle groepen hierbij betrokken (m/v; GO/NGO/bedrijven etc) •Wat.
Ondernemen in de praktijk
Medezeggenschap en de Benchmark
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
 Psitief Coachen Positief Coachen Programma
Copy + Gisteren deed ik vervelende ontdekking. Al jaren heb ik een goed idee om een onderneming op te zetten. 2 jaar geleden had ik geen opdracht en begon.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
voorzitter Johan Cruyff Foundation
Waar vestigen bedrijven zich
Verhelle Jill 1BaswB Informatieve vaardigheden : sadan opdracht.
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Peter Brouwer Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW WZSW – Waar Zit Sociale Waarde?
Betrokkenheid als kwaliteit van leerprocessen en leerresultaten
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Begeleidingsplannen GGZ
Haarlems Inkoop- en Aanbestedingsbeleid
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011.
Evaluatie ‘Met de fiets minder file’
Betrokkenheid op de werkvloer
2. Eduscrum als activerende didactiek
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Loopbaan&burgerschap. WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Meer inzicht en grip op financiële redzaamheid. Programma Welkom Inleiding Voorstelrondje Armoede/schulden Signaleringslijst Financien Afronding.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
 5 gemeenten  25 schoolbesturen  83 scholen  ca llngen.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Groepsdynamica.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Handboek Jobcoaching Ann De Cuyper, Veerle Eeckhout, Véronique Hauglustaine en Inge Vancauwenberghe.
De kracht van positief opvoeden
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Geocaching workshop Peter van Wijlick Computerclub Helden.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
26 januari 2015 Gezonde Scholen in Drenthe! Jan Faber.
Cultuurnota Alblasserdam BIO 8 oktober Waarom een cultuurnota? Ontsluiten aanbod Kansen benutten Visie en focus: kader Samenhang en samenwerking.
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
1 GSB III financiële verantwoording. 2 GSBIII Drie brede doeluitkeringen: 1.BDU sociale integratie en veiligheid 2.BDU economie 3.Investeringsbudget.
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Westfriezen Hoe gaan wij de club nog mooier maken? Jeugdbeleid
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
KLM Affiliation Program
Triple P: Positief opvoeden Thuisbegeleidingsdienst De Klink
Grip op stress, tijd en Welkom, mijn naam is Annemiek Tigchelaar en ik ben de eigenaar van Werkdrukverlager. Wij helpen je met grip op je stress,
Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Reizen met de snelheid van het licht
Werkingsmechanismen en illustraties voor het nudgen van gezond gedrag
Een “gezonde kijk” op je werkomgeving
Toekomst van de Fietsersbond
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Time-out protocol Presentatie 7 maart 2019.
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

“Positief op weg” Positive Drive & Fietsberaad Breda, 13 juni 2013

de vraag van Breda economisch verantwoord maximaliseren van de leefbaarheid en bereikbaarheid focus op wie het goed doen, op belonen! nadrukkelijk samen met lokale economie mede gericht op genereren beleidsdata

Positive Drive in de praktijk

de theorie (“Nudge”, Thaler & Sunstein) beloon goed gedrag. begrijp hoe de doelgroep “slim in het verkeer” is. bewust maken en beïnvloeden van standaard keuzes. real time feedback op gedrag. helpt bewuste keuzes te maken d.m.v. alternatieven de kracht van locale betrokkenheid. ROI. voorkomen van schade is veel efficiënter dan herstel.

Geografisch eigen regels, prijzen, badges, scores, etc. toepassingsmogelijkheden: snelheid. wegwerkzaamheden, alternatieve route. modaliteit terug naar schoolaandacht gevaarlijk kruispunt, parkeren bij P&R. spitsmijden (routemijden). tijdelijk en permanet Een tool, doelstelling aanpassen & combineren

Consument altijd centraal

Intrinsieke beloning: Badges: sociale status, laten zien dat je nuttig en positief bezig bent in je eigen omgeving. Extrinsieke beloning: Fysieke beloning middels het kunnen winnen van prijzen. Waarom zij (blijven)meedoen

“Orb”als centrale indicator als je rijdt ontvang je (s)miles. afhankelijk van het aantal kilometers dat je bewust en veilig aflegt. de (s)miles converteren naar een winkans op fatastische (lokale) prijzen. daarnaast kun je langs je route bonus (s)miles verzamelen. dit zijn verrassingen en winkansen die je met je Parel kunt spelen, en die doelstellingen extra kunnen ondersteunen.

routes plannen direct zien wat je verdient. melding van belangrijke punten (o.a. scholen) hoeveel positive drives en badges. aantal prijzen en kansen feedback over hoeveel je rijdt en welke voordelen je daarmee behaalt indicator van het weer teksting mogelijkheden. en nog veel meer!!

maar… je moet wel blijven prikkelen!

beleidsdata

economisch door een universele app te gebruiken vergroten we bekendheid, het aantal deelnemers, de aantrekkelijkheid voor commerciële partijen en het beoogde effect. bovendien is het zeer kosten efficiënt. directe link met lokale economie. verschillende modellen beschikbaar.

Geïnteresseerd!