Welkom!.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De stad denkt mee en doet mee 1 • Waardering voor grote betrokkenheid bij binnenstad • Belangenorganisaties bieden rapport aan over groen, na eerdere rapporten.
Advertisements

Nieuwe impulsen voor de fiets
Beheer fietsparkeren bij stations
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Maximale hypotheek berekenen en maandlast berekening afstemmen op toekomst plannen, wonen, werken en vrije tijd Hypotheek berekenen Waarschijnlijk is het.
Samen Werken aan een vitale binnenstad
KOPLOPERS en KLAPLOPERS ’Handhaven bij supermarkten, een open deur’
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Werkgroep financiering Jan Vogelaar. Economische situatie Raakt iedereen Bedrijven en schepen op termijn weer nodig.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
Hoofdstuk 3 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
Stationsomgeving - 29 juni
Fietsparkeren in Delft
Eindmeting proeftuin Wmo Symposium ‘Samen met elkaar’, 31 oktober 2007.
Aanleiding herinrichting Elandsgracht
2 juli 2012 Upgraden Martini Trade Park Parkeren.
De ondersteuningsbehoefte van de leraar
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
Wonen in Nederland Hst 3.2 : Verstopte steden.
Hst 3.2 : Congestievraagstukken
Fietsparkeerplan Veghel-centrum
1 fietsenstallen Leiden CS H. van Zeijl. 2 inhoud Ervaringen in Leiden vertrekpunt oude situatie nieuwe ontwikkelingen beheer openbare ruimte prognoses.
Ervaringen bij gemeenten Rolf Schooleman 10 november Weesfietsenaanpak bij stations.
Weesfietsenaanpak bij stations Handboek & Ervaringen Weesfietsenteam
WINTERCONFERENTIE Zorg voor Zuid in voorbereiding.
Dionne Baaré Kantorenaanpak Het kan in Nieuwegein.
De ondersteuningsbehoefte van de leraar, de leerling en de ouders
Presentatie Voedzame stad op wijkniveau
Een instrument om ouderparticipatie te meten
Fietsparkeren in Dordrecht anno Agenda Proces Kader meten Fietsparkeur Geschiedenis Oordelen en aanbevelingen.
Geïntegreerde fietsparkeeroplossingen
Parkeerparadijs Lange Nieuwstraat. Inhoudsopgave Problematiek Oorzaken Gevolg Voorgestelde oplossing Annex – foto’s.
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
Universal Design Toegankelijkheid van het Stadhuis.
Recreatief fietsen: nog een hele uitdaging
Aanpak Verkeersonveiligheid Fietsverkeer 17 april 2014.
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle.
Welkom bij de informatieavond Groot onderhoud N491: Maasdam–Strijen.
Customize!.
Verkeersveiligheid voor kinderen voorop! Fusie, verhuizing, nieuwe school?
Het jaar van de waarheid!
IKC Klarendal.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
: VNG programma Energie en rol VNG inzake EED/energieaudit door Rommy Bakker bijeenkomst Friese gemeenten en FUMO op 4 februari 2016.
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
Bestemmingsplan Buitenwatersloot voormalig Combiwerk Presentatie voor de Commissie Ruimte Verkeer en Wonen 27 oktober 2014.
Het jaar van de waarheid!. Agenda › Grip op de herziening: implementatievraagstukken › Amendementen als gevolg van Tweede Kamerbehandeling › Wat kun je.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Herontwikkeling Jan Verswollezone Peter Vuijk, projectleider 22 oktober 2008.
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Uitbreiding begraafplaats Koudekerke 3 september 2015.
Uitbreiding begraafplaats Domburg 1 september 2015.
Communicatie en mobiliteit in Mechelen
Welkom! 13:30 uur: Opening en welkom DEEL I: Bijeenkomst
Thema 5 “De Stad”.
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Inhoud presentatie Visie Organisatie Coördinator Plan van aanpak
Structuurschets RONDOM KAMPERLAND.
Nationaal Parkeercongres 2017
Fietsparkeren in Zwolle
De Wiekslag werkt samen aan veiligheid
Gemeentelijk Rioleringsplan Haarlem voor periode 2018 t/m 2023
AmsterdaMaps Delen is beter dan vermenigvuldigen
Parkeren in Arcen Foto: Loek Backes.
Parkeerregulering wijken en stadsdeelcentra
Transcript van de presentatie:

Welkom!

Singel 1940

Oudemanhuispoort 1967

Strengere handhaving hoeken en gaten Minder ruimte De hoogte in Iedereen een vouwfiets Streven naar dubbelgebruik Lokfietsen Meer bomen in de stad

Plan van Aanpak fietsparkeren Visie langere termijn (netwerk fietsenstallingen) Inzet van instrumenten (voorzieningen, communicatie, handhaving) Werkwijze (trapsgewijze inzet instrumenten) Vastgesteld door dagelijks bestuur stadsdeel Centrum 28 oktober 2008 Resultaat: 31 concrete acties voor de komende periode

Inrichtingsprincipes Vrijhouden van verblijfsruimtes Parkeren aan de randen van de ruimtelijkheid Gericht en locatiegebonden opheffen van parkeerplaatsen Inzet nieuwe parkeervoorzieningen zoals bijvoorbeeld fietsparkeervak

Proef met Fietsparkeervakken

Eerste indrukken fietsparkeervakken Positief en goed gebruik door kortparkerende fietsers. Ook inzetbaar voor regulering piekbelasting Vanzelfsprekendheid; vergt weinig uitleg. Vorm en ligging optimaliseren het gebruik. Meer ruimte met dezelfde ruimte! Bij te grote fietsparkeerdruk werking toch beperkt. Speelt niet in de Jodenbreestraat, wel op Muntplein

Start van de excursie Sacha Hansen, Roel Versmissen, Chris Seinen Waterlooplein (ingang Stadhuis) Jodenbreestraat (Albert Heijn fietsvakken, Hogeschool) Binnengasthuisterrein (Universiteit van Amsterdam) Koningsplein (Universiteitsbibliotheek/ Bloemenmarkt) Singel (extra fietsnietjes en fietsponton, Lockerstalling) Muntplein (einde Kalverstraat met fietsvakken) Stadhuis

Langs de route Waterlooplein Onderzoek naar gebruikers. Aanleg van fietsvakken. Eigen fietsenstalling promoten. Geloofwaardigheid bebording. Verschillende gebruikers en bijbehorend parkeergedrag. Indruk nu: veel ruimtebeslag door verlaten (en weinig gebruikte) fietsen.

Langs de route Jodenbreestraat Aanbod fietsen studenten hoog. Er is een eigen fietsenstalling. Voornemen om fietsvakken aan te leggen. Inzetten van kunst als mogelijk alternatief om parkeren te weren?

Langs de route Binnengasthuisterrein UvA werkt aan totaalaanpak Inzet verwijzend personeel Inzet tijdelijke stallingen Locker fietsenstalling Inrichting voorplein/brug Inzet personeel tijdelijk of structureel? Biedt het plaatsen van tijdelijke rekken hier soelaas?

Langs de route Koningsplein Verblijfsruimte, alles al vol Proef met ‘omgekeerd’ fietsvak Handhaving voor de bibliotheek Fietsvakken voor winkels Vergelijkbaar met situatie Muntplein: teveel fietsen, te weinig ruimte. Wat zou u doen?

Langs de route Singel Muntplein Plaatsing van 95 extra fietsnietjes Fietsponton (100 plaatsen) Lockerstalling (80 plaatsen) Muntplein Proef met fietsvakken Geen bebording op plein zelf Ook hier geldt: Aanbod te groot!

Tellingen op Muntplein

Dilemma’s bij zoeken naar oplossingen Algemene streven: gewoontegedrag beïnvloeden. Wens om te faciliteren vs. impact openbare ruimte Probleem overheid is niet het probleem van de fietser. Geen adequate handhaving, zonder voldoende voorzieningen. Aanwezigheid van inpandige stallingen garandeert nog niet het gebruik ervan. Hoever ga je als gemeente? Welke rol neem je?

Vraagstukken langs de route Waterlooplein: Verschillende gebruikers en bijbehorend parkeergedrag. Indruk nu: veel ruimtebeslag door verlaten (en weinig gebruikte) fietsen. Jodenbreestraat: Kunst in straatwerk…..mogelijke alternatieve oplossing om fietsparkeren te weren? Binnengasthuisterrein: Inrichting voorplein/brug. Inzet van verwijzend personeel tijdelijk of structureel? Biedt het plaatsen van tijdelijke rekken hier soelaas? Koningsplein en Muntplein: Geen ruimte op en onder maaiveld!! Wat te doen? Combinatie Muntplein waar ruimte op piekmomenten niet toereikend is. Eventueel als toegift: Reguliersdwarsstraat: Geen ruimte parkeren voor de bioscoop, wel eigen fietsenstalling om de hoek. Weinig zichtbaar, weinig gebruik. Welke verwijzingen werken het beste?