Debatgroep 4 Beleidsaanbevelingen op vlak van de subsidiëring of financiering van de centra.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het decreet VO en laaggeletterden Uitgangspunten/vaststellingen:  Een beleid waarvan niemand wordt uitgesloten  Streefcijfer: 12,5% van de Vlaamse volwassenen.
Advertisements

Onderwijs in onderzoek & onderzoek in onderwijs Etalagebijeenkomst
2004 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2004 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2004 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Introductiebijeenkomst
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
Mobiliteit en Loopbaan
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
Goed Karma Dit is een aardig artikel, maar kort. Geniet ervan ! Dit is wat de Dalai Lama voor 2009 moet zeggen. Dit alles vraagt een paar seconden om te.
De (S)DAEB verankering in de regelgeving - Visie van de Koepel LDE
Zeven bronnen van arbeidsvreugde
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Beleidsknelpunten en aanbevelingen gepresenteerd vanuit de bevindingen die voortkomen uit het onderzoek.
Buurt- en Nabijheidsdiensen Mieke Frans ‘ Buurt- en nabijheidsdiensten zijn een broedplaats Van arbeidsplaatsen voor laaggeschoolden’. Jacques Delors (Europees.
HBO5 in Vlaanderen LEIDO, 8 april 2013 Liesbeth Hens
Vergadering vrijwilligers 5 april 2011
CBE: Centra voor Basiseducatie
1 Thematische werkgroep financiering Eerste samenkomst 3 juni 2013.
Achtergrond Actieplan mobiliteit 2009 Leuven – Louvain-la-Neuve: “In 2020, at least 20% of those graduating in the European Higher Education Area should.
Nieuw decreet volwassenenonderwijs
Samenwerkingsverband Sociale Tewerkstelling 1.Kennismakingsronde 2.Knelpunten 3.Stelling.
Debatgroep 5 Beleidsaanbevelingen op vlak van inschrijvingsgelden en de rechtspositie van de cursisten.
Debatgroep 3 Beleidsaanbevelingen op vlak van het landschap volwassenenonderwijs.
Debatgroep 2 Beleidsaanbevelingen op vlak van regionale samenwerking binnen de consortia volwassenenonderwijs.
Gecombineerd onderwijs Gecombineerd onderwijs Studiedag Talen 19 maart 2010.
Culturele receptie – wat, hoe, waarom?
Evaluatieonderzoek hulpmiddelen in het hoger onderwijs
Welkom op de informatie-avond 3 e klas DC. Even voorstellen De coaches 3D1 Mevrouw van Leusden 3D2 Mevrouw Bacas 3D3 De heer Saïdi en El Yakhlifi 3D4.
Vaardigheid onderwijs
Welkom bij de automatische Salarisbepaler
Aanvullende subsidiëring gecombineerd onderwijs Wie zijn wij Volwassenenonderwijs Kisp Schaalvergroting centra in Oost-Vlaanderen cvo Kisp.
Info Instellingen en leerlingen Wijzigingen Een blik op de toekomst –wijzigingen instellingendatabank –wijzigingen leerlingendatabank Regeerakkoord.
Debatgroep 1 Beleidsaanbevelingen op vlak van ondersteuning, kennis- en expertiseontwikkeling en curriculumontwikkeling in het volwassenenonderwijs.
Zingen Heer, onze Heer, hoe machtig is uw naam op heel de aarde.
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO ICC Gent, 2 april 2015.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Regie over eigen leven..
Goed in je vel zitten Talenten ontplooien Omgaan met dagelijkse stress
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Flexibel deeltijd hoger onderwijs Studiedag Vereniging Hogescholen Werken aan deeltijd; op weg naar aantrekkelijker deeltijd hoger onderwijs 11 december.
Ouderavond De Doornick Onderwerp: Wel/geen continurooster?
2002 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2002 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Je salaris voor 2002 wordt gebaseerd op de antwoorden.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Speel in uw sterkste opstelling Een inspirerend bedrijfsplan opstellen in drie uur tijd.
Hervorming GPMI Provinciale ontmoetingsdagen 2016
Departement Onderwijs en Opvoeding Stad Gent Departementshoofd Luc Heyerick.
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Kunt U Bijdragen? 1.
ILVO VERNIEUWD LOOPBAAN- EN BELONINGSBELEID INFOSESSIES Nov – dec 2015 Jan 2016.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
De laatste jaren is gebleken dat het VNT kampt met een afname van het aantal lidmaatschappen en er weinig nieuwe aanmeldingen zijn.  Positie versterken.
Innovatie diensten en (resultaat)financiering Terugkoppeling vanuit de werkgroep met de stand van zaken.
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2006 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2006 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Passend onderwijs.
Stand van zaken Samen, Slim en Robuust Doel van vanmiddag
WELKOM! 5.
LOB 4 VWO Schooljaar
POD Maatschappelijke Integratie Evaluatie van de energiefondsen
BELEIDSAANBEVELINGEN VOOR MEER VRIJETIJDSKANSEN VOOR JONGE NIEUWKOMERS 10 geleerde lessen uit het project Wereldspelers.
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
(Hoog) Begaafdheid In-Zicht
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2003 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2003 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018
Sociale Energietransitie.
WELKOM.
Inleiding De huidige toestand van de geestelijke gezondheidszorg. - Voorkomen en impact van psychisch onwelzijn en stoornissen. - Instellingen & vaststellingen.
Persoonsvolgende financiering, keuzevrijheid en welzijn
Zelfevaluatie GOK.
12 tot -16 jarigen NT2 LOP Kempen Donderdag 15 december 2016
Transcript van de presentatie:

Debatgroep 4 Beleidsaanbevelingen op vlak van de subsidiëring of financiering van de centra.

Stelling 1 De centra stellen het tekort aan administratieve en beleidsomkadering voor als het grootste knelpunt in de financiering. Hoe omkaderen we een centrum het best en op welke manier moet deze omkadering worden toegekend?

Stelling 2 Willen we de tweedekansfunctie in het volwassenenonderwijs versterken, dan moeten meer echte kansengroepen aangetrokken worden. Hoe kunnen we in het financieringssysteem van het volwassenenonderwijs voldoende stimulansen inbouwen om deze doelstelling beter te bereiken?

Stelling 3 Hoe kunnen prestaties geleverd in het kader van individuele leertrajectbegeleiding, openleercentra en keuzebegeleiding van cursisten beter gevalideerd worden in het financieringssysteem.

Stelling 4 Het onderzoek toont aan dat het huidige financieringssysteem op basis van lesurencursist en delers zijn beperkingen heeft. Kan een financieringssysteem gebaseerd op studiepunten zoals in het hoger onderwijs meer mogelijkheden bieden voor het volwassenenonderwijs?

Bedankt voor uw constructieve bijdrage! U bent welkom op de afsluitende receptie in de zuilenzaal