Figuur 8.2 Stappen in het ontwikkelen van een simulatiemodel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Advertisements

Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Communicatie en draagvlak
Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
HOOFDSTUK 3 VRAAG EN AANBOD IN WERKING L. Berlage A. Decoster Inleiding tot de Economie © 2005 Universitaire Pers Leuven.
Public-Private Partnership. PPP is een samenwerkingsverband waarin het de bedoeling is dat de overheid en de private sector, met behoud van hun eigen.
Figuur 10.1 Twee hotellobby’s
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Logical Framework Approach
Workshop2: Technisch communiceren. Extra blok Workshop2: Technisch communiceren Stap 1: Hoe creëren ?
Quiz Gelijkvormigheid
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Organisatieontwikkeling: cultuur, conflict en verandering
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
Tabel 3.1 Indeling van de bevolking
Figuur 4.2 Het molecuulmodel van Shostack: het vervoer van vliegtuigpassagiers
Figuur 2.1 Prijselasticiteit uitgebeeld
Hoofdstuk 11 Kwantitatieve gegevens analyseren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije.
Hoofdstuk 8 Dienstprocessen ontwerpen en managen.
Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
HOOFDSTUK 4 DE CONSUMENT
HOOFDSTUK 2 DE WERKING VAN DE MARKT - HET PRIJSMECHANISME
John P. Kotter Harvard Business School
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Figuur 5.1 Capgemini promoot haar kwaliteiten om strategie om te zetten in duurzame resultaten
25/09/ Is de thuiszorg onderontwikkeld? Enkele aanvullingen bij de cijfers. Ri De Ridder (directeur generaal van Dienst Geneeskundige Verzorging.
Business Marketing Management
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Transitie WMO vraagt om anders organiseren.
Excellent adviseren Mr. Paul F. Heuperman
Figuur 3.1 Belangrijke factoren in de micro-omgeving van het bedrijf
Projectwijzer 3 H2 Koopgedrag Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Wat voedt jou deel 1..
Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma.
Onderwijseenheid ondernemen
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Zorgvernieuwing vraagt om anders organiseren.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
DOELSTELLINGEN Zaterdag 3 Oktober 2015 Jan Bosman – Psycholoog Elan Groepspraktijk Daphne Surink – Psychologe Elan Groepspraktijk An De Meyer – Diëtiste.
HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
College 2 Hoofdstuk 3 Consumentengedrag werkvorm: “Woordwiel” Vragen over inhoud Hoofdstuk 4 Segmenteren en doelgroep werkvorm: “Flip Flop”
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Ondersteuningsmogelijkheden bij dementie door ZuidZorg in Son en Breugel.
Samen verzekerd van goede zorg André Rouvoet, voorzitter Zorgverzekeraars Nederland Congres Arts en Organisatie – 10 juni 2016.
Thema 3: De verzorgingsstaat
Figuur 4.1 Krachten die het internettijdperk vormgeven
Plannen en optimaliseren
Natuurkunde-project Typ hier de titel van je project Jouw naam
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Team CorCom presenteert:
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Aan het begin van een nieuw jaar
Het voorspellen van agressie tijdens de behandeling van forensisch psychiatrische patiënten a.d.h.v. DE hcr-20.
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Wetenschapsbeursproject
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Richting geven aan Teamontwikkeling
CHALLENGE 1 CHALLENGE 2 CHALLENGE 3 CHALLENGE 4
Transcript van de presentatie:

Figuur 8.1 Eenvoudige stroomdiagrammen voor verschillende typen diensten

Figuur 8.2 Stappen in het ontwikkelen van een simulatiemodel Bron: Merlijn Gillissen, kennisportal

Figuur 8.3 (a) De blauwdruk van een restaurantbezoek

Figuur 8.3 (b) De blauwdruk van een restaurantbezoek

Figuur 8.3 (c) De blauwdruk van een restaurantbezoek

Figuur 8.3 (d) De blauwdruk van een restaurantbezoek

Figuur 8.4 Consumentengedragsmodel van Howard-Sheth

Figuur 8.5 Stroomdiagrammen voor het verzorgen van een maaltijd

Figuur 8.6 (a) Voorbeeldbeschrijving van een hotelaanbod

Figuur 8.6 (b) Voorbeeldbeschrijving van een hotelaanbod

Figuur 8.7 Het koopproces bij diensten

Tabel 8.1 Waargenomen risico bij het aanschaffen en gebruiken van diensten

Figuur 8.8 Het plannen en creëren van diensten

Figuur 8.9 Invloeden op het besluitvormingsproces van de consument

Tabel 8.2 Vijf typen herontwerp van diensten

Tabel 8.3 Mate van klantparticipatie in verschillende diensten