Marketingcommunicatie en ethische kwesties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
De marketing-omgeving
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
Zelfsturing en executieve functies.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Arbeidstevredenheid en prestaties
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Cross Media.
Organisatie-ethiek Wat is het ? Wat heb je er aan ?
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Deel 1 Het managen van mensen en organi-saties.
Organisatieontwikkeling: cultuur, conflict en verandering
Mullins: Management van gedrag – Individu, team en organisatie © Pearson Education Benelux 2007 Hoofdstuk 11 Controle en macht Management van gedrag.
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende.
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
OHT 16.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Persoonlijke verkoop In dit hoofdstuk zul.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Hoofdstuk 5 Onderhandelen over toegang en onderzoeksethiek Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Hoofdstuk 5 Integer leiderschap
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
Hoofdstuk 11 Effectief problemen oplossen
Introductie tot Organisatie Gedrag
 Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 111 Macht en politiek.
Hoofdstuk 9 Het aansturen van teams
INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
 Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 161 Organisatiecultuur.
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Bedrijfsinformatiesystemen 11e editie
Bedrijfsinformatiesystemen 11e editie
Hoofdstuk 1.
Hoofdstuk 2.
Hoofdstuk 4.
Ethiek MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Vragen Theorie par. 3.4 Voor volgende keer MK02 HEO-CE1.
detaillistenpromotie
LEIDERSCHAPSONTWIKKELING © POLITIE HAAGLANDEN 2006 In gesprek over professioneel handelen 2 projecten in Haaglanden.
Doe-Mee-Pas. Waarom? Kinderen doen mee Twee kwetsbare groepen in samenleving kans geven om deel te nemen aan sport en culturele activiteiten.
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Ethisch en duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
College 2 7 stappenplan.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
De politieke en economische omgeving Hoofdstuk 5.
Direct Juridische aspecten
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Inzicht krijgen in Ethiek
Wat zijn de uitgangspunten van participatie?
Transcript van de presentatie:

Marketingcommunicatie en ethische kwesties In dit hoofdstuk zul je het volgende leren: Wat moraal en ethiek inhouden, zowel in het algemeen als in de marketingcommunicatiepraktijk Wat de verschillende standpunten over ethiek zijn en de regels die marketingcommunicatieprofessionals moeten volgen om zich ethisch te gedragen Wat de belangrijkste ethische kwesties bij marketingcommunicatie zijn: stereotypering, controversiële boodschappen, kwetsbare groepen als kinderen als doelgroep nemen en het gebruik van sluikmarketingtechnieken als stealth marketing en buzz marketing Hoe instrumenten voor marketingcommunicatie zoals reclame, public relations, de (persoonlijke) verkoop, promoties en verpakkingen op een onethische gebruikt kunnen worden Wat regulerende en zelfregulerende beginselen en organisaties met betrekking tot marketingcommunicatie inhouden Hoe bedrijven kunnen profiteren van maatschappelijk verantwoord ondernemen

Maatschappelijk verantwoord ondernemen op Cyprus

Maatschappelijk verantwoord ondernemen op Cyprus (vervolg)