De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ethiek MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Vragen Theorie par. 3.4 Voor volgende keer MK02 HEO-CE1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ethiek MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Vragen Theorie par. 3.4 Voor volgende keer MK02 HEO-CE1."— Transcript van de presentatie:

1

2 Ethiek MK02 HEO-CE1

3 Agenda Doelstellingen Vragen Theorie par. 3.4 Voor volgende keer MK02 HEO-CE1

4 Vandaag Ethiek in de marketing Doelstellingen: –Wat is Business ethics –Ethiek en verantwoordelijkheden –Belang voor marketing aangeven MK02 HEO-CE1

5 Vragen? MK02 HEO-CE1

6 Ethiek en marketing KRO campagne MK02 HEO-CE1

7 Ethiek en marketing Serrano / Groninger museum MK02 HEO-CE1

8 Wat is ethiek? Ethiek: Wat kan en wat niet kan Meer dan wet/regels Persoonlijk MK02 HEO-CE1

9 Business ethics Persoonlijk Onderneming Bedrijfsleven Samenleving MK02 HEO-CE1

10 Business ethics Stappenplan (Van Luijk, om redelijk gewin): –Wat is het morele kernprobleem? –Wie zijn de betrokkenen? –Wie is/zijn moreel aanspreekbaar? –Welke informatie heb ik nodig? –Welke argumenten kunnen worden aangevoerd? –Wat is mijn conclusie? –Hoe voel ik mij nu? MK02 HEO-CE1

11 Business ethics Stappenplan (Van Luijk, om redelijk gewin): –Wat is het morele kernprobleem? –Wie zijn de betrokkenen? –Wie is/zijn moreel aanspreekbaar? –Welke informatie heb ik nodig? –Welke argumenten kunnen worden aangevoerd? –Wat is mijn conclusie? –Hoe voel ik mij nu? MK02 HEO-CE1

12 Business ethics Hoe voel ik mij nu? –Eens maar nooit weer –Zou ik dit in de krant willen hebben? –Durf ik de discussie aan met betrokkenen? MK02 HEO-CE1

13 Maatschappelijke verantwoordelijkheden Filantropisch Economisch Juridisch Ethisch MK02 HEO-CE1

14 Marketing en ethiek Normen en verwachtingen eigen onderneming Doelgroep (voldoen aan de behoeften van de klant) Maatschappelijk marketing concept MK02 HEO-CE1

15 Marketing en ethiek Maatschappelijk marketing concept Maximaliseren positieve effecten op de samenleving Lange termijn gericht In Nederlandse cultuur: –Nooit genoeg –Altijd verdacht MK02 HEO-CE1

16 Minicase Albert Heijn is innoverend en milieubewust en verkoopt Bintjes Bintjes zijn de bekendste en meest verkocht aardappelen Door hoogste opbengst per hectare goedkoop Blijkt: heel veel giftige pesticiden die milieu zwaar belasten en grondwater aantasten Milieugroepen spreken over gifpieper Wat moet AH doen? MK02 HEO-CE1

17 Samenvatting Ethiek –meer dan wet –persoonlijk Business Ethics –Beïnvloeding maatschappij, bedrijfsleven en onderneming Marketing en ethiek –Gedragscode/doelgroep –Maatschappelijk marketing concept MK02 HEO-CE1

18 Vragen? MK02 HEO-CE1

19 Voor volgende keer Agio case: –SWOT analyse –Confrontatie matrix MK02 HEO-CE1

20 Einde MK02 HEO-CE1

21 Einde MK02 HEO-CE1


Download ppt "Ethiek MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Vragen Theorie par. 3.4 Voor volgende keer MK02 HEO-CE1."

Verwante presentaties


Ads door Google