Tabel 3.1 Indeling van de bevolking

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Hoe en waarom van rookmelders
Advertisements

Filmpopulariteit Hoe populair zijn specifieke genres per periode?
De marketing-omgeving
Marktonderzoek als proces
Burgerschap in de openbare ruimte: resultaten TNS/NIPO onderzoek november 2011.
Dienstverlenende ondernemingen
Formatief - summatief evalueren
Basis van digitaal collectiemanagement
Klant Interactie Optimalisatie De klant en document output en creatie.
Arbeidstevredenheid en prestaties
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
De geo basisboek Hoofdstuk 1.
Bedrijfseconomie De docent: drs J. Renaud.
Marketing Werkgroep 6.
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Deel 1 Het managen van mensen en organi-saties.
Mullins: Management van gedrag – Individu, team en organisatie © Pearson Education Benelux 2007 Hoofdstuk 11 Controle en macht Management van gedrag.
Figuur 2.1 Prijselasticiteit uitgebeeld
Figuur 8.2 Stappen in het ontwikkelen van een simulatiemodel
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Een dialoog met klanten opbouwen
Bodemdaling gaswinning Franeker Reconstructie Ir. Adriaan.P.E.M.Houtenbos juni 2007.
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Wouter Mennen & Paul van Ulft
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Commercieel beleid en recht
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
User Experience Design
Hoofdstuk 5 Management- accountinginformatie voor besluiten over activiteiten en processen.
A B Laag Hoog Leverancierswaarde voor klant Segment 1 Segment 2 Segment 3 Segment 4 Hoog Klantwaarde voor leverancier Laag.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Online marketing Expert (in een week)
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Inclusieve ondersteuning voor ouderen met een beperking Stephanie Warnez 1 BaO 2.
Het begrijpen van eetstoornissen
Stages Keuzen en kansen.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Waar heb jij de laatste 6 maanden, als consument een top klantenervaring gehad?
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Zuren en basen Scheikunde Niveau 3 Jaar 2 Periode 3 Les 2.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Social media en problematiek
Inleiding tot geneesmiddelenbewaking (farmacovigilantie) Het volgen in de tijd (monitoren) van de veiligheid van geneesmiddelen.
Implementatieonderzoek naar financiële projectbeheersing
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten
Welkom Havo 5..
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Presentatie bedrijfsplan
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Transcript van de presentatie:

Tabel 3.1 Indeling van de bevolking

Tabel 3.2 Culturele omgevingsfactoren

Tabel 3.3 Sociale omgevingsfactoren

Figuur 3.1 Behoeftehiërarchie (Maslow)

Figuur 3.2 Hoeveel winst een klant over een periode van vijf jaar genereert

Figuur 3.3 Waarom klanten na verloop van tijd meer winst opleveren

Tabel 3.4 De relatie met klanten

Figuur 3.4 Wat verwacht een klant van een dienst Bron: The House of Marketing (2000)

Figuur 3.5 De klantenpiramide

Figuur 3.6 De tevredenheid/loyaliteitrelatie

Figuur 3.7 Het loyaliteitswiel

Figuur 3.8 Een promotionele actie stimuleert de leden van het loyaliteitsprogramma online kamers te reserveren

Tabel 3.5 De voordelen die door de luchtvaartmaatschappij aan vaste klanten worden geboden

Figuur 3.9 Oorzaken van overstappen

Figuur 3.10 De reactie van de klant op falende dienstverlening

Figuur 3.11 Drie dimensies van de vermeende rechtmatigheid van verbeterprocessen

Figuur 3.12 Elementen van een effectief systeem voor herstel bij dienstverlening

Tabel 3.6 Methoden om obstakels voor het geven van feedback weg te nemen

Figuur 3.13 De tevredenheidsgarantie van Hampton Inn

Tabel 3.7 Typen dienstverleningsgaranties

Tabel 3.8 Sterke en zwakke punten van methoden om feedback van klanten te verzamelen (een vol rondje betekent dat het middel volledig aan de vereisten voldoet, een halfvol rondje gedeeltelijk en een leeg rondje nauwelijks/helemaal niet)