Hoofdstuk 7 – Frequentieverdeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Overzicht Sessie 1 Inleiding
Advertisements

Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen Met ondersteuning van SPSS Guido Valkeneers.
Klas 2 Hoofdstuk 7 Moderne Wiskunde HAVO/VWO
Tabellen & diagrammen Centrummaten & Spreiding
Programmeren in Java met BlueJ
vwo A/C Samenvatting Hoofdstuk 3
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen Met ondersteuning van PASW Guido Valkeneers.
Statistiek Niveua 3 Kerntaak 5 Blz. 81.
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Klasse indeling Uit een onderzoek zijn de volgend gewichten in grammen
havo A Samenvatting Hoofdstuk 8
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 9
De normale verdeling.
Hoofdstuk 2: Frequentieverdelingen
Hoofdstuk 3 Maatstaven voor ligging en spreiding
vwo C Samenvatting Hoofdstuk 14
Klasse indeling Uit een onderzoek zijn de volgend gewichten in grammen
havo B Samenvatting Hoofdstuk 5
CSE Vaardigheden.
Hoofdstuk 2: Verbranden en verwarmen
Hoofdstuk 8 Centrale tendentie en spreiding
Hoofdstuk 16 De steekproefuitkomsten generaliseren naar de populatie en hypothesen over percentages en gemiddelden toetsen.
Hoofdstuk 6 – Tabellen en grafieken
Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische
Eekhoutcentrum – oktober 2005 Johan Deprez – Hilde Eggermont
Statistiek voor Historici Hulpvak GB2HVST / G2HV09A Dr. L.J. Touwen College 4.
havo A Samenvatting Hoofdstuk 4
havo/vwo D Samenvatting Hoofdstuk 4
Temperatuur en moleculen
Temperatuur en moleculen 4.1 en 4.2
Natuurkunde Paragraaf 3.4 & 3.5
Bouwfysica.
1 van 8 Bernoulli-stochasten & Binomiale stochasten © CI 2003.
Natuurwetenschappelijk verslag
De steekproefuitkomsten generaliseren naar de populatie
Begrippen hoofdstuk 3.
Co-Green Dit is een sheet met tekst. Dit is de kop. Dit is bullit 1. Deze bullits kunnen over de gehele lengte van de sheet doorlopen Dit is bullit.
Boxplot en steelbladdiagram
Centrummaten en Boxplot
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen
1 CCC & CCM Module Statistiek voor CM Drs. J.H. Gieskens AC CCM QT.
1 CCP Module 1: Theorie Statistiek voor Credit Managers Introductie Basisbegrippen Drs. J.H. Gieskens AC CCM QT.
H4 Statistiek Beelddiagram
Informatie over deze presentatie (verwijderen voor gebruik) Bijgaande presentatie is ontwikkeld om groepen die met het programma Groepsontwikkeling willen.
Les 1 Huiswerk was: HST 9 helemaal af.. HST 10 aan de PC Om meer op eigen tempo te kunnen werken, gaan we HST 10 zelfstandig aan de computer maken. Je.
5.3 Gegevens Verzamelen. Tellen en meten/Aantonen Je kunt gegevens verzamelen door tellen, meten en wegen (kwalitatief onderzoek) of door aantonen (kwantitatief.
Differentiatie.
Absolute aantallen en relatieve aantallen
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Excel Statistiek en Excel.
Woordraadstrategieën In klas 1 leer je zes woordraadstrategieën.
Hoofdstuk 16 De steekproefuitkomsten generaliseren naar de populatie en hypothesen over percentages en gemiddelden toetsen.
Statistiek met grote datasets op de TI 84 Peter Vaandrager
Hoofdstuk 6 Rapportage en presentatie verkoopcijfers
Feedback NRG 2011 Katrien Scheerlinck Attaché Audit VG-MZG - Datamanagement DG-GS FOD VVVL.
Hoofdstuk 25 Procenten. Hoofdstuk 25 Procenten.
Kwantitatieve onderzoeksresultaten
Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
Hoofdstuk 1 Tellen. Hoofdstuk 1 Tellen Paragraaf 1.1 Tellen in groepjes.
Rekenen periode 4: Verbanden
Tellen met kaarten.
Tellen met kaarten.
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
ORGANISATIE & MAATSCHAPPIJ
Kwantitatieve kenmerken
Een klaslokaalexperiment
Hoofdstuk 10 Procenten basis. Hoofdstuk 10 Procenten basis.
Beschrijvende Statistiek met Grafische rekenmachine 101
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 7 – Frequentieverdeling Onderzoek doen Hoofdstuk 7 – Frequentieverdeling

Frequentieverdeling

Het werken met klassen Het aantal klassen Klassenbreedte: de bovengrens minus de ondergrens van een klasse. Klassengrenzen: de hoogste en laagste waarden van een klasse. Klassenmidden: gedefiniëerd als het gemiddelde van de klassengrenzen.

Absolute en relatieve frequentie Het aantal waarnemingen dat in een klasse valt noemen we de absolute frequentie. Om frequentieverdelingen met verschillend aantal waarnemingen te kunnen vergelijken wordt gebruik gemaakt van de relatieve frequentie.

Frequentiedichtheid De frequentie die onafhankelijk is van de klassenbreedte wordt de frequentiedichtheid genoemd. (Zie voorbeeld volgende sheet.)

Frequentie - klasse - dichtheid

Cummulatieve frequentie Door de frequentie van waarnemingen van verschillende klassen bij elkaar op te tellen (op te stapelen) wordt de cumulatieve frequentie verkregen. Cumulatieve percentages worden veel gebruikt in grafieken. Bijvoorbeeld in stapeldiagrammen en taartdiagrammen.

Frequentiepolygoon