H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Advertisements

Marketingplanning en -strategie
STRATEGISCHE PLANNING
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
De drie stappen van systeemontwikkeling
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
Strategische marketing
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Management : situering en begrip
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Rehabilitatie in beschut, beschermd, begeleid en zelfstandig wonen
Ontwikkelen van een kwaliteitssysteem: een contingentieperspectief
Administratieve Organisatie Informatieverzorging
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Agentschap voor Natuur en Bos
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Inleiding tot marktonderzoek
Inleiding tot marktonderzoek
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
© Pearson Education Benelux, 2003
© Pearson Education Benelux, 2003
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 9 Het aansturen van teams
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Aanvragen van incontinentiemateriaal
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Business Marketing Management
2.2 Managementmethodes Moderne Beheerstechnieken
Doelen Soorten vormgeving.
Business Marketing Management
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
4. Online strategie Internet scorecard
Functiefamilies Vlaamse overheid
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Naar een optimaal HR - beleid
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 5 drs. S. van der Geest.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
Certificering van assetmanagement
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Toelichting start MMS tot certificatie Hoe integreer je ISO14001 in jouw bedrijf? Evi Heyndrickx – Nederlands Copywriting – Vives - schooljaar
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Kansen en bedreigingen Interne analyse

Inleiding tot marktonderzoek
Business model Business case Business plan
Indeling van hoofdstuk 2
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
planning analyse voorbereiding actie
Introductie Dordtse P&C cyclus
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Transcript van de presentatie:

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Competentiedoelen uitleggen wat het strategisch planningsproces inhoudt de stappen bij marketingplanning beschrijven uitleggen wat operationele planning inhoudt de cruciale rol van implementatie en controle bij marketingplanning uitleggen enkele belangrijke aspecten van de interne omgeving van een organisatie bespreken Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Bedrijfsplanning: het grote plaatje samenstellen Drie niveaus van bedrijfsplanning Strategische planning Functionele planning Operationele planning Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Strategische planning: het plaatje inkaderen Stap 1: missie formuleren Stap 2: interne en externe omgeving evalueren Stap 3: organisatiedoelen of SBU-doelen stellen Stap 4: bedrijfsportfolio bepalen Stap 5: groeistrategieën ontwikkelen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Marketingplanning: camera-instelling kiezen Stap 1: situatieanalyse uitvoeren Stap 2: marketingdoelen stellen Stap 3: marketingstrategieën ontwikkelen doelmarkt kiezen marketingmixstrategieën ontwikkelen Stap 4: marketingplan implementeren en controleren actieplannen verantwoordelijkheid tijdspad begroting marketing en controle Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning WAARDE CREËREN EN LEVEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Marketingplan maken en ermee werken: de foto nemen Sjabloon voor marketingplanning gebruiken Operationele planning: marketingplannen van dag tot dag uitvoeren Marketing: met alle functies samenwerken Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux