“If less is more, how you’re keeping score?”* *Eddie Vedder - Society.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Advertisements

WWW’s van ECOOM-UGent Wie Wat Waar Wanneer Waarom Waarvoor
INTERCULTURELE TRAJECTBEGELEIDING UITGAANDE STUDENTEN.
aanbevolen administratieve opzet voor Rotary Clubs
Seksuele diversiteit Homoseksualiteit Didactiek gedrags- en maatschappij- wetenschappen Isabel Rots 1.
KHLeuven TOEWIJZINGSPROCEDURE Erasmusbeurzen Een “good practice” ? Erasmusdag, 23 mei 2013.
Rijksuniversiteit Groningen RuGRuG Onderzoeksbeoordelingen versus Ranking door Derden Hoe verder na Van Bemmel ? Jules van Rooij Academische Zaken RUG.
STRATEGISCHE PLANNING
ACADEMISCH ERFGOED IN VLAANDEREN Een voorlopige synthese Antwerpen, 4 mei 2012.
SIMON: naar een oriënteringsproef voor het hoger onderwijs
Moderne wetenschappen voor het tweede jaar van de eerste graad
Onderwijskwaliteit een discussiebijdrage Herman van den Bosch.
Omgaan met kinderen en gezinnen 22 november 2013.
K.U.Leuven – Instituut voor de Overheid Universiteit Antwerpen Universiteit Gent Hogeschool Gent
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
PA7b overstromingen overzicht activiteiten Richtlijn 2007/06/EG Context: Plenaire vergadering, Brussel, 12 december 2007 D.8.1.c De plenaire vergadering.
Hoe kun je de kwaliteit van onderwijs in je eigen project verbeteren?
Hogeschool Gent. Missie De Hogeschool Gent wil excelleren in onderwijs, onderzoek, dienstverlening en beoefening van de kunsten. Via de competentie van.
Uitwisselingen Mogelijke uitwisselingen - Binnen Europa : 1 semester of 1 academiejaar - Buiten Europa : 1 semester of 1 academiejaar - Dual.
Leer- werkplaats MPG aanpak
| 1 Faculteit GMW / GION, Gronings Instituut voor Onderzoek van Onderwijs Greetje van der Werf Een goede basis is het halve werk.
Aleksandras Stulginskis University - March 22, 2012 Nabeschouwing Teaching: Home and Away Prof. Dr. Luc François.
Achtergrond Actieplan mobiliteit 2009 Leuven – Louvain-la-Neuve: “In 2020, at least 20% of those graduating in the European Higher Education Area should.
Decreet Lerarenopleiding Frank Vandenbroucke 13 januari 2006.
Effectiviteit en efficiëntie vanuit overheidsperspectief Sofie De Smet Afdeling Beleidsontwikkeling Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Impact van mobiliteit op individueel en maatschappelijk vlak Shifting from margin to mainstream Inge Piryns 12/11/2012.
pag. 2 VUB Richtlijnen Inter-institutionele akkoorden Erasmus+ ( )
Kwaliteitsmeting internationale partnerschappen
The relevance of recall and precision in user evaluation Louise T. Su Journal of the American Society of Information Science 1994.
Jos van Hijfte 8 November 2007
Zoektocht naar samenwerking MBO - HBO
Comet Competence Measurement Tool
30 mei 2002 Kennis- en Informatiemanagement Prof. mr A.I.M. van Mierlo.
EVC bij de buren – 27 november 2007 – Karine Janssens – Universiteit Gent EVC bij de buren EVC bij de buren in Vlaanderen Karine Janssens EVC-coördinator.
Informatiemiddag h/v Stand van zaken en nieuwe ontwikkelingen. april 2010.
Een project van de Korengroep
Bijeenkomst van 22 november 2011 Brussel, HUB Aanbevelingen en conclusies van de workshops: - Evaluatie - Lesgeven aan een school in een ander taalgebied.
Major/Minor Personeel en Organisatie 19 maart 2014.
Van wens naar window Een instellingsbreed model van mobility window aan de UGent.
Bachelor Sociaal werk Forum Flanders Knowledge Area 6 november 2014 Els De Ceuster Windows for Mobility: Windows of opportunity? INTERNATIONALE LEERWEKEN.
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
Leidraad bij het geïntegreerd toetsen van eindcompetenties bij zij-instromers lerarenopleiding UITZIGT (SoE 2010/26) Penvoerende instelling: KHLeuven Projectpartners:
portfolio als competentie-ontwikkelend instrument
Kwaliteitszorg in archieven
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Koninklijk Instituut Van Ingenieurs Engineering Society Workshop Ingenieurs Vraag en Aanbod in de Nederlandse Olie- en Gasindustrie.
Uitwisselingen Mogelijke uitwisselingen - Binnen Europa : 1 semester of 1 academiejaar - Buiten Europa : 1 semester of 1 academiejaar - Dual.
Community Service Learning VU Amsterdam 2 december 2015.
Steunpunt Duurzaam Materialenbeheer (SuMMa) Stuurgroep Vlaams Materialenprogramma Maarten Dubois 16 oktober 2012.
13. Meer professionele ruimte voor leraren. Werksessie NRO-congres ‘samen op expeditie’, 3 november
BIRAKS studeren en lesgeven aan een niet- Europese partnerinstelling.
Onderzoek & Advies Voor een kennisgedreven toekomst voor West-Vlaanderen: Visie op de uitbouw van het hoger onderwijs en het onderzoek in de provincie.
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Universiteit Utrecht Managementinformatie via het web met behulp van Business Objects Angela Wolffenbuttel Afdeling Informatievoorziening, Bureau Controller.
Het BSc Honours Programme
Het BSc Honours Programme
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Jaap van Lakerveld Directeur
The psychotherapy single case database
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Kennis delen.
We hebben wat te vieren!!! 7 juni 2006.
Het BSc Honours Programme
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Betrokken ouder, tevreden ouder
Gelijke onderwijskansen dankzij zorg. Jean Pierre Verhaeghe
STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN
Bewust aanbesteden Inspelen op marktbewegingen door gebruik van data
Transcript van de presentatie:

“If less is more, how you’re keeping score?”* *Eddie Vedder - Society

Introductie Context Kritische succesfactoren voor een objectieve kwaliteitsmeting A Quality Assessment Tool for International Cooperation Toekomst Naar een structurele & objectieve kwaliteitsmeting van internationale partners

Context If less is more… Verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit Toenemend belang reputatiemanagement Druk van rankings  2011: “Ontwikkel objectieve kwaliteitsmeting van internationale partners”

Kritische succesfactoren Vatten complexiteit concept ‘kwaliteit’ Vatten diversiteit in internationalisering Vatten decentrale karakter UGent Minimale administratieve belasting met zich meebrengen Hanteren van objectieve criteria

QuATIC How you’re keeping score? Wat is kwaliteit in internationale samenwerking? Hoe meet je die? Hoe maak je meting vergelijkbaar?  A Quality Assessment Tool for International Cooperation (QuATIC)

QuATIC Wat is kwaliteit van internationale samenwerking? Kwaliteit van Internationale Samenwerking Kwaliteit van de betrokken partners Impact van de samenwerking Kwaliteit van de informatie- uitwisseling

QuATIC Wat is kwaliteit van internationale samenwerking? 3 Clusters Indicatoren per cluster Maximale hoeveelheid informatie Minimaal aantal indicatoren

QuATIC Indicatoren Parameters voor keuze indicatoren –Relevant? –Beschikbaar? –Meetbaar? –Unieke informatiedrager? –Geen Mattheüseffect? De data Van data van score

QuATIC

Cluster 1: Kwaliteit van de partners C1I1: RankingsONLINE C1I2: Kwaliteit inkomende studentenOASIS C1I3: Begeleiding uitgaande studentenEPOS C1I4: Kwaliteit aangeboden onderwijsEPOS Cluster 2: Kwaliteit van de informatie-uitwisseling C2I1: CommunicatieNIEUW C2I2: Beschikbaarheid informatieEPOS Cluster 3: Impact van de samenwerking C3I1: BetrokkenheidMoveOn C3I2: MobiliteitsgraadMoveOn C3I3: OnderzoekssamenwerkingDOZA C3I4: OnderwijssamenwerkingMoveOn

Cluster 1: Kwaliteit van de partners C1I1: RankingsONLINE THE QS ARWU C1I2: Kwaliteit inkomende studentenOASIS Studiesucces Studiebelasting QuATIC

*30 credits/sem = +/- 0,2 credits/dag **UGent gemiddelde = 80% Exchange gemiddelde = 70% QuATIC

Cluster 1: Kwaliteit van de partners C1I1: RankingsONLINE THE QS ARWU C1I2: Kwaliteit inkomende studentenOASIS Studiesucces Studiebelasting C1I3: Begeleiding uitgaande studentenEPOS Tevredenheid omtrent academische ondersteuning Tevredenheid omtrent administratieve ondersteuning QuATIC

EPOS QuATIC

Cluster 1: Kwaliteit van de partners C1I1: RankingsONLINE THE QS ARWU C1I2: Kwaliteit inkomende studentenOASIS Studiesucces Studiebelasting C1I3: Begeleiding uitgaande studentenEPOS Tevredenheid omtrent academische ondersteuning Tevredenheid omtrent administratieve ondersteuning C1I4: Kwaliteit aangeboden onderwijsEPOS Verruiming wetenschappelijke en of professionele kennis Kennismaking met nieuwe vakinhouden Kennismaking met nieuwe onderwijsmethodes en leermiddelen QuATIC

EPOS QuATIC

Cluster 2: Kwaliteit van de informatie-uitwisseling C2I1: CommunicatieNIEUW Administratief (selectie, nominatie…) Academisch (aanbod, punten…) Nog in ontwikkeling! C2I2: Beschikbaarheid informatieEPOS Informatie omtrent huisvesting Informatie omtrent administratieve verplichtingen Informatie omtrent studieprogramma QuATIC

EPOS QuATIC

Cluster 3: Impact van de samenwerking C3I1: BetrokkenheidMoveOn Aantal betrokken faculteiten Aantal betrokken opleidingen QuATIC

Cluster 3: Impact van de samenwerking C3I1: BetrokkenheidMoveOn Aantal betrokken faculteiten Aantal betrokken opleidingen C3I2: MobiliteitsgraadMoveOn Activiteitgraad in uitwisseling Evenwicht in uitwisseling QuATIC

Cluster 3: Impact van de samenwerking C3I1: BetrokkenheidMoveOn Aantal betrokken faculteiten Aantal betrokken opleidingen C3I2: MobiliteitsgraadMoveOn Activiteitgraad in uitwisseling Evenwicht in uitwisseling C3I3: OnderzoekssamenwerkingDOZA Gezamenlijke onderzoeksprojecten Joint PhD’s Joint publications (nog in te voegen) QuATIC

Cluster 3: Impact van de samenwerking C3I1: BetrokkenheidMoveOn Aantal betrokken faculteiten Aantal betrokken opleidingen C3I2: MobiliteitsgraadMoveOn Activiteitgraad in uitwisseling Evenwicht in uitwisseling C3I3: OnderzoekssamenwerkingDOZA Gezamenlijke onderzoeksprojecten Joint PhD’s Joint publications (nog in te voegen) C3I4: OnderwijssamenwerkingMoveOn Gezamenlijke programma’s Gezamenlijke onderwijsprojecten QuATIC

Resultaat Lijst van indicatoren van kwaliteit Lijst partners met score per indicator QuATIC

Resultaat

Lijst van indicatoren van kwaliteit Lijst partners met score per indicator Verklarende rapporten per partner met sterktes en zwaktes QuATIC

Resultaat Lijst van indicatoren van kwaliteit Lijst partners met score per indicator Verklarende rapporten per partner met sterktes en zwaktes Visualisatie van samenwerking QuATIC

Resultaat QuATIC

Uitbreiding binnen UGent Invoeren niet-Europese partners Vergroten en verfijnen data-sets Automatisering Uitbouwen kennis omtrent data-analyse en kwaliteitzorg Toekomst

Uitbreiding op Europees vlak Evaluatie van tool binnen Europees project Uitbouwen tot Europese tool Ontwikkeling peer assessment tool Toekomst

Contact QuATIC-team Afdeling Internationale Betrekkingen Universiteit Gent