Blariacumcollege Conferentie Inductie. Missie en visie Persoonlijke aandacht Sportactief zijn Kwaliteit leveren Onderzoekende houding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Advertisements

Reflectievaardigheden en instrumenten
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Opgericht 14 juli 2000 Ter verhoging van het aantal onderwijsdeelnemers dat een opleiding beroepsgekwalificeerd kan afronden.
Herontwerp PDG-opleiding
Motivatie van de professional Willy Limpens
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Reflectievaardigheden en instrumenten
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
INDUCTIE OP DE WINKLER PRINS
Het geheim van Panta Rhei Begeleiding van nieuwe docenten Amersfoort, 10 oktober 2013.
van schoolopleiders en instituutsopleiders
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
VELON-congres Veldhoven 31 maart 2008 Lullen én poetsen Hoe een leergeschiedenis helpt bij het zetten van de volgende stap.
Opleiden in de school lits-jumeaux of twijfelaar? ? Jan Smits: contactpersoon ILS-HAN Astrid Breukers: staflid “opleiden in de school” Edison-college,
Leren van lerarenopleiders
Een goede keten is een kunst! René Denis 11 april 2013
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Op weg naar een beter samenspel Angela van den Nieuwenhuizen C o ö r d i n a t o r V r i j w i l l i g e r s V i t a l i s z o r g g r o e p Yvonne de.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving.
Sectorwerkstuk Den Bosch
HRM-beleid in het teken van de vergrijzing 31 Maart 2010.
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Maatwerk in (op)scholing project 1 1. Waarom?  30% van de lessen in Rotterdams VO door onbevoegde leraren  7% nog niet compleet bevoegd  23% geheel.
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
 Rik van Gerven  Mark Bogers Doelen: Gedragsverandering bewerkstelligen. Uitval voorkomen. Iedere leerling zijn eigen traject bieden. Inzicht.
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Een project van de Korengroep
De rol van de docent en de vrijwilliger in online leren
Voortgangsgesprek fase 1
juli 2008Opzet van het BKO-pakket RU1 Bekijk deze dia uitsluitend in presentatiemodus. Gebruik niet de schuifbalk, maar PgDn en PgUp.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Centrale facilitering van personeelsprocessen
De kubus van CSPE succesfactoren!
Een nieuwe start! Van basisschool naar voortgezet onderwijs.
Naar een nieuw Strategisch Beleidsplan Input vanuit teams en stakeholders Met aanvullingen vanuit MT dagen UC, 6 november
Loopbaancoaching Voorstelling van raamplan
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Op school en in de scholengemeenschap
Loth van Veen Annemieke Offerman Joris Borgdorff
Instellingsexamens Nederlands
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Discussiegroepen - resultaten
Docentencongres #leerling2020/32. Ieder mens een belofte RRR……..??? Doen.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Van basisschool naar voortgezet onderwijs EEN NIEUWE START!
Projectgroep deskundigheidsbevordering Meerjarenbeleid Kerndoel 5.2. Het ontwikkelen van een nieuw systeem van deskundigheidsbevordering, dat uitgaat.
Scouting Academy informatieavond praktijkbegeleiders 1.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
De weg van de leerling met specifieke onderwijsbehoefte in het VO 2016 Marlies Willems Coördinatie Website:
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Thema 6: Wet- en regelgeving omtrent dyslexie. Plaats hier uw stelling.
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Van startbekwaam naar …..
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Welkom op het Saenredam College
Personeelsbeleid Sirius
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
20 september 2018 Sector zorg&welzijn
Rubicon Jeugdzorg zelforganiserend
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Blariacumcollege Conferentie Inductie

Missie en visie Persoonlijke aandacht Sportactief zijn Kwaliteit leveren Onderzoekende houding

Professionaliseringsteam Coördinator Professionalisering Coach Stagiaires Opleider VMBO/MBO Opleider Havo/VWO Coach Nieuw Pers. Zittend Pers. Coach Nieuw Pers. Zittend Pers. Teamcoaching

Inductieproject binnen OGV&O Samenwerking College den Hulster Valuascollege Blariacumcollege Ondersteuning RUG

Procedures Benoeming Begeleiding Beoordeling

Begeleidingsprocedure LIO 9 Bijeenkomsten collegiale consultatie Gesprekken met opleider Coachingstraject Terugkoppeling: teamleider Vakinhoudelijke begeleiding SPD Team verzorgt dagelijkse begeleiding

Begeleidingsprocedure Starters 10 bijeenkomsten voor collegiale consultatie Gesprekken met persoonlijke coach 4x coachingscyclus Terugkoppeling: teamleider, coachee en coach Vakinhoudelijke begeleiding vakgroep Team verzorgt dagelijkse begeleiding

Begeleidingsprocedure Tweedejaars 6 bijeenkomsten voor collegiale consultatie Video-interactie-begeleiding Gesprekken met persoonlijke coach Terugkoppeling: teamleider, coachee en coach Vakinhoudelijke begeleiding vanuit vakgroep

Beoordelingsprocedure LIO, Starters & Tweedejaars Beoordeling: strikt gescheiden van begeleiding Docent is zelf verantwoordelijk voor traject Leerlingenenquêtes Zelfevaluatie Vakgroepevaluatie Teamevaluatie Lesbezoek Persoonlijk ontwikkelgesprek (POP) c.q. beoordelingsgesprek

Scholingsaanbod Coaching & supervisie Teamcoaching Themabijeenkomsten Video-interactie- begeleiding Portfolio Wederzijdse lesbezoeken Begeleide intervisie Mentorentraining Kenniskringbijeenko msten

Pluspunten Duidelijke structuur Kleinschalig Reflectie stimuleren Deelnemers betrekken bij programma Maatwerk

Pluspunten Geschoolde coaches /regelmatig afstemming Ruimte voor ontwikkeling/taken beperken Diverse instrumenten Scholing Website

Verbeterpunten Aansluiten begeleiding ontwikkelgesprekken Centraal thema Versterking vakgroepen Intervisie breed in organisatie wegzetten Persoonsgebonden budget: 3 jaar