© Lost Boys 2006 Identiteit en Interactiviteit. Hoe houd je de aandacht van je doelgroep vast Als hij/zij eenmaal op je site is… Door… Qua onderwerpen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
De Drama Driehoek.
Introductiebijeenkomst
Over consumenten, gedrag en marketing
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
Welkom bij de 4e workshop over:
Presentatie BètaMentality
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Leefstijlen algemeen extravert ego groep introvert enthousiast
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Ondernemerschap in het mbo
De strategie van een webconcept
Strategie en Indelingsprincipes
© Lost Boys 2006 Identiteit en Interactiviteit. © Lost Boys 2006 Eerst nog even… De strategie.
De strategie van een webconcept
concept en indelingsprincipe
De sitemap. Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
huiswerk IAM competenties
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit
De theorie van de dramadriehoek
6 pijlers van de code in beeld
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Ondernemendheid in onderwijs, iedere dag waardevolle kansen
Welkom bij de 4e workshop over:
Wat willen we vandaag doen?
Identiteit en imago openbaar onderwijs
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Visie & Strategie.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Social media presentatie
Volksuniversiteit Zwolle
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Opvoedstijlen en interculturele communicatie les 4
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Bronnen van macht. Formele macht Hiërarchisch Formeel Positie Legitieme macht.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Niets is wat het lijkt.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
IK EN DE ANDER Levinas ( ). Levinas Emmanuel Levinas ( ) wordt, na een relatief lange onbekendheid gedurende zijn leven, vandaag internationaal.
Succesvolle intelligentie (Sternberg)
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Lelystad Virtual Experience Lelystad Marcel Hoogeveen.
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

© Lost Boys 2006 Identiteit en Interactiviteit

Hoe houd je de aandacht van je doelgroep vast Als hij/zij eenmaal op je site is… Door… Qua onderwerpen in te spelen op de ontvangersdoelen. Qua look & feel en tone of voice in te spelen op de verwachting van de doelgroep. Pakkende, aansprekende teksten te schrijven (Kop en lead beantwoorden de belangrijkste W’s). Krachtig en passend beeld te gebruiken; Te werken met triggers; En… Passende interactie en een aantrekkelijke gebruikerservaring te creëren!

En hoe zorg je dat je niet de 13e site uit een dozijn wordt? Door in je communicatie gebruik te maken van de eigenschappen (merkwaarden) die de organisatie zo bijzonder, goed en/of zo onderscheidend maken t.o.v. andere (concurrerende) organisaties. Bijvoorbeeld: Ambachtelijk, ambitieus, humoristisch, respect, resultaatgericht, autoriteit, bescheiden, betrouwbaar, capabel, comfortabel, controle, de bekendste, de beste, de eerste, de grootste, echt Hollands, eerlijk, eigentijds, energiek, exclusief, familie, fun, gedegen, gezellig, innovatief, inspirerend, integriteit, klantvriendelijk, kwaliteit, menselijk, no nonsense, open-minded, oprecht, origineel, passie, plezier, professioneel, rationeel, rebels, ruimdenkend, samenwerkend, service, slim, snel, succesvol, sympathiek, topprestaties, traditioneel, trendy, trots, waar voor je geld, variatie, verrassend, vriendelijk, vriendschap, vrijheid, waardevol, warmte…etc.

Identiteit? Identiteit is de eenheid van wezen, volkomen overeenstemming en persoonsgelijkheid. Het beeld dat iemand van zichzelf heeft wordt zelfbeeld of zelfconcept genoemd. (wikipedia) Waaruit bestaat iemands identiteit: Persoonlijkheid Gedrag Uiterlijk Communicatie

Wat is de Identiteit van jouw organisatie? Identiteit is het feitelijke beeld, de persoonlijkheid van de organisatie (wat de organisatie is en wat zij uitstraalt). Gewenste identiteit : het beeld dat de organisatie wil oproepen, wat de organisatie wil zijn en wat zij wil uitstralen. Organisatie presenteert haar identiteit aan de omgeving via de identiy-mix waarin de persoonlijkheid zicht uit in: Gedrag Communicatie Symboliek

Corporate identity mix Representatie van een organisatie door: Gedrag Communicatie Symboliek Gedrag CommunicatieSymboliek Imago Persoonlijkheid

Het bedrijf/het merk wordt het sterkst als symboliek, communicatie en gedrag elkaar versterken. De bijdrage van ‘gedrag’ wordt veelal onderschat, terwijl het op termijn de dominante factor is!

© Lost Boys 2006 Van merkwaarden naar gedrag

Joop Knipstekker: Student IAM Gedrag: Ambieert altijd kwaliteit Handelt in het algemeen belang Denkt probleemoplossend Bereidt altijd goed voor Schetst en tekent alles Denker Creatief Duizendpoot Sociaal Ambitieus

Harry Wijnkoeler: Creative Director bij Fitz Gedrag: Verbetert processen Maakt schema’s Geeft duiding aan trends en innovaties Wijst op de grote lijn Brengt mensen met elkaar in contact Senior Analyticus Generalist Binder

Fairtrade Ontwikkeling Betrouwbaar Optimistisch Van deze tijd Waardevol Betrokken Gedrag: Stelt producenten (uit Afrika, Azië en Z- Amerika) in staat een zelfstandige positie en toekomst op te bouwen. Stelt de supermarkt in staat zich goed te onderscheiden met unieke producten Biedt lekkere producten met het goede gevoel bij te dragen in de onwikkeling van producenten in Afrika, Azie en Latijs-Amerika.

© Lost Boys 2006 Van offline naar online gedrag

Corporate identity mix Gedrag CommunicatieSymboliek Imago Corporate identity

De parallel... Gedrag CommunicatieSymboliek Image Corporate identity Gedrag ContentPresentatie User experience Online identity Digitale kanalen !

Online identity Gedrag: functionaliteiten Usability Interactie/dialoog Content: Short en long copy Presentatie: Kleur, beeld, typografie Tone of voice Huisstijl Gedrag ContentPresentatie User experience Intentional user experience Digitale kanalen

RVU verruimde blik, het veranderde inzicht, de verschoven houding, de verhoogde interesse, de actievere rol, de gevoelde verantwoordelijkheid. De RVU stimuleert dus veranderingen in denken en doen. De RVU wil vooral een aanjager zijn van de persoonlijke ontwikkeling van mensen. Programma’s kunnen zetjes geven. Het zetje dat de RVU vaak wil geven is: neem zelf initiatief, geef richting aan je leven, doe het zelf. Veel aandacht geeft de RVU ook aan de ontwikkeling van mensen in relatie tot hun omgeving.

“Mora wil het leukste snackmerk van de Benelux zijn met de grootste fanclub. Enkele voor Mora zeer belangrijke merkwaarden zijn favoriete merk, grappig, gezellig, maakt je blij, vrolijk.” Mora

Fairtrade Ontwikkeling Betrouwbaar Optimistisch Van deze tijd Waardevol Betrokken Stelt producenten (uit Afrika, Azië en Z- Amerika) in staat een zelfstandige positie en toekomst op te bouwen. Stelt de supermarkt in staat zich goed te onderscheiden met unieke producten. Biedt lekkere producten met het goede gevoel bij te dragen in de onwikkeling van producenten in Afrika, Azie en Latijs-Amerika.

© Lost Boys 2006 Opdracht 4: Interactie Volgende week inleveren…

Opdracht : 1.Omschrijf de unieke waarden van je bedrijf/vereniging en verbind daar een bepaald gedrag aan. 2.Bedenk op basis daarvan een aantal interactieve toepassingen op je website! 3.Werk de drie beste voorstellen uit op de volgende manier: -Waarde/Usp: -Vertaling gedrag: -Interactieve toepassing: -Visualisatie/beeld/indruk van de interactieve toepassing (let op: het hoeft natuurlijk niet te werken!) Ga verder dan de standaard interactie (poll, forum of online inschrijfformulier etc.)! Bedenk interactie die typisch past bij jouw organisatie (en niet bij iedere club of school!)