De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Lelystad Virtual Experience Lelystad Marcel Hoogeveen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Lelystad Virtual Experience Lelystad Marcel Hoogeveen."— Transcript van de presentatie:

1 Lelystad Virtual Experience Lelystad Marcel Hoogeveen

2 EIGENWIJS?

3 Virtual experience?  Aanpak Arbeidsmarktcommunicatie Gemeente Lelystad als sterk werkgeversmerk

4 Virtual experience -> Virtual tour???

5 De basis op orde-> 321 GO?-> Think!!!!

6 Benodigde competenties veranderen
Behoefte aan evenredigere opbouw personeelsbestand (meer jongeren) Benodigde competenties veranderen Privacywetgeving Hoge mate van zelforganisatie: Individu Teams Arbeidsinspectie  wet en regelgeving Tweedeling in arbeidsmarkt Krapte op bepaalde gebieden en Overvloed op andere gebieden Onzekerheden over rol gemeente (en daarmee over invulling functies)  Omgevingswet Datagedreven: evidence based HR Komende 5 jaar 75 mensen met pensioen Toename aantal vacatures? Mondige burgers  mondige collega’s War on talent

7 De arbeidsmarkt

8 Input: onderzoeken Meest gewaardeerd blijkend uit onderzoek:
Salaris (55%) Reisafstand (40%) Uitdaging in het werk (36%) Een collegiale cultuur (21%) Flexibele werktijden (20%) Contractvorm (20% Mate van verantwoordelijkheid die ik krijg (12%) Mate van autonomie in het werk (10%) Maatschappelijke relevantie van het werk (8%) Mogelijkheid tot thuiswerken (6%) * Bron: benchmark RAET 2017 Meest gewaardeerd door onze eigen medewerkers: 1. We werken flexibel en zijn zelf verantwoordelijk voor resultaten 2. Ik kan werk en privé hier goed combineren 3. Er is ruimte voor ontwikkeling en vakmanschap 4. Plaats en tijd onafhankelijk werken 5. Lelystad is een jonge stad en voortdurend in ontwikkeling 6. Ik kan in de organisatie trots zijn op mijn werk 7. We leveren een bijdrage aan de stad (wat je doet is direct merkbaar/zichtbaar) 8. Informele cultuur 9. Er is ruimte voor eigen ideeën 10. Ik word hier in mijn werk uitgedaagd * Bron: eigen onderzoek (enquête maart 2018) Top 3 millennials: Nieuwe dingen leren Een goed salaris Precies weten wat er van me wordt verwacht * Bron: promotie-onderzoek Open Universiteit

9 Strategie Doelgroep: Kernwaarden passend bij wie we zijn: Uitstraling:
Tussen de 25 en 35 jaar: met 1 tot enkele jaren werkervaring leergierig open Kernwaarden passend bij wie we zijn: Ruimte, Gastvrijheid, Verrassend, Zelfbewust. Bij gemeente Lelystad heb je ruimte. Ruimte voor ontwikkeling en vakmanschap. Voor verantwoordelijkheid en trots. Ruimte om je eigen tijd in te delen en te combineren met je privé leven. Ruimte voor iedereen en ieders eigen ideeën. Lelystad geeft lucht. Uitstraling: Girl / boy next door Persoonlijk: menselijk gezicht Stoer Authentiek: met onze eigen mensen Wervingsuitdagingen: - Juridisch - Technisch (bouwkunde, technische installaties, civiele techniek, verkeersdeskundigen) Informatie en communicatietechnologie  Studies met merendeel mannelijke studenten Nu ‘basis op orde’ Stap 1 = positief gevoel bij het ‘werkgeversmerk Lelystad’

10

11 Plan van aanpak:deelprojecten:
Ontwikkelen communicatiestrategie Ontwikkelen beeldmateriaal Ontwikkelen filmmateriaal Realisatie ‘Werken voor Lelystad’ website Verbeteren candidate experience Aanpassen wervingsaanpak Onboarding verbeteren Beste overheidsorganisatie 2018

12 Uitstraling

13 Middelen: filmpjes 1. Powerquotes: 2. Compilatiefilm:
Wat maakt werken bij de gemeente Lelystad zo gaaf?  6 super korte filmpjes 2. Compilatiefilm: Wat maakt werken bij de gemeente Lelystad zo gaaf?  1 krachtige film 3. De werkdag van: Beeld van het werk  2 inspirerende filmpjes 4. Onze stad: Lelystad is een geweldige stad (om voor te werken)  1 film

14 Achtergrond: Herkenbaar beeld uit Lelystad
Middelen: beelden Personen: Trots, sympathiek, stoer. Echte medewerkers van gemeente Lelystad. Achtergrond: Herkenbaar beeld uit Lelystad Slogan: Drie opties passend bij unieke kwaliteiten van gemeente Lelystad  doelgroep laten kiezen

15

16

17

18 De website: Interviews
Fotocollage op website. Doorklikken naar interviews. Mensen uit verschillende werkvelden. - Wat maakt werken voor gemeente Lelystad zo leuk? - Wat houdt het werk in?

19 Website: www.werkenvoorlelystad.nl
Mobile first Nadruk op beeld Persoonlijk Passend bij huisstijl gemeente Lelystad / webrichtlijnen

20 En verder: Concepten klaar  Feedback verwerken  september
Checken slogans bij doelgroep  oktober Online video’s monitoren  welke genereren het meeste traffic?

21 Sneakpreview De werkdag van Alexis

22 Applaus


Download ppt "Lelystad Virtual Experience Lelystad Marcel Hoogeveen."

Verwante presentaties


Ads door Google