Kunst met jonge kinderen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doelloze dingen!!  Je bent vast wel ooit iets doelloos tegen gekomen? Daarover hebben wij dus een mooie presetatie over gemaakt!!
Advertisements

Je gaat bij deze opdracht zelf een aantal vragen bedenken, die je ook als een toetsvraag zou kunnen gebruiken. Geef een antwoordmodel erbij.
Thema 7 Les 1a Smaak. • recensie = een tekst waarin je opschrijft wat je ervan vindt.
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Presentaties •Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
Ik ga hier in deze publicatie uitleg geven over kunst
Kunstproject groep 8.
Vmbo Helicon Eindhoven
Is gemaakt door :Marsha Hofmeijer ! Groep 8 De Regenboog
Waar ben jij heel goed in?
Wat maakt het leven zinvol?
Sociale media Gemaakt door: Jord, Ravi, Joep en Jurroen (onze ondernemer).
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
Fotografie - Beeldaspecten
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Gemaakt door:Lisanne de Haan
* ELLA 6A * * powerpoint kunst *
KUNST Er zijn heel veel soorten kunst,
Kunst!!! Ik heb samen met mijn oma een schilderij gemaakt met veel kleuren lees meer over in deze powerpoint.
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
Van Abbemuseum.
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Thema 7 Les 11a Smaak. overeenkomst = iets wat hetzelfde is als je het vergelijkt.
Welcome to another Demension. Ik ben Lars Knoops uit MV 1c. Veel plezier met een rondleiding door mijn huis in een andere demensi.
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
KUNST Onze eerste kunstles.
1 Cultureel zelfportret
Academie voor algemene beeldende
 Is basis kennis een voorwaarde voor het experiment in de beeldende vakken in de onderbouw?  Wat is basiskennis?  Hoe word basis kennis nu overgedragen?
Lugubere schoonheid afschuw of bewondering
Gebruik de pijltjestoetsen
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Nagels Hou jij ook zo van het lakken van nagels?
Prokkelen.
Zondag 35 HC Franeker 8 maart 2009
Jij, God en je kind.
Als je van iemand houdt, heeft alles nog meer zin!
De Maya’s zeggen over Anguel : Anguel draagt het teken van de voltooiing. Anguel belichaamt de laatste cycli van de evolutie, van het hoogste potentieel.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Cultuur in de klas. Les 2   PREZI PREZI  Leg je hoofd op de bank en sluit je ogen. We gaan het rustig maken met een muziekje. Maak het rustig.
En toen was het voorbij Vraag jij je nooit af wat mensen moeten denken net voor dat ze een ongeluk krijgen of zelfmoord plegen Hier kun je proberen om.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Week 2 : Ontwikkelingspsychologie, Liesbeth van Beemen:
Ku(ns)tgeschiedenis.
GEMEENTEMUSEUM: WONDERKAMERS Door: Manon, Julia, Iris Klas: 4H2.
Het belang van voorlezen
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Psychologieles 12 lesweek 2
Versie 1: BESCHOUWEN is: met aandacht kijken naar… Deze powerpoint gaat over goed kijken en beschrijven en pas in tweede instantie over weten.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Word jij later ook een kunstenaar? Presentatie leergroep 2 Esther van Eeten, Ingrid Davits & Linda Versantvoort.
Inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep.
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
KNOPEN MET TOUWTJES HALLO WIJ ZIJN MAARTJE EN JELENA EN WIJ GAAN HET HEBBEN OVER SCOUBIDOU VEEL PLEZIER.
Een beoordeling schrijven
Reken je (niet) rijk.
Les 3. Regel: het regelmatig presens
Inhoud Project Artcadia -- Inleiding
Enkelvoudige en samengestelde zinnen
Uit het niets! Genesis 1:2-3
Dit is een zelfportret van Vincent van Gogh
Dit was Piet Mondriaan. Hij is een hele beroemde Nederlandse schilder
Les 3 Lezen 4.2, 4.3 en 4.4.
Je eigen omgeving in beeld
JJij en ik, wij zijn allemaal net zo zondig.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Waarden & normen.
Transcript van de presentatie:

Kunst met jonge kinderen Christine de Meij Serena van Rutten V3A

Inhoudsopgave Inleiding Praktijk + visie Kerndoelen + HAS-begrippen Competenties Afsluiting Serena: Verteld wat wij gaan behandelen en op welke volgorde

inleiding Wat houdt de prestatie in? Waarom hebben wij gekozen voor deze prestatie? De leervragen: Hoe kun je kunstbeschouwen met jonge kinderen? Christine: Verteld wat de prestatie inhoudt, waarom wij hiervoor gekozen hebben en wat de leervragen zijn.

Kijken

kijken

Kijken Serena

Praktijk Wat zie je op dit schilderij? Wat roept het bij je op? Wat stelt dit schilderij voor? Betekend dit schilderij iets? Wat voor gevoel krijg jij bij dit schilderij? Hoe is het gemaakt? Welk beeldaspect is in dit werk het belangrijkst? Vindt je dit schilderij (niet) mooi? Waarom? Serena

Foto’s Serena

Foto’s Serena

Kunst beschouwing

Praktijk Wat valt op? Wat trekt meteen aandacht? Wat is het belangrijkst? Wat zie je allemaal? Hoe is de sfeer? Hoe zie je dat? Wie vindt het kunstwerk lelijk, slecht, goed, mooi, saai? Waarom? Christine

4 fases Kennismaken = eerste reactie van de kinderen Wat valt op? Wat trekt meteen aandacht? Wat is het belangrijkst? Analyse = zorgvuldige beschouwing van de voorstelling en hoe het gemaakt is? Wat zie je allemaal? Uitdrukking = wat wil de kunstenaar uitdrukken? Waarom heeft hij het zo gemaakt? Hoe is de sfeer? Hoe zie je dat? Meningsvorming = oordelen en vooral meningen vergelijken. Wie vindt het kunstwerk lelijk, slecht, goed, mooi of saai? Waarom?

Resultaten van de kunstbeschouwing en de kunstwerken

Visie Pcbs het Mozaiëk Visie mentrix Christine

Kerndoelen + Has-begrippen Les Serena:

Kerndoelen + Has-begrippen Les Christine:

Competenties Serena:

Competenties Christine:

Afsluiting Beantwoording van de leervragen Reflectie op de lessen en samenwerking (Bronnen) leuke sites