Website Usability
webshops www.wehkamp.nl www.bybg.nl
Wehkamp
Herkenbaarheid: dit is de site van Wehkamp, dat is duidelijk aangegeven op de homepage, je ziet meteen aanbiedingen en voor wie het is bedoeld Navigatie: er is een duidelijk menu op de site Snelheid: de pagina’s verschijnen redelijk snel Zoeken: je kunt vanaf elk scherm opzoeken wat je nodig hebt Opmaak: de website is zichtbaar op elke webbrowser Schrijfstijl: de teksten zijn kort en duidelijk genoeg, ze maken ook gebruik van kleuren Hyperlinks: elk scherm heeft duidelijk aangegeven hyperlinks Interactie: je kunt contact opnemen met de klantenservice van Wehkamp Accessibility: het is mogelijk om in en uit te zoomen op de teksten, dus de site is voor iedereen toegankelijk Afbeeldingen en multimedia: er zijn voor elk product afbeeldingen gebruikt zodat alles duidelijk is voor de consument
ByBeautyGloss
Herkenbaarheid: de site is bekend voor de lezers van www. beautygloss Herkenbaarheid: de site is bekend voor de lezers van www.beautygloss.nl, maar zo is niet voor iedereen duidelijk van wie de site is, wel voor wie het bedoeld is en wat er te bieden is Navigatie: het menu op de site heel overzichtelijk en duidelijk Snelheid: de pagina’s verschijnen redelijk snel Zoeken: je kunt vanaf elk scherm specifieke producten opzoeken Opmaak: de website is te zien met elke webbrowser Schrijfstijl: de teksten zijn kort en krachtig en er is gebruik gemaakt van verschillende kleuren Hyperlinks: de hyperlinks op de site laten duidelijk zien waar ze voor staan Interactie: je kunt contact opnemen met de klantenservice en de eigenares van de webshop Accessibility: inzoomen is mogelijk op elk scherm dus iedereen kan de site bedienen Afbeeldingen en multimedia: er zijn voor elk product afbeeldingen gebruikt die de laten zien wat de consument koopt
onderwijs www.broekhin.nl www.onderwijsinspectie.nl
B.C. Broekhin
Herkenbaarheid: de site is van B. C Herkenbaarheid: de site is van B.C. Broekhin, dat is heel duidelijk aangegeven en je ziet ook voor wie de site bedoeld is Navigatie: er is een menu waarmee je alles kunt zien Snelheid: de pagina’s verschijnen snel Zoeken: je kunt alleen dingen opzoeken als je bent ingelogd Opmaak: de pagina’s zijn te bekijken met elke webbrowser Schrijfstijl: de teksten zijn kort en duidelijk Hyperlinks: je kunt aan de hyperlinks goed zien waar ze voor staan Interactie: je kunt via de site contact opnemen met de school Accessibility: je kunt inzoomen op de tekst dus de site is voor iedereen toegankelijk Afbeeldingen en multimedia: er zijn niet teveel afbeeldingen gebruikt, wel is er een scherm met fotoalbums
Onderwijsinspectie
Herkenbaarheid: de site is van de onderwijsinspectie, dat is ook duidelijk aangegeven op de site Navigatie: er is een duidelijk menu beschikbaar Snelheid: de pagina’s verschijnen heel snel Zoeken: je kunt via elke pagina iets opzoeken Opmaak: de pagina’s zijn te zien met elke webbrowser Schrijfstijl: de teksten zijn kort maar ook heel duidelijk Hyperlinks: elk scherm heeft hyperlinks die duidelijk aangeven waar ze voor staan Interactie: je kunt contact opnemen met de onderwijsinspectie Accessibility: je kunt op de site zelf de tekst vergroten en verkleinen, wat de site toegankelijk maakt voor iedereen Afbeeldingen en multimedia: er zijn bijna geen afbeeldingen of multimedia gebruikt
Non-profit organisaties www.vier-voeters.nl www.globalzero.org
Vier voeters
Herkenbaarheid: de website is van een internationale dierenwelzijnsorganisatie, het is duidelijk te zien waar het over gaat en voor wie het bedoeld is Navigatie: alles is duidelijk aangegeven met een menu Snelheid: de schermen verschijnen heel snel Zoeken: je kan vanaf elk scherm iets opzoeken Opmaak: de pagina’s zijn te bezichtigen met elke webbrowser Schrijfstijl: de teksten zijn niet te lang maar wel heel duidelijk Hyperlinks: er zijn hyperlinks voor de website in verschillende landen, zo heb je de website in je eigen taal Interactie: je kunt contact opnemen met de stichting Accessibility: je hebt de mogelijkheid om in te zoomen op de schermen via je browser Afbeeldingen en multimedia: de afbeeldingen die de site gebruikt maken duidelijk waar de tekst over gaat
Global Zero
Herkenbaarheid: de website is van een internationale organisatie tegen kernwapens, dat is duidelijk gemaakt op de website Navigatie: er is een duidelijk menu op de site Snelheid: de pagina’s verschijnen heel snel Zoeken: je kan vanaf elke pagina dingen opzoeken, alleen is de zoekmachine niet heel duidelijk weergegeven Opmaak: de pagina’s zijn te zien met elke webbrowser Schrijfstijl: de teksten zijn duidelijk en niet te lang, er is ook gebruik gemaakt van verschillende kleuren Hyperlinks: er zijn hyperlinks op de site die ook duidelijk aangeven waar ze voor staan Interactie: je kan via de site contact opnemen met de site Accessibility: je kunt inzoomen met je browser dus iedereen kan de site bekijken Afbeeldingen en multimedia: er zijn niet teveel afbeeldingen gebruikt, het is geen drukke website
Einde