Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Advertisements

Early Warning System Kwaliteitscholen
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Centrale schoolbespreking Naam van de school Datum Logo van de school.
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Handelingsgericht Arrangeren
Het ontwikkelingsperspectief
Leerlingenzorg De Telgenkamp
Het Assink Lyceum.
Zorgstructuur Stedelijk Gymnasium Nijmegen
Oriëntatie 1-Zorgroute
Welkom.
PASSEND ONDERWIJS leerling en zorg : naar één kind – één plan
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
De trajectbegeleiding Een antwoord op de invoering van passend onderwijs van Lyceum Sancta Maria.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
CITOtoetsen! . . En dan? Waarom toetsen we eigenlijk?
Groepsplan in ESIS 7 november | studiedag - introductie.
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Pilot Multidisciplinair Zorgteam in school (MZT) HGW - HGI (handelingsgericht werken - handelingsgericht indiceren) Doel:
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Pilot Handelingsgericht zorgteam op school
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Wat is passend onderwijs?
Leerlingbegeleiding in de eerste graad
Augusta van Oene en Hilda Visser
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Onderwijs passend maken binnen stichting kom Leren
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
‘ORTHO-AAN-DE-POORT’ Pilot Muurhuizen. Taken ‘ortho-aan-de-poort’ Aanmeldingen doornemen binnen termijn 6 weken Adviseren aangemelde leerlingen bij twijfel.
Ontwikkelingsperspectief
Algemene info Met de invoering van passend onderwijs is de leerlinggebonden financiering (LGF) per beëindigd. De overheid heeft een fasering.
‘Passend Onderwijs’. Gezamenlijke opdracht regulier en speciaal onderwijs. Herverdeling:  Ondersteuning  Middelen Eigen beleid in de regio (SWV)
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Zorgstructuur op basisschool Pius X
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Kwaliteitsbeleid.
Ouderavond 15 sept
Informatie-avond groep Groep 6 Een leuke en enthousiaste groep!
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
Geschillencommissie passend onderwijs Presentatie Joke Sperling tijdens Werkgroep leerrecht en leerplicht 30 oktober 2015.
Agnes Braam & Frank van der Vooren
Ambulante Begeleiding Tine Bruijne september 2015.
Rapport Groep 3 / 4 Groep 5 / 6 Groep 7 / 8.
Mentorproject/Coachingsproject Fioretti College Veghel.
Ouder info avond 25 juni 2013 Het Avontuur Sterk in Eigentijds Onderwijs.
“Van Wieg tot Werk” “Van Wieg tot Werk”. Basisscholen gemeente Brunssum Onder het schoolbestuur van Movare zijn er 9 scholen; m.n. Meander, Koningin Beatrix/Treebeek,
Handelingsgericht werken OGP Hans van Doremalen Marion Steegh.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
OGP 6 Verschillen. DOELEN ▪ De student maakt voor zichzelf zichtbaar wat hij al weet over het rekenonderwijs en de speciale aandacht voor de leerbehoeften.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Informatie-avond klas 4 21 september Programma  Welkom  Voorstellen mentoren en examencommissie  Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP)  Examen.
Ouderavond Passend onderwijs en arrangeren op de dr. P.C.M. Bosschool
Netwerk IB WSNS Tilburg
Ambulante Begeleiding
Ervaringen met “Wisselwerking en Beweging”
PILOT HG MDO bovenschoolse pool: LOKET schoolniveau
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
Leerplanontwikkeling binnen scholen
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
GROEPSPLAN groep 3 t/m 8.
Leer- en ontwikkelingslijnen 4-7 jaar
21 november 2013 Arjan Clijsen en Wout Schafrat
Transcript van de presentatie:

Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders 1) Klassen- overzicht 2) Signaleren leerlingen die extra begeleiding nodig hebben 3) Benoemen van hun onderwijs- behoeften 5) Opstellen Klassenplan 6) Uitvoeren en evalueren klassenplan OPP/IHP leerlingen ouders docenten 4) Clusteren leerlingen met vergelijkbare onderwijs- behoeften

Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders 1) Klassen- overzicht 2) Signaleren leerlingen die extra begeleiding nodig hebben 3) Benoemen van hun onderwijs- behoeften 5) Opstellen Klassenplan 6) Uitvoeren en evalueren klassenplan OPP/IHP leerlingen ouders docenten 4) Clusteren leerlingen met vergelijkbare onderwijs- behoeften

Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders 1) Klassen- overzicht 2) Signaleren leerlingen die extra begeleiding nodig hebben 3) Benoemen van hun onderwijs- behoeften 5) Opstellen Klassenplan 6) Uitvoeren en evalueren klassenplan OPP/IHP leerlingen ouders docenten 4) Clusteren leerlingen met vergelijkbare onderwijs- behoeften

Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders 1) Klassen- overzicht 2) Signaleren leerlingen die extra begeleiding nodig hebben 3) Benoemen van hun onderwijs- behoeften 5) Opstellen Klassenplan 6) Uitvoeren en evalueren klassenplan OPP/IHP leerlingen ouders docenten 4) Clusteren leerlingen met vergelijkbare onderwijs- behoeften

Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders 1) Klassen- overzicht 2) Signaleren leerlingen die extra begeleiding nodig hebben 3) Benoemen van hun onderwijs- behoeften 5) Opstellen Klassenplan 6) Uitvoeren en evalueren klassenplan OPP/IHP leerlingen ouders docenten 4) Clusteren leerlingen met vergelijkbare onderwijs- behoeften