Onze missie is leidend. Deze legitimeert ons bestaansrecht in de regio

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Modelschool 2014  Waarom  Hoe  Resultaten  Vragen.
Advertisements

De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
‘t Schrijverke Zoetermeer
Andere schooltijden OBS Molenbeek 8 mei 2012
Kandinsky College Malderburchtstraat
Wat komt er zoal bij kijken?
Dag SO 3 febr Dag SO 3 febr Werkwinkel Brede eerste graad.
Vakwedstrijden en onderwijs VECON Businessschool.
Presentatie gemeente Beek
Oudere werknemers in het hbo Vervangingsvraag van oudere werknemers Oudere werknemers is de oplossing voor de vervanging van oudere werknemers (Korver.
Visiecirkel organiseren leren
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
ALV Christenunie Woerden 31 mei 2011
Het Nederlandse onderwijs:
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
21st century skills.
Leren en doceren in de 21e eeuw
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
4 december deeltijd-hbo Post-Ad in deeltijd formeel en niet-formeel Hans Daale Leido Academy.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
1 Ketensamenwerking Alkmaar 10 maart Missie Partner in de arbeidsmarkt Werkzoekenden:Iedereen doet mee Werkgevers:Bijdrage aan duurzaam ondernemen.
Efficiënt organiseren van competentiegericht beoordelen Workshop 4 Het Groene Leertraject Karin Elferink
Joke Voogt Nnoal themabijeenkomst 13 december 2011
Werkconferentie Passend Onderwijs 30 maart 2009 Bijeenkomst voor algemeen directeuren van : PO: WSNS Hoorn-1, WSNS Hoorn-2, WSNS De Streek VO: SWV VO-SVO.
Symposium Beroepsonderwijs 1 april STADSKANAAL VMBO en MBO TECHNIEK ZAKELIJKE DIENSTVERLENING GEZONDHEIDSZORG EN WELZIJN.
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Informatiebijeenkomst voor ouders St. Catharinaschool Schooljaar
Learning by sleep.
De kubus van CSPE succesfactoren!
Docentendag
Workshop ‘visieversneller’
Ouderavond Groepsorganisatie
Vernieuwing Voortgezet Onderwijs Lelystad Presentatie persbijeenkomst 28 november 2012 Ambitie: uitstekend opgeleide en kansrijke leerlingen Doelstelling:
ATB 16 april 2013 Wil je evt. je laptop alvast aan- zetten?
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Van onderwijzen naar leren
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
Welkom Programma: Ouderavond 11 maart 2015
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Aan de slag met een digitale tool voor woordenschat
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Customize!.
VIAVINCI IB/ZC opleiding 1 Leerthema 5 – De leraar centraal Practicumdag.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
21 st century skills en het onderwijs in de kennismaatschappij Joke Voogt De Onderwijsdagen Utrecht, 9 november 2010.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Onderwijsveranderingen in Nederland Glazen bol 2.0 ? Fred Verboon 19 mei 2016.
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
Onderdelen presentatie NVBU > Positie Fundeon > Kerntaken Fundeon > Inhoud erkenningsregeling > Achtergrond > Implementatie > Reacties > Bevindingen bestuur.
Burgerschap bij het Koning Willem I College Lidy van Oers | netwerk burgerschap | 18 mei mei 2016.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Coaching in regioleren
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Trends in het onderwijs
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Burgerschap bij het Koning Willem I College
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
Opstart leernetwerk vaardigheidsontwikkeling
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
De toekomst van schools onderwijs vanuit pedagogisch perspectief
De basisschool in de samenleving van NU!
Heb jij ballen voor scrummen?
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

Onze missie is leidend. Deze legitimeert ons bestaansrecht in de regio Onze missie is leidend. Deze legitimeert ons bestaansrecht in de regio. De continuïteit van onze school zit in de leerlingenstroom.

Leerdoelen van de Leerlingen Effectieve Leersituaties Visiecirkel 2009 Leerdoelen van de Leerlingen Effectieve Leersituaties Didactiek Leermiddelen Onderwijs ruimten Personeel Het volgen van de cirkel en het uit uitvoeren van de innovatieve acties leidt tot efficiënter en effectiever onderwijs. De schoolomgeving –en organisatie wordt consequent afgestemd op het leerproces van de leerling en niet andersom. Uitvoering in het primaire proces valt onder de verantwoordelijkheid van de docent. 2

Naar 21e-eeuws onderwijs Waarin we: Een hogere kwaliteit van leren realiseren Een hogere productiviteit in het leren realiseren [arbeidsproductiviteit publieke sector] 21st century skills [learning and innovation, digital literacy, career and life] inzetten

Re-scholing scenario: 2011 Uitgangspunten Liemers College: Missie/visie nog steeds actueel Organiseren van het leren centraal Resultaatgericht werken Specialisatie en arbeidsdeling Inzet technologie Letterlijk en figuurlijk open staan voor de samenleving Nieuwe denkmodellen en kaders

Liemers College Visiecirkel Bodies in Motion – Brains in Motion Liemers College Visiecirkel 21st Century Skills Gepersonali- seerd Leren Innovatieve Lesmethoden Virtueel Technologie Fysiek(e) Werkplek Mentaal Mensen Re-scholingsscenario

Stellingen: Leerlingen komen graag op school om elkaar te ontmoeten. Een leerling is actiever als hij werkt in een uitdagende setting met een uitdagende opdracht. We laten kinderen leren vanuit wat zij willen, weten en kunnen.

Vragen: Wat is de primaire taak van een docent? Welke ruimte heeft een leerling nodig om zijn leerdoelen te halen? Welke ruimte hebben docenten nodig om het leren te organiseren en te personaliseren? Hoe gaan we het leren organiseren? Welke huidige kaders remmen de ontwikkeling van docenten en leerlingen?