Onze missie is leidend. Deze legitimeert ons bestaansrecht in de regio Onze missie is leidend. Deze legitimeert ons bestaansrecht in de regio. De continuïteit van onze school zit in de leerlingenstroom.
Leerdoelen van de Leerlingen Effectieve Leersituaties Visiecirkel 2009 Leerdoelen van de Leerlingen Effectieve Leersituaties Didactiek Leermiddelen Onderwijs ruimten Personeel Het volgen van de cirkel en het uit uitvoeren van de innovatieve acties leidt tot efficiënter en effectiever onderwijs. De schoolomgeving –en organisatie wordt consequent afgestemd op het leerproces van de leerling en niet andersom. Uitvoering in het primaire proces valt onder de verantwoordelijkheid van de docent. 2
Naar 21e-eeuws onderwijs Waarin we: Een hogere kwaliteit van leren realiseren Een hogere productiviteit in het leren realiseren [arbeidsproductiviteit publieke sector] 21st century skills [learning and innovation, digital literacy, career and life] inzetten
Re-scholing scenario: 2011 Uitgangspunten Liemers College: Missie/visie nog steeds actueel Organiseren van het leren centraal Resultaatgericht werken Specialisatie en arbeidsdeling Inzet technologie Letterlijk en figuurlijk open staan voor de samenleving Nieuwe denkmodellen en kaders
Liemers College Visiecirkel Bodies in Motion – Brains in Motion Liemers College Visiecirkel 21st Century Skills Gepersonali- seerd Leren Innovatieve Lesmethoden Virtueel Technologie Fysiek(e) Werkplek Mentaal Mensen Re-scholingsscenario
Stellingen: Leerlingen komen graag op school om elkaar te ontmoeten. Een leerling is actiever als hij werkt in een uitdagende setting met een uitdagende opdracht. We laten kinderen leren vanuit wat zij willen, weten en kunnen.
Vragen: Wat is de primaire taak van een docent? Welke ruimte heeft een leerling nodig om zijn leerdoelen te halen? Welke ruimte hebben docenten nodig om het leren te organiseren en te personaliseren? Hoe gaan we het leren organiseren? Welke huidige kaders remmen de ontwikkeling van docenten en leerlingen?