Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verkenning Waterlandseweg
Advertisements

Haagse Nota Mobiliteit “Bewust kiezen, slim organiseren” Wethouder Smit in HNM: “Uw reacties, zodat we samen kunnen werken aan een stad die de komende.
stand van zaken februari 2008
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Van de economische crisis, de dingen die niet voorbij gaan…
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
6 april 2010, v.d. Pol & Klimbie Presentatie voor de EVO.
Rijnwoude Kernberaad 2008 Koudekerk aan den Rijn Peter Bakker 30 september 2008.
De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Alleen de Churchillavenue lost de Leidse verkeersproblemen op ! Ir. Jaap van Meijgaarden.
Pijler 6: Metropolitane Landschappen Bestuurlijk overleg 21 februari 2012.
Albertknoop Gebiedsvisie (strategisch plan 2007 = richting) Waar staan we nu? (inrichtingsplan 2012) Wat gaan we de komende jaren doen?
WELKOM DELTAPOORTDAG 6 juni 2013
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
BMF Tilburg 15 april Brabant in een dynamische context Veranderend landelijk gebied Afnemende bevolkingsgroei Afname biodiversiteit Klimaatverandering.
Gratis openbaar vervoer met een sociaal doel 11 november 2009 Rudy Schoonveld.
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Westland en Midden-Delfland
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Horizontaal en Verticaal alignement
De toekomst van Nederland
Fietsparkeren bij Bus, Tram en Metro in de Stadsregio Amsterdam Maarten Bakker Fietsberaad
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
Zuid Holland meer op de fiets Fietsplan 2008 Presentatie 12-6-'08.
Ruimteconferentie Ruimte voor werken
Investeringsstrategie 2010 – 2020 cie Wonen 25 juni 2008.
Investeringsstrategie Commissie Wonen 30 november 2009.
Doel Rijksprogramma Beter Benutten
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Verbeterd Ontwerp OV-netwerk 2030 Versie 16 sept.2009 Denk en doe mee
Vergrijzing, ontgroening en bevolkingskrimp in Brabant
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Klimaatbeleid & Ruimtelijke Ordening raakvlakken, meerwaarde en kansen Lokale Klimaatagenda.
Varianten-studie dubbele overweg
Plan-MER Oosterweelverbinding Infovergadering 26 juni 2013 Inhoudelijk verloop MER-proces Jan Parys Paul Arts.
PROGRAMMA VERNIEUWING P&C CYCLUS 8 FEBRUARI 2012 Korte intro (wethouder Kolff) Wat is de huidige situatie en wat is wettelijk verplicht (hoofd financiën)
Puzzelen met de provincie Provinciale Ruimtelijke Structuurvisie mei 2011.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
1 | Afdeling Helmond Gemeenteraadsvergadering 4 november 2014 Bijdrage PvdA inzake besluitvorming over “De Ruit”
Netwerkanalyse Zuidvleugel
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Huisvesting verblijfsgerechtigden April Nog even kort -Elke gemeente krijgt per halfjaar een taakstelling -Stadsregio beoordeelt huisvestingsprestatie.
1 Openbaar vervoerplannen 2012 Ontwerp stadsregio Rotterdam.
Parkeerbehoefte Dordrecht Toelichting op het onderzoek Raadscommissie Dordrecht Ir Ewald Dijkstra Dordrecht, 17 september 2013.
Noordelijke Ontsluiting Enschede - Kennispark Spreker Gerry Waanders Datum 15 juni 2011 PlaatsEnschede.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
Welkom Provincie Noord-Brabant in samenwerking met de gemeente Heusden, ’s-Hertogenbosch, Waalwijk, en het waterschap Aa en Maas. Informatieavond GOL Nota.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
Herontwikkeling Zuidelijk Stationsgebied Gouda René Snijders, Dennis van Wieren 5 april 2013 Verkeersanalyse.
Tussenstand Westelijke Dordtse Oever mei Inhoud presentatie Historie Westelijke Dordtse Oever (WDO): doelen, maatregelen, financiële afspraken anno.
1 Betrouwbare reistijd van deur tot deur Commissie EMG 14 mei 2004 Ludger Schrauwen Coördinator infrastructuurbeleid.
Programma 5 verkeer en ruimtelijke ontwikkeling 1e ijkpunt voorjaar 2010 jaarrekening 2009, 4 maandsrapportage, stadsmonitor en meicirculaire.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Regiofonds Noordoost Brabant Presentatie: Informatieve raadsbijeenkomst Datum: 18 januari 2010.
Economische effect zonneparken
Verbinding A8-A9 Notitie Reikwijdte en Detailniveau
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
Typische problemen R1 Beperkte restcapaciteit
Verkeersvoorspellingen met modellen
Toekomstvisie capaciteit en OV-tarieven
Transcript van de presentatie:

Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012 Investeren in economische bereikbaarheid en ruimtelijke kwaliteit In opdracht van de Stadsregio in 2012

Gebiedsafbakening Drie deelgebieden opgave regionale wegenstudie: Schiedam/Vlaardingen (focus Vijfsluizen) BAR gemeenten Rotterdam binnen de Ruit Geen aparte opgave NWO (Voorne-Putten) en A1316 (Middengebied) in lopende werkprocessen Lange termijn Middengebied in Metropoolregio Rotterdam Vooruit HBAC uitgangspunt

Mobiliteitsgroei Stadsregio Lagere regionale automobiliteit t.o.v. eerdere studies/onderzoeken 2020 HWN groeit fors met 20% tot 2020  Sterke groei vrachtverkeer 40%. Groei lange afstandverkeer (programma) en aanleg A1316/A4. Nauwelijks groei OWN 2% tot 2020. 2030 HWN groeit 5% tot 2030, OWN groeit 3% tot 2030. Onderzochte verkeerskundige maatregelen in netwerkenvarianten leiden niet direct tot meer voertuigkilometers op regionale schaal.

Bandbreedte in de automobiliteit RO Bandbreedte Dumo

Verkeerskundige opgave Schiedam/Vlaardingen Effect op de Beneluxcorridor Toe-/afname verkeersintensiteiten op de hoofdstructuur Schiedam/Vlaardingen (inclusief nieuwe havenboulevard en verbinding sGravenland-A13). Effecten op het knooppunt Vijfsluizen. 5

Conclusies Schiedam/Vlaardingen Aansluiting Vijfsluizen op A4 structureel overbelast. Opwaarderen Marathonweg 2x2 rijstroken vanuit Robuust netwerk indien minder autoverkeer Pruissingel/Beethovenlaan. Nieuwe Havenboulevard voor bestemmingsverkeer en 2x1 rijstroken voldoende. Burgemeester Knappertlaan minder autoverkeer positief effect op aansluiting Vijfsluizen. Verlenging Sydneystraat leidt tot veel extra verkeer op Matlingeweg en aansluiting A13.

Conclusiekaart Vijfsluizen

Verkeerskundige opgave BAR gemeenten Onderzoeken capaciteit van rondwegenstructuur in de BAR gemeenten en mogelijke oplossingen onderzoeken Verkeersafwikkeling Nieuw Reijerwaard in samenhang met andere regionale vraagstukken onderzoeken 8

Conclusies BAR gemeenten Hoofdwegennet BAR gemeenten 2x1 rijstrook voldoende capaciteit, wel aandacht bij rotondes en kruispunten. Nieuwe onderdoorgang A29 ontlast Kilweg aansluiting en versterkt interne verkeersstructuur Barendrecht De Rotterdamseweg blijft belangrijke ontsluitende functie houden voor verkeer Ridderkerk. IJsselmondse knoop structureel overbelast, gevolg van 90 Ha Nieuw Reijerwaard. Alternatieve ontsluitingen lossen dat niet op. Structurele overbelasting aansluiting Rotterdamseweg A38.

Conclusiekaart BAR

Verkeerskundige opgave Rotterdam Wat betekenen nieuwe oeververbindingen voor stedelijk en regionale verkeersstromen? Kan er sprake zijn van prioritering van de 7 hoofdinvalswegen binnen het stedelijk gebied van Rotterdam

Conclusies Rotterdam Regionaal verkeer verschuift naar hoofdwegennet door aanleg A4 en A13/16, minder op onderliggend wegennet. De Ruit wordt meer gebruikt door regionaal stedelijk bestemmingsverkeer. Nieuwe stedelijke oeververbindingen verwerken regionaal stedelijk bestemmingsverkeer en ontlasten de bestaande. Nieuwe regionale oeververbindingen maken het regionale wegennet robuuster in stedelijk gebied Rotterdam.

Conclusiekaart Rotterdam