Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Innoveren voor gezondheid
Advertisements

Ga naar > Wegwijzer. 2 HOMEPAGE gemeenteraad Delft.
Realisatie onderdoorgang Megensebaan spoor ‘s-Hertogenbosch - Nijmegen
Stand van zaken A15 MaVa-project Jan van de Meene 21 september 2011
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
De Buitenkans 15 juni De Buitenkans “ Van droom naar werkelijkheid”
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
Uitvoering A15 MaVa-project Christine Davidse 29 september 2011
Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?)  uur: Opening  uur: Europese Geluidpolitiek  (Mads Bergendorff, Internationale Unie van Spoorwegen.
Kwaliteit verzekerd Ger van der Wal, 8 september 2011, Delft.
1 MINIMALE IMPROVISATIE DOOR MAXIMALE VOORBEREIDING.
doorzettingsvermogen”
Duurzame inzetbaarheid
Riolering Hoograven fase III
Rivieren en Dijken.
Masterintake procedure
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Fietsparkeren bij stations
Mara & Elim.
Waar staat uw droomhuis? Waar anders dan in Luchen!
Haal meer uit je Hersenen masterclass wiskunde
Start.
Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?) uur: Opening uur: Opening uur: Europese Geluidpolitiek uur: Europese Geluidpolitiek.
Naar het Jaareinde toe
Muziek Project; Klaplong
Bert van Mourik Stationsmanager Kennemerland & Schiphol Fietsparkeren bij stations Verdeling verantwoordelijkheden en bevoegdheden in het stationsgebied.
Innovatieve kustverdediging Maurits van der Ven, 4 oktober 2011
Hsl Spreekbeurt justin.
Gezonde lucht in de ruimtelijke praktijk: De Amsterdamse Richtlijn gevoelige bestemmingen luchtkwaliteit Saskia van der Zee (GGD) en Harry van Bergen.
Kiezen tussen belangen ervaringen van een veranderend ingenieursbureau in een veranderende wereld Jacco Buisman Ede, 11 maart 2008.
Ernstige geurhinder in Nederland; ruimtelijke impact en beleid Piet Lagas (PBL), Frank van Rijn (PBL) 28 oktober 2008.
Dia 1 van 12 Mensen binden aan Balls. dia 2 van 12 Inhoud Hoe groot is het verloop? Waarom is dit een probleem? Wat zijn de oorzaken van het verloop?
Voorbereiding Clubbridge
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Kruisweg geschilderd door Lucien Lantier
“Decentraal wat kan, centraal wat moet”
Planstudie Uitbreiding Sluis Eefde
1 Datastructuren Een informele inleiding tot Skiplists Onderwerp 13.
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 06 oktober 2009.
Nijmegen - Kleve Decision time! Martijn Post – 5 december 2013.
Waar staat uw droomhuis? Waar anders dan in Luchen!

De rol van de gemeente bij trillingshinder langs het spoor
DBvisi n Facilitering 2de tranche geluidsbelastingskaarten en actieplannen, 15 juni 2010 Doelmatigheid Elly Waterman dBvisi n.
Milieu-informatievoorziening 1 Prismaproject tweede tranche EU-richtlijn omgevingslawaai Paul Driessen IPO / Prov. Gelderland 15 juni 2010.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Deze presentatie gaat over de risico’s van lawaai en over wat werkgever en werknemer hieraan kunnen en moeten doen. De presentatie is algemeen. Gebruik.
NIEMAND IETS SCHULDIG 12 oktober 2014 Zoetermeer.
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
1 18 september 2014 Rijnsburg 18 september 2014 Rijnsburg.
Aan Kinderboerderij Waspik in samenwerking met Platform Waspik.
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Geluidsmaatregelen Gilze-Rijen
‘zaaksgewijs’ Gerry de Vaan 11 November Programma -De route van Waalwijk naar zaaksgewijs werken -Tijdsduur -Vragen of opmerkingen?
HLB Van Daal & Partners, opgericht in 1979, is een ambitieuze accountants- en belastingadviesorganisatie met 8 kantoren in Midden- en Oost-Brabant.
DAG De tijd die de aarde erover doet om één volledige beweging om zijn as te maken. Dit is 23 uur en 56 minuten óf De tijd die ligt tussen twee opeenvolgende.
Slot 4Hc.
Floodcom lesworkshop Hoofdpresentatie les
Obs Nicolaas Beets informatieve bijeenkomst nieuwe Cito-normering
13 november 2013 Gemeente Gilze en Rijen Geluidsmaatregelen Gilze en Rijen.
Apartamenta “Bouwvallia” Groeten uit Kluswoude Deel 5.
Presentatiemiddag/avond Kadewerkzaamheden Enkele Wiericke
INHOUD 1. Ons idee 1.1 Waar kan het worden toegepast? 1.2 Hoe werkt het? 1.3 Welke materialen worden er gebruikt? 2.Berekeningen 2.1 Hoeveel kost het?
Nieuwe lokale brug over de Vecht bij Muiden Irma Brandsma, projectleider Muiden, 14 december 2011.
17 november 2011 Geluidproductieplafonds Swung-1 Carola Verbeek.
19 januari 2011 Technische briefing Wetsvoorstel introductie Geluidproductieplafonds (Swung-1) Ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Bewonersavond Omkering N65 - Spoor
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
Oisterwijk trilt al 1 jaar Stand van zaken
Transcript van de presentatie:

Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht Dit is wat ProRail op 12 oktober heeft getoond! Tricht 25 november 2010

En dit is zoals het gaat worden! 5 sporen! met doorgaande geluidschermen over de Linge Tricht 25 november 2010

Wat is de salami tactiek van ProRail? Eerst klein beginnen er komt een apart spoor naar Beesd waardoor de overwegen moeten verdwijnen eerste capaciteitsverhoging baanvak Situatie in Tricht voldoet nu al niet aan Besluit Spoorweg Lawaai dus……… Er komen geluidschermen Tricht 25 november 2010

Een blik in de toekomstige Nieuwsteeg Tricht 25 november 2010

Wat bedreigt Tricht? deel I splitsing van de leefgemeenschap door: een geluidscherm dwars door het dorp lijkend op: Tricht 25 november 2010

Wat bedreigt Tricht? deel II Het geluidscherm gaat doorlopen over de Linge brug: het wordt dan echt een “Berlijnse Muur” een glazen geluidscherm is (te) duur in onderhoud en wordt dus net zo lelijk als een betonnen scherm Tricht 25 november 2010

Tijdsplan capaciteitsverhoging deel I capaciteit tweesporig baanvak is bij huidig aantal treinen al onvoldoende derde spoor brengt voorlopig `enige`verlichting als nieuwe spanningsluis Meteren gereed is meer goederentreinen vanuit Amsterdam naar A-15 tracé betuwelijn Tricht 25 november 2010

Tijdsplan capaciteitsverhoging deel II meer treinen per uur per richting: Programma Hoog Frequent Spoor capaciteit van (zeer) gedeeltelijke drie-sporig baanvak blijkt dan onvoldoende plan viersporig baanvak Culemborg–Waardenburg is al “in voorbereiding” als dit plan uitgevoerd is blijkt capaciteit nog onvoldoende en volgt verdubbeling van de bruggen bij Culemborg en Waardenburg Tricht 25 november 2010

Nu iets over geluid deel I Geluidverplaatsing zonder geluidscherm Tricht 25 november 2010

Nu iets over geluid deel II Een geluidscherm neemt geluid niet weg, maar verplaatst het slechts: hoe hoger scherm des te verder! Tricht 25 november 2010

Nu iets over geluid deel III Dit is het gevolg! Tricht 25 november 2010

Wat gij niet wilt dat u geschiedt……… Let niet alleen op uw eigen belang Geluid treft ons allemaal Niemand is veilig Tricht 25 november 2010

Nu iets over trillingen de bodem onder Tricht bestaat uit klei klei geeft de trillingen door tot ver naast het spoor hoe zwaarder de treinen des te meer trillingoverlast hoe meer treinen des te meer trillingoverlast wettelijk zijn er geen normen voor de hoeveelheid trillingen maar er is wel iets aan te doen…. Tricht 25 november 2010

Waarom bouwt ProRail niet duurzaam? landelijke overheid bouwt niet duurzaam ProRail voert beleid van landelijke overheid uit alleen lage bouwkosten tellen minder hinder “buren” is geen punt van aandacht geluidsarm spoor kost nagenoeg NIETS meer dan gewoon spoor maar wat doet ProRail: bij bouw nieuwe Linge brug is GELUIDSARM SPOOR niet integraal toegepast Tricht 25 november 2010

Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht Bedankt voor uw aandacht! Tricht 25 november 2010