Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht Dit is wat ProRail op 12 oktober heeft getoond! Tricht 25 november 2010
En dit is zoals het gaat worden! 5 sporen! met doorgaande geluidschermen over de Linge Tricht 25 november 2010
Wat is de salami tactiek van ProRail? Eerst klein beginnen er komt een apart spoor naar Beesd waardoor de overwegen moeten verdwijnen eerste capaciteitsverhoging baanvak Situatie in Tricht voldoet nu al niet aan Besluit Spoorweg Lawaai dus……… Er komen geluidschermen Tricht 25 november 2010
Een blik in de toekomstige Nieuwsteeg Tricht 25 november 2010
Wat bedreigt Tricht? deel I splitsing van de leefgemeenschap door: een geluidscherm dwars door het dorp lijkend op: Tricht 25 november 2010
Wat bedreigt Tricht? deel II Het geluidscherm gaat doorlopen over de Linge brug: het wordt dan echt een “Berlijnse Muur” een glazen geluidscherm is (te) duur in onderhoud en wordt dus net zo lelijk als een betonnen scherm Tricht 25 november 2010
Tijdsplan capaciteitsverhoging deel I capaciteit tweesporig baanvak is bij huidig aantal treinen al onvoldoende derde spoor brengt voorlopig `enige`verlichting als nieuwe spanningsluis Meteren gereed is meer goederentreinen vanuit Amsterdam naar A-15 tracé betuwelijn Tricht 25 november 2010
Tijdsplan capaciteitsverhoging deel II meer treinen per uur per richting: Programma Hoog Frequent Spoor capaciteit van (zeer) gedeeltelijke drie-sporig baanvak blijkt dan onvoldoende plan viersporig baanvak Culemborg–Waardenburg is al “in voorbereiding” als dit plan uitgevoerd is blijkt capaciteit nog onvoldoende en volgt verdubbeling van de bruggen bij Culemborg en Waardenburg Tricht 25 november 2010
Nu iets over geluid deel I Geluidverplaatsing zonder geluidscherm Tricht 25 november 2010
Nu iets over geluid deel II Een geluidscherm neemt geluid niet weg, maar verplaatst het slechts: hoe hoger scherm des te verder! Tricht 25 november 2010
Nu iets over geluid deel III Dit is het gevolg! Tricht 25 november 2010
Wat gij niet wilt dat u geschiedt……… Let niet alleen op uw eigen belang Geluid treft ons allemaal Niemand is veilig Tricht 25 november 2010
Nu iets over trillingen de bodem onder Tricht bestaat uit klei klei geeft de trillingen door tot ver naast het spoor hoe zwaarder de treinen des te meer trillingoverlast hoe meer treinen des te meer trillingoverlast wettelijk zijn er geen normen voor de hoeveelheid trillingen maar er is wel iets aan te doen…. Tricht 25 november 2010
Waarom bouwt ProRail niet duurzaam? landelijke overheid bouwt niet duurzaam ProRail voert beleid van landelijke overheid uit alleen lage bouwkosten tellen minder hinder “buren” is geen punt van aandacht geluidsarm spoor kost nagenoeg NIETS meer dan gewoon spoor maar wat doet ProRail: bij bouw nieuwe Linge brug is GELUIDSARM SPOOR niet integraal toegepast Tricht 25 november 2010
Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht Bedankt voor uw aandacht! Tricht 25 november 2010