De kracht van een individu en de macht van het TEAM

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DE GROOT LASTECHNIEK Een ijzersterke samenwerking CONTACT:
Advertisements

FAIR PLAY NOT ONLY FOR THE GAME !
Onze kernwaarden.
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Welkom.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Introductiebijeenkomst
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
WAARDEN EN DEONTOLOGIE. Situering Waarom “plots” een nota over waarden en deontologie ? Bespreking van de inhoud Verdere procedure.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
netwerk organisatiebeheersing
Strategisch relevant middenkader & leiderschap
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Leiderschap en HR Meerkat Relatiedag 2010.
Gezondheidsmanagement
NBB-B cursus Utrecht 2008.
Organisatiecultuur.
NBB-BT3 1 november Programma: 10.30uKorte introductie (leervragen) 11.00uWedstrijdcoaching (2-tallen) – time-out 11.50uPauze 12.00uWedstrijdcoaching.
PLATO™-Intensief- Leadership
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
MVO en intern management
‘ Organisaties in zorg en welzijn zijn nog lang niet klaar ’ Klaas Kuilman 28 april 2006 Nijkerk.
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Betrokkenheid op de werkvloer
Vitaliteit in perspectief
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 2000 Joel Houston & Marty Sampson / Hillsong Publishing 1/7 MY BEST FRIEND (Joel Houston &
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Ruimte voor verpleeghuizen
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Groepsdynamica Lesweek 6 – Les 5
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.

De kracht van positief opvoeden
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Vrijwilliger voor de S.I.R.O Woonzorgcentrum Sinnehiem in Haulerwijk Sinnehiem Radio omroep is met spoed op zoek naar een vrijwilliger. Een vrijwilliger.
Dienstenmarketing Week 4.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Westfriezen Hoe gaan wij de club nog mooier maken? Jeugdbeleid
Bepaal jouw SuperPowers!
Duurzame inzetbaarheid van de professional
Verantwoor-delijkheden t.o.v. stake-holders Klanten en leveranciers
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Succes in samenwerken hoeft geen toeval te zijn
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
STUDIEDAG 20 oktober 2014.
Spel als middel voor……. TEAMBUILDING.
Transcript van de presentatie:

De kracht van een individu en de macht van het TEAM Windows Vista + MDOP Event 14 mei 2008 Amsterdam

Het geheim van een winnend team !?

Overeenkomsten Mensenwerk Strategie Emotie Succesvol zijn; winnen !!

Marco van Basten “ Klasse dwing je af en dan komt het geluk naar je toe! “

Ontwikkelgebieden Techniek Tactiek Fysiek Mentaal Emotie Lifestyle

Dirk Kuijt “ Ik kan verliezen, maar zal NOOIT een verloren-gevoel hebben, omdat ik er ALLES aan gedaan heb om te winnen”

De “werkondernemer” Ondernemend en enthousiast; DIM-er Eigen verantwoordelijkheid / zelfstandig Loyaal en betrokken Ambitieus: willen winnen!! Klant, service en resultaatgericht Flexibel en veranderingsbereid (Zelf) kritisch; open en eerlijk met humor TEAMspeler; collegiaal TROTS met plezier en lef Vakkundig en professioneel

“Simply the Best” You're simply the best!! Better than all the rest Better than anyone Anyone I've ever met Ooh, You're the best...

Voor wie ?? JEZELF Familie Geld Collega’s Klanten (supporters) Maatschappij Werkgever ( “Baas” ) Belastingdienst

ogether veryone chieves ore

Guus Hiddink “ Zorg voor een topsportklimaat, waarin mensen mogen falen “

Duidelijkheid Doelstellingen Strategie Kernwaarden Imago

Doelen De beste leverancier van software ter wereld Tevreden en succesvolle partners Tevreden en gemotiveerde medewerkers Rendement en continuïteit

Strategie Samen met partners producten en diensten aanbieden Handvatten aanreiken om extra verkoopkansen te creëren Ondersteuning in communicatie, technische en pre-salessupport, training en marketing, Bedrijfsontwikkeling en partnerprogramma

Kernwaarden Kwaliteit Innovatief Persoonlijke aandacht Betrokken en loyaal Meedenkend Betrouwbaar Flexibel Goede communicatie Samenwerkend

Imago Microsoft en partners helpen organisaties en mensen zich persoonlijk en beroepsmatig te verbeteren en doelstellingen te verwezenlijken die onmogelijk leken

Een TEAM Een groep competente professionals Kennen het verwachtingspatroon Willen succesvol zijn Trots op zichzelf en elkaar Zaken intern en extern goed geregeld Bespreken Afspreken Aanspreken

Uitstraling team Voor en met elkaar Spelen om te winnen Als je niet kunt winnen, speel dan om niet te verliezen Taakbewust en gedisciplineerd Straalt professionalisme uit

EK ploeg 1988 v. Breukelen R. Koeman Rijkaard v. Tiggelen v. Aerle E.Koeman Wouters Vanenburg Muhren Gullit v. Basten Coach: Rinus Michels

TOPprestaties Duidelijk doelen stellen Geloof in eigen kunnen Erkenning en ACTIE, ACTIE, ACTIE, ACTIE, ACTIE, ACTIE, ACTIE, ACTIE, ACTIE, ACTIE etc.

Topprestaties Juiste mensen verzamelen (wie i.p.v. wat) Op de juiste plaats Duidelijk doelen stellen (richting = visie) en ACTIE !

“Number One” This is the day, the time has come To stand together, together as one And we won’t give up, till we have won For we will be, the number one At last we’ll be, the number.. NUMBER ONE …

Kenmerken van een coach Positief kritisch en enthousiast Vormend, d.w.z. mensen verbeteren door persoonlijke aandacht Toont respect voor iedereen Laat teambelang altijd prevaleren boven individueel belang Straalt professionalisme uit

Echte aandacht Inleven Meedenken Respect Vertrouwen Duurzame relatie Echte aandacht Inleven Meedenken Respect Vertrouwen