Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya Joachim Alvarez Rodriguez Steffi Verstuyft 2de jaar Toegepaste Informatica 3de jaar Office Management
Inhoud Wat is CRM? Wat zijn de voordelen van CRM? Waarom maken bedrijven gebruik van CRM? Wat zijn de functies van CRM? Waarom is CRM belangrijk voor marketeers? Conclusie
Wat is CRM? Customer Relationship Management Customer Managed Relationship Software voor klantenbeheer Klantgericht ondernemen Moderne manier van bedrijfsvoering Verschillende departementen
Voordelen van CRM Stijging van klantentevredenheid Tijdsbesparing Betere behandeling van klanten Klanten staan centraal Tijdsbesparing Vervanging van andere systemen Lagere kosten Verhoging van de efficiëntie van het bedrijf
Waarom maken bedrijven gebruik van CRM? Centraal stellen van de klant Optimaliseren van de relatie tussen uw bedrijf en het bedrijf van uw klant Doel win-win situatie voor beide partijen Taken uitvoeren in een CRM-systeem Kosten drukken
Enkele beelden van het systeem
Wat zijn de Marketing functies van CRM? Marketing succes meten Module Survey Module Survey Online Selecteren en filteren van doelgroepen Campagnebeheer Module Marketing pro
Marketing succes meten Marketingcampagne Succes meten Marketingactie Overzicht kosten
Module Survey Vragenformulier maken of een sjabloon Opgeslagen in de adresdataset Linken aan andere datasets Antwoorden evalueren
Module Survey Online Online vragenformulier Via e-mail
Waarom is CRM belangrijk voor marketeers? Opzet, uitvoering en coördinatie van campagnes voor specifieke doelgroepen Loyaliteit aan bedrijf en merk vergroten Belangstellingen Campagnes effectief evalueren Consumentengedrag bestuderen goed beeld over klanten ...
Voordelen van CRM voor marketeers Doelstellingen beter verwezenlijken Gestroomlijnde verkoop- en marketingprocessen Hogere omzet en winstgevendheid Verbeterde klantenservice en callcenter efficiëntie Lagere kosten Verhogen van aantal klanten Klanteninformatie gaat niet verloren
Conclusie Persoonlijke klantbenadering Professionaliteit Snel inzicht in de behoefte van relaties Minder fouten maken en minder handelingen verrichten Efficiëntere communicatie Kennis gaat niet meer verloren Snel en eenvoudig kennis delen Groepsgewijs informatie versturen Gebruiksvriendelijk
CRM, de motor voor uw omzetverhoging en klantentevredenheid!
Bedankt voor uw aandacht!