PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Sporten.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Brieven thema eten & drinken correctie. correctie brieven  Het meest ben ik erop benieuwd hoe zal onze Tsjechische voeding je smaken.
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
Pikante afwas !! Ik stop ermee. Die hele bereiding van deze maaltijd!!!
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Productdossier-Breechpocket
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Heb jij soms 2 euro voor mij?
Kopen en verkopen les 74.
Beste IRC leden, Jullie brachten al jullie leveranciers op de hoogte van de adreswijziging van het IRC : 1 leverancier vergaten jullie echter, en daar.
Geld verdienen met trends
Product Verkenning. opdracht Neem product naar keuze Vertel – Waar kan je dat kopen (welk soort winkel) – Wat kost dat ongeveer? – Wie gaat dit product.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Omzet.
Vrouw vs. man -.
TAALPROBLEMEN ODD ONE OUT.
"Wat ga je later worden, Jantje. " vraagt moeder. "Vuilnisman
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Ford cargo T.
Commercialisatie Fietsen
Breechpocket-productdossier
Inge Bunschoten Benjamin Brommer Ronita Constantine Lambert Bax
Productdossier Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier.
EEN ZEER BEZITTERIGE VROUW... 
Een startersgids voor innovatie
Verdienmodel Hrieps festival
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
Een geluksmopje….. Alleen het lezen van deze mop brengt geluk.
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen? Omdat hij anders op zijn werk niets meer te doen heeft.
Ik ga mijn mama eens plagen Met deze katapult ga ik schieten op mijn mama 3,2, 1 AuwAuw.
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen?
Alcohol, wat is het en wat doet het met je?
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Productdossier-Breechpocket
Een middeleeuws toernooi uit liefde voor bier
Positionering Transformationele positionering
La Tierra Home cooking Cuppens Nicky.
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Nederlands Onderwerp.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Een geluksmopje….. Alleen het lezen van deze mop brengt geluk.
Marketing 5 havo.
Alcohol Door Lars Veldscholte Ga ook naar
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
EEN ZEER BEZITTERIGE VROUW... 
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
Toepassingen 5L week 10: ‘Koopjes’ KORTING 100,00 euro afslag een vermindering van 10 % 1/10 korting Betaal 15,00 euro minder! het tweede artikel aan de.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Dit is onze bedrijfsnaam
Economie en ondernemen
Transcript van de presentatie:

PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans

SITUERING VAN UW ONDERWERP  Welke aanleiding?  Welk product?  Welke markt?  Welk merk?  Positionering  segmentering  De 4 P’s  Mogelijkheden en te verkennen opties

AANLEIDING  Ik ga aan de hand van dit productdossier laten zien dat ik mijn marketing cursus over de 4 P’s verwerkt heb tot op het niveau dat ik het kan toepassen op een concreet marketingprobleem.

VOORSTELLING PRODUCT

MARKTBESCHRIJVING & DEMOGRAFISCHE BESCHRIJVING DOELGROEP BBiermarkt, trappistenmarkt pprijs SSpeciale bieren 22000 liter CCasanova IIk ga van dit bier het Meerhouts streekbier maken… MMeerhout VS België

MERK  Casanova  Naambekendheid  Man met bierbuik  Speciaal Meerhout Bier  Net dat tikkeltje meer!

POSITIONERING  Ik zou in de mensen hun hoofd willen plaatsen dat een streekbier van Meerhout iets nieuws is, iets wat ze nog nooit hebben gedronken, iets uniek, tegen een betaalbare prijs.  Het gaat verkocht worden in speciaalzaken en dergelijke dus het word een speciaal goed en het word niet gezien als een commercieel bier van Inbev.

SEGMENTERING  16+  bierdrinkers  mensen die gezellig op café liever 1 lekker streekbier drinken dan 10 pinten  Mensen die gezellig een avondje thuis doen met vrienden en dan een beter bier drinken dan gewoon een pintje

PRIJS  Ik zou het bier in de speciaalzaken verkopen tegen 3 euro voor een 33cl flesje en hier verder prijzen met gelijkzetten.  Bijvoorbeeld 9 euro/liter.

PRODUCT  Ze verkopen hun bier als ambachtelijk streekbier tegen 3 euro per flesje, dit is goedkoper als concurrenten  Ik zou de prijs optrekken naar 3 euro als introprijs, dit is duurder dan een gewoon bier maar het is een speciaal streekbier.

PLAATS  de KWB brouwt momenteel de bieren bij KAV Mol. Deze heeft een brouwers installatie in Mol staan die ze kunnen huren. Ik zou graag willen dat Brouwerij anders dit maakt. Deze Brouwerij zorgt voor meer dan alleen het bier onder andere voor de etiketten en accijnzen en dergelijke.

PROMOTIE  Ze hebben niet echt een campagne gedaan.  Doelgroep parochiecentrum, hebben ze niet moeten overtuigen omdat de KWB in het bestuur zit hebben ze dit gewoon ingevoerd.  Doelgroep Lokale Chiro hebben ze tactisch aangepakt, ze hebben een afspraak gemaakt met onze hoofdleiders dat ze het bier konden proeven en hun zo overtuigen. Doelgroep thuisgebruik is aan de hand van mond-aan-mond reclame.  Ik zou de promotie van deze drie doelgroepen hetzelfde houden maar er nog een 4 de doelgroep bij doen. Deze houd in dat ik het bier ga verkopen in speciaalzaken en cafés met veel soorten bier.

MOGELIJKHEDEN & TE VERKENNEN OPTIES  Lancering Casanova  brouwerij Anders  Speciaalzaken  Voorrang, vooraan in winkel  Potentieel: Speciale bieren, festivals ( in speciale biertenten)  Aandachtspunten: teveel is teveel  Risico’s: prijs <> meerwaarde  Kansen: Klanten zien dat het een goed bier is en zijn de grote brouwers zoals inbev moe.

THE END !!! BEDANK VOOR JULLIE AANDACHT !