+ Breeduit 2011; Operators in het defensief Ruud Hendriks, 7-9-2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters.
Advertisements

Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Nieuwe media. Nieuwe media Nieuwe media Definitie Vernieuwde communicatiemiddelen: Internet (en alles daaromtrent) Videogames Digitale fotografie Gsm's.
Onderzoek Nibud*  4 van 5 Nederlanders maakt geen overzicht van de toekomstige uitgaven.  25% van de Nederlanders houdt.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Wat is interactieve marketing?
Slimmer werken en minder investeren
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer
Groot-Bijgaarden 5 oktober 2010
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Homcom Leden vergadering 22 – Nieuws Bing de zoekmachine voor Yahoo EU keurt akkoord tussen Microsoft en Yahoo goed Verhoogt aandeel van Microsoft.
De Grote Depressie Herman de Jong / Faculteit Economie en Bedrijfskunde.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
BLUE GREEN Peter Reyneveld
De kracht van MySolution
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Marketing PFS Access Management SEPA: Het einde van een commodity tijdperk ? Peter Devlies 30 mei 2006.
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
SURFnet Relatiedagen, Noordwijkerhout, 30 mei 2006 Altijd en overal online iPass Klaas Wierenga
Feyo Sickinghe Netneutraliteit: probleem of perceptie?
PVGE Computerclub Best
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
| 12 Broos van Erp pitch: Greetinq Arthur Tolsma Managing director/oprichter Greetinq 6 april 2010.
Hoe wordt de verbinding thuis gemaakt
Het nieuwe solliciteren:
Grip op IT.
.NET-productiviteit verhogen met een gepast gebruikt van lambda's en F# TETRA project proposal 2015.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Kennismanagement & Sociale media
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Loyaliteit begint met een warm welkom
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Mobiel breedband internet.  Een gewone internetverbinding maar dan mobiel  Overal in Nederland via GPRS of EDGE, op veel plaatsen via UMTS (of HSDPA),
Next Telecommunicatie Uw partner voor optimale bereikbaarheid.
Index 1/7 Wat kan support voor u betekenen?Wat kan support voor u betekenen? Snelheden LTESnelheden LTE LTE internet protocolLTE internet protocol AntennesAntennes.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
97% van de wereldbevolking weet dat illegaal downloaden NIET geoorloofd is. Er is een grote bereidheid tot betalen voor muziek. Streaming is de redding.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
CAIW Holding 1 ISOC SIP meeting november 2006 (Kabel) SIP Exchange Nederland Sikko de Graaf - CAIW Diensten.
Profiel Netbeheer en diensten klanten
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
‘Boost je Business met LinkedIn’
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Waarom zou je als reseller/partner
Onze Opdracht netwerken opzoeken en uit leren wat ze doen en hoe ze werken we moeten ook kijken wat de voordelen en nadelen zijn van deze 3 netwerken  
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Inspelen op innovaties

Transcript van de presentatie:

+ Breeduit 2011; Operators in het defensief Ruud Hendriks,

+ Strand Consult, december 2010 “Operators halen de meeste omzet uit klanten die vasthouden aan oude producten en abonnementen die veel meer kosten dan wanneer deze mensen dezelfde producten zouden gebruiken via mobiel internet ”.

+ KPN, Vodafone en T-Mobile Grote investeringen in netwerken Oligopolie van KPN, Vodafone en T-Mobile Bijna een kartel Regulering, anti-trust en hopen dat technologie de markt open houdt. Banken, Woekerpolisverzekeraars, de Politiek en…. Telecom providers Consumentenvertrouwen totaal verdwenen

+ Niet handhaafbaar businessmodel ‘Connecting people’, liefst op de duurste manier Oerwoud van tarieven Niet transparant Hooghartig, arrogant Klant onvriendelijk Gebrek aan visie

+ Muziekindustrie Bleef mensen CD’s aansmeren en piraterij vervolgen Zocht zelf niet naar alternatieven Resultaat; jarenlange krimp zonder nieuw businessmodel 1999; Artiesten verhogen concertprijzen Omzet in de VS van $1.9 miljard in ‘99 naar $5.4 in ‘ Spotify, Qtrax, Rdio etc. onstaan, snelle groei Piraterij niet meer nodig

+ PR drama’s KPN Datastrategie in Nederland en Belgie (Base) Slechte dekking T-Mobile Slechte helpdesk T-Mobile Deep Packet Inspection KPN en What’s app Resultaat; Netneutraliteit

+ Disruptie Snelle groei van data diensten als What’s app, Facebook messenger etc. Snelle groei Skype + overige VOIP diensten. Mensen bellen en sms’en minder Telco’s verhogen dataprijzen Niet voorbereid op disruptie En zelf niet in staat tot disruptie

+ Telco’s wereldvreemd?  Onderschatten hun klanten  Vertellen halve waarheden om controle te behouden  Onderschatten de macht van sociale media  Maar we hebben toch de Voice van Vodafone?  Maken zelf te weinig gebruik van hun eigen technieken  Realiseren zich nauwelijks wat er gebeurd (Skype)

+ Nieuwe bedreigingen Hogere dataprijzen leiden tot meer Wi-Fi gebruik Consument zoekt (flat fee?) alternatief voor 3G, LTE Dat ook nog sneller is Meer toepassingen aankan FON ?? Kabelaars ??

+ FON Opgericht in 2006 door Martin Varsavsky Investeerders Atomico, British Telecom, Coral Group, Google, Index Ventures, Sequoia Capital and Skype. Doel gratis, overal beschikbaar Wi-Fi voor iedereen. Grootste Wi-Fi community in de wereld 4 miljoen Hotspots, 6 miljoen gebruikers. Partner van Belgacom Meer informatie:

+ UPC & Ziggo, Kans voor open doel; Zijn al grote online providers Samen bijna 2,5 miljoen abonnees Kunnen simpel deel van elke router voor derden reserveren En bijna dekkend stedelijk Wi-Fi aanbieden Met zeer hoge snelheden

+ En dan? Marges KPN, Vodafone en T-Mobile lopen verder terug Telco’s verhogen prijzen Nog meer ontevreden klanten Brussel grijpt in Vicieuze cirkel Nodig; Cultuuromslag

+ Het leergeld van UPC Van technisch naar dienstverlenend entertainmentbedrijf Veel aan elkaar geknoopte netwerken Grote technische problemen Callcentra onbereikbaar Favoriete onderwerp van Radar en Kassa Dramatische kwaliteit en service Nimmer duidelijk excuus van het management

+ UPC; hoe het ook kon Ooit dramatisch imago, nu erg goed Commiteerde Top; Huisbezoeken Nieuwe aanpak callcentra, bereikbaar + tevreden klanten Nieuwe logo, een zich ontvouwende bloem, Webcareteam speurt naar klachten Belt klanten om hen te waarschuwen voor mogelijke problemen. Klanttevredenheid steeg 15% binnen 2 maanden.

+ De realiteit  KPN, Vodafone en T-Mobile zullen lagere ARPUs als een feit moeten accepteren  Lagere rendementen zijn onvermijdelijk  De gouden tijden zijn voorbij

+ Mijn advies Stel de klant centraal, niet alleen bij de helpdesk Creëer panels van jonge gebruikers Wordt zelf actief op social media. Wees eerlijk en transparant. Over marges, techniek etc. Omarm disruptieve technieken, gebruik ze zelf (AT&T, Parken in New York, Belgacom & Fon) Hou prijsverhogingen beperkt Kom zelf met stedelijk Wi-Fi voor voor derden dat doen.

+ Reacties? Mail: