De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer

Verwante presentaties


Presentatie over: "Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer"— Transcript van de presentatie:

1 “Innovaties maken traditionele betaalmiddelen zoals cash en papier overbodig”

2 Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer
Wieske Ebben & Anneke Kosse FECademy: het nieuwe betalen 16 februari 2012

3 Agenda Externe ontwikkelingen Nieuwe vormen van betalen
Technologische ontwikkelingen Veranderende behoeftes Nieuwe vormen van betalen Internet Mobiel Opvallende trends Succesfactoren Toekomst

4 Externe ontwikkelingen
Technologie Behoeftes

5 “Never before in history has innovation offered promise of so much to so many in so short a time”
Bill Gates

6 “Never before in history has innovation offered promise of so much to so many in so short a time”
Stelling: “Ik heb mijn krant opgezegd, het nieuws lees ik via mijn smartphone” Bill Gates

7 Technologische ontwikkelingen
Internet & e-commerce Sociale netwerken Near Field Communication (NFC) Smartphones & “apps-philosophy”

8 Veranderende behoeftes
Gemak Snelheid Realtime economy Veiligheid en zekerheid Anonimiteit Imago Financiële integratie Meer dan alleen betalen

9 Nieuwe vormen van betalen
Internet Mobiel

10 Overschrijving via internetbankieren
Creditcard Account Credits in social media Digitale nota binnen internetbankieren E-money Virtuele valuta Account Prepaid

11 P2P via Bump NFC betaling aan de kassa Sixpack NL: 2 telco’s, 3 banken werken samen voor NFC iDEAL op mobiel Minitix sticker op mobiel Tegoedkaart op mobiel Mobiel als terminal

12 Opvallende trends Pre-paid
Wallie/Paysafecard Minitix – online en mobiel Facebook Credits PayPal Niet banken – zelfstandig of in samenwerking Retailers (AH, Starbucks) Telecomproviders (KPN, Vodafone) Andere partijen (iZettle, Wallie, Google, Facebook) Prepaid: in verschillende potjes, bij verschillende partijen staat geld. Het is voor veel partijen de makkelijkste en snelste manier om digitaal betalen te realiseren. Niet banken: traditioneel zijn er banken voor betalen, maar er komen steeds meer nieuwe partijen zelfstandig of samenwerkend

13 Succesfactoren

14 Toekomst?

15 Bedankt Vragen? Anneke Kosse: j.c.m.kosse@dnb.nl
Wieske Ebben:


Download ppt "Trends en Innovaties in het Retail Betalingsverkeer"

Verwante presentaties


Ads door Google