Training jaar 2 Mei 13. Filmpje: LinkedIn Bron: www.recruitingroundtable.nl Hyperlink.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Gebruik sociale media voor Personal Branding en om werk te zoeken
Hoe ga je om met LinkedIn?
Hoe maak ik een goed online cv?
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Sollicitatiegesprek.
Social Media én 50 Plus? Presentatie kunt u vinden op Frits Veenstra | november 2011.
Succesvol netwerken met LinkedIn Een wereld van verschil
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
Lezing door Kick de Wolff
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Meer bekendheid via je Website
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
 Laura Elsman  E-see Video  Bedrijfsvideo zakenvrouwen  Camera Coaching  Styling, visagie, haar  Authentiek, aantrekkelijk, geloofwaardig.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Het nieuwe solliciteren:
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Word Succesvol via LinkedIn
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
De dag van het solliciteren Blok 1
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
UVW LinkedIn Presentatie
Solliciteren: wat wil ik?
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Talent in Ontwikkeling
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Matchcare LINKEDIN BASISTRAINING. Programma Introductie en voorstelrondje Introductie social media LinkedIn Wat moet je vooraf weten? Beginnen met invullen.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
Sollicitatietraining
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Introductie social media
‘Boost je Business met LinkedIn’
LinkedIn – Je carriere start nu!
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Hoe presenteer ik mezelf online?
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Solliciteren met Social Media
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

Training jaar 2 Mei 13

Filmpje: LinkedIn

Bron: Hyperlink

Het vinden van vacatures Personal branding (gevonden worden) Opbouwen van een netwerk met bedrijven en personen Bijhouden van een adresssenboek Informatie verzamelen m.b.t. je carrière of vakgebied Beschikken van een online communicatie platform Vergroten van je zichtbaarheid op Internet

 Grootste ZAKELIJKE netwerk (34+ mln leden)  Netwerkplatform (geen adresboek)

 Gratis Personal Branding via Internet  Via persoonlijke contacten laten weten dat je een baan zoekt  Achtergrond informatie over bedrijven + een APPLY button  Profiel in NL en ENG om optimaal op te vallen  Profielen met foto’s worden vaker bekeken Bron:

Wie heeft z’n profiel voor 100% op orde?

Wie heeft meer dan 150 contacten op Linkedin?

1. Wat is jouw missie? 2. Hoe profileer jij jezelf? 3. Profiel optimaliseren 4. Interesses en groepen 5. Actief netwerken 6. Solliciteren met LinkedIn

 Ontdekken en vervolgens versterken en zichtbaar maken van waar JIJ voor staat en wat JIJ belangrijk vindt!  Onderdeel = passies en drijfveren  Je toegevoegde waarde expliciet maken  = MINDSET  Een authentieke manier uit te dragen waar je voor staat  = jezelf zijn  VERTROUWEN Bron: Zwieten, ea. 2009

Kijk op het LinkedIn profiel van je buurman/vrouw en Maak een TOP/TIP lijst:  Wat is je 1 ste indruk?  Wat zie jij als eerste staan bij LinkedIn profiel?  Wat maakt indruk? Wat valt je tegen?  Kijk naar Foto, Samenvatting (summary) en Functietitel  Waar zet je vraagtekens bij? Wat mis je?  Wat is een top? Tips?  Zou je deze persoon uitnodigen voor een gesprek voor een stageplaats? Waarom wel/niet?  Bespreek met elkaar de tips en tops.

 Wees jezelf  Onderscheidend  Deel je passie  Wees authentiek (geloofwaardig)  Makkelijk vindbaar  Profiel up to date  Aanbevelingen op LinkedIn  Relevant zijn voor anderen (toegevoegde waarde)

De 1 ste indruk = ZAKELIJKE indruk Schep vertrouwen, zorg voor professionele FOTO! Een professionele Headline: Denk na welke titel en welke taken/verantwoordelijkheden. Iets extra’s. Gebruik Engelse begrippen, voluit geschreven. Public Profile: Openbaar profiel URL link instellen met eigen naam

 Schrijf een aantrekkelijke SUMMARY  Ga naar Edit Profile, Edit Summary  Dit is jouw two minutes of fame, of elevator pitch  Wat zijn jouw talenten? Wat voor toegevoegde waarde ben jij voor bedrijven?  Wat ambieer jij? Waar krijg jij pretlichtjes van? Wat boeit jou qua werk of vakgebied?  De ‘rode draad’ van je werkervaring, waardoor de stap die je nu wilt zetten vanzelfsprekend is  Een toelichting op je carrièreswitch bv.  Je kunt een quote gebruiken bv. via

Onder Summary staat Specialties: Specifieke kennis, bv computerprogramma’s, trainingen Specifieke werkervaring, bv een bepaald project Je talenkennis, bv business English Het netwerk dat je meebrengt, bv branche Je ervaring met presenteren of spreken op conferenties Je publicaties, bv in vakbladen

Current en Past Experience  Beschrijf in twee zinnen wie je werkgever is, hoe groot het bedrijf, wat het doet, waar je werkt, etc.  Maak kort en helder wat je ervaring is, wat waren je resultaten? Aan welke projecten heb je gewerkt? Welke verantwoordelijkheden?  Bedenk goed wat de lezer het belangrijkste vindt.  Blijf kort en bondig!  Beschrijf bij Education de inhoud en wat je aansprak of relevant vindt.

 Websites (bv. Van werkgever/HvA/Blog)  Twitter (twitteraccount opnemen)  Contact settings: hoe ben jij bereikbaar? Interesse in Career Opportunities.  Update (om je contacten te informeren met laatste nieuws/updates)  Recommendations (wordt ECHT gelezen!)

 Summary = elevator pitch  Onderscheid via je specialisatie  Duidelijke contactgegevens  SPELLING!  Recommendations geven = status verhogend  Aanvinken van Career Opportunities is voor werkzoekenden cruciaal!  IM = instant Massaging (bv Skype)

 Benut 2 e graads contacten  Word lid van groepen  Ga vragen stellen en antwoord geven in groepen  Wat zoek je? Laat jezelf zien online  Kijk naar updates van je connecties

 Groepen staan met logo en naam bij jouw profiel = profilering  Je kunt complete profiel van alle groepsleden zien  Mensen snel uitnodigen vanuit groepen  Alle leden van een groep rechtstreeks een inMail sturen  Op de hoogte gehouden van alle activiteiten binnen een groep  Vacatures worden geplaatst op groepen

 Stap 1: kijk op profielen van mensen die je kent uit jouw vakgebied, naar de groepen.  Stap 2: Gebruik optie Search Groups  Stap 3: Word lid van minimaal 3 groepen  Stap 3: Kijk onder tabblad Jobs in groepen  Stap 4: Blijf interactief kennis delen in jouw eigen groepen.

 Minimaal 20 connecties – selectief (= voorwaarde) - gevarieerd  Bekijk voordat je naar event gaat naar deelnemers  Maak gebruik van wederzijdse intro’s  Linken aan SUPERconnector (kruiwagen)  Deel je kennis en netwerkcontacten  Vraag om kennis & ingangen bij bedrijven  Bedank anderen die je helpen om succesvol te zijn  Beantwoord altijd alles! EN Blijf correct  Kies het juist medium (soms telefoon)  Taalgebruik = zakelijk  Zorg voor een fatsoenlijk adres (hva, geen hotmail)

i4 Uitnodigingstekst: persoonlijke ‘noot’ Who’s viewed my profile? Je kunt eigen nulmeting doen vanaf het begin!

FILMPJE

 Profiel gevuld en up to date houden  Recommendations  Kijk naar kruiwagens  Bedenk van te voren waar je wilt werken?  Jouw persoonlijke arbeidsmarkt (doelgroep)  Zoek met ‘company search’  Jobs/vacatures: search for…(gebruik ENG termen)  LinkedIn URL opnemen in je CV of handtekening Vind een stage…

 Tabblad Careers van bedrijven (persoonlijke arbeidsmarktanalyse)  Op company profiel zie je rechts Follow company  Je kunt je LinkedIn profiel delen of als PDF opslaan

€ 14,99