7 april 2011 Annelies Kappers filmmettaal@gmail.com
Taalontwikkeling op de juiste plek mogelijkheden zien om taalontwikkeling op de werkvloer te stimuleren door taalproductie en feedback Referentieniveaus als kans voor consistente feedback Opdrachten bedenken voor op de werkvloer
Wat doe je aan de ontwikkeling van spreken en luisteren in de BBL?
1e fragment: de bakker niveau 2 Wat moet een werknemer (die leert) hier kunnen? Wat zou een taalontwikkelende opdracht voor een niv.2 BBL-leerling kunnen zijn die hij/zij in de opleiding of op de werkvloer uitvoert.
2e en 3e fragment: telefoneren Wat moet een werknemer (die leert) hier kunnen? Wat zou een taalontwikkelende opdracht voor een niv.4 BBL-leerling kunnen zijn die hij/zij in de opleiding of op de werkvloer uitvoert.
4e fragment: de kapper Wat moet een werknemer (die leert) hier kunnen? Wat zou een taalontwikkelende opdracht voor een niv.3 BBL-leerling kunnen zijn die hij/zij in de opleiding of op de werkvloer uitvoert.
Welke rol kunnen bedrijven spelen in de taalontwikkeling van leerlingen?
Kijk voor meer filmfragmenten op: www.filmmettaal.nl