+ Event Driven Marketing. + Event Driven Management : Definitie Een discipline binnen de marketing waarbij commerciële en communicatieve activiteiten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Wideband Delphi methode
Generatief Leiderschap
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
10 tips voor een gouden start Groeitips
Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap
Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan.
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
MijnDigimap.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
Van, voor én door het onderwijs.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Een startersgids voor innovatie
“Bedrijfsnaam/Logo”. “Foto product” Logo Technologiebeschreibung Tekst in Duits Max. 5 regels Evt. met beeld dat inhoud ondersteunt Denk aan gouden regels!
E-Collage presents.
Workshop Positioneren
Jeroen Meurs 3 BO.
Intranet Lieven Gils. Inhoud Wat is intranet? Voor wie is intranet? Het invoeren van intranet. Wat zijn de systeemvereisten? Wat is de kostprijs? Voordelen?Nadelen?
Strategie Algemeen Porter.
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Wat is Customer Relationship Management?
Marketing presentatie
Hoofdstuk3 Marktonderzoek als branche Marktonderzoek: de geschiedenis in het kort Het pre-marktonderzoektijdperk: de periode vanaf 1600 tot aan de industriële.
Inleiding tot marktonderzoek
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Een dialoog met klanten opbouwen
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
De financiële cyclus TURBO opleiding.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Kernprocessen van de Act methodiek
Achmea en Geodata Bert van Rest Achmea IM&IT, Analytics & Geo.
Business Marketing Management
WapliX Financiële Planning New generations of applications.
Bedrijfsnaam/Logo. Foto Product Bron: Logo Technologiebeschreibung Tekst in Duits of Engels* Max. 5 regels Evt. met beeld dat inhoud ondersteunt Denk.
Medrave Software AB/Microbais Groep, Maart 2011 Rave 4 door Medrave Software AB.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
INHOUDSOPGAVE 1. Voorwoord 2. Inleiding 2. Wat is de GSM-Deurbel
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Naar een optimaal HR - beleid
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
LOKAAL SOCIAAL BELEID GENT Pro actieve dienstverlening Verkenning ter voorbereiding van de opstart van het project Willem Gobeyn.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Dd-mm-yyyyTMC-Nederland1 Bentley Trust Licensing Zegen of Zorg? Gerrit Jan Werler (TMC-Nederland)
WELKOM Bij deze eerste AGP KIS dag Klant Informatie Sessie Door Frank Neefs.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
BEPALING VAN DE ONDERHOUDS-SCOPE VOOR REGEL- EN BLOKKLEPPEN RUUD DE COCQ.
De factuur.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Smart Cities ICT en IoT Groep 1: Roy, Mario en René.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Workshop: Account management
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Process Mining.
Transcript van de presentatie:

+ Event Driven Marketing

+ Event Driven Management : Definitie Een discipline binnen de marketing waarbij commerciële en communicatieve activiteiten gebaseerd zijn op relevante gesignaleerde veranderingen in de individuele behoefte van een klant.

+ Event Driven Marketing: De 4 kwadranten Enkelvoudig Wederkerend Interactief Anticiperend

+ De 4 kwadranten: Enkelvoudig Eenvoudig = Simpele database marketing Database data is verkregen door de klant zelf Voorbeeld: Als een garagehouder weet hoeveel km iemand met zijn/haar wagen rijdt, kan hij inspelen op de inruilvraag.

+ De 4 kwadranten: Wederkerend Periodieke Referentie Terugkerende gebeurtenis: verjaardag, kerst, etc. Relatieve Referentie Tijdsverloop = gekoppeld aan andere indicator Voorbeeld: 1 maand na de aankoop van een nieuwe wagen... 2 weken voor het afloop van een contract...

+ De 4 kwadranten: Interactief Niet meer vastgelegd in tijd maar men volgt de klant meteen interactief op om te kunnen reageren Impliciete indicatoren = Interne prikkels Speciale conditie in gegevens van klant Banksaldo wordt négatief : Flexibel krediet voorstelen Gsm factuur verdubbeld : Ander abbo voorstellen Expliciete indicatoren = Externe prikkels Het signaal komt van de buitenwereld: Informatieaanvraag, huwelijksaankondiging, etc. Bij 2 mistransacties met betaalkaart : Krediet voorstellen

+ De 4 kwadranten: Anticiperend Plannen maken op toekomstige events Voorbeeld: Producten in kleinere verpakkingen stoppen voor eenpersoonshuishoudens...

+ Event Driven Marketing: Voor & Nadelen Voordelen: Minder geïnteresseerde worden niet benaderd Cross-Selling wordt gestimuleerd Klanten worden meer winstgevend Klanten worden beter geholpen Creëert goodwill bij klant: ”U komt als geroepen”

+ Event Driven Marketing: Voor & Nadelen Nadelen: Intimidatie van de kant Privacy schending “gevoel” Klant verliest vertrouwen en het bedrijf...

+ Bedankt voor uw aandacht Zijn er nog vragen ?