Trans-Plan in beeld *De gegevens in deze presentatie zijn fictief

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
Advertisements

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Handelingsgericht werken en de IB
Workshop Handelingsgericht werken
Informatieavond 22 april 2013
CITO Leerling- en OnderwijsVolgSysteem (LOVS)
Gabriëlschool Hoofdlocatie/Het Kristal
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Dé rekenmethode voor groep 1 t/m 8
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
VOORSTELLING WILLEM VAN RAVENSTEIN 56 jaar 25 jaar onderwijs… HML lerarenopleiding sinds 2011 terug…
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Oriëntatie 1-Zorgroute
Welkom.
Lesgeven en begeleiden
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Onderwijs Transparant
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Groepsplan in ESIS 7 november | studiedag - introductie.
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Pass’t Montessorionderwijs ?
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
HELDER ZICHT OP HET KIND EN DE RESULTATEN
Welkom. Even voorstellen. Wie is Silvo Steenkamer?
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Integrale doorgaande lijnen bij passend onderwijs en zorg voor jeugd
Copyright © 2005 AICN Automatisering - Presentatie Virtueel Boeken (4.0) Vanaf de website van de recreatieonderneming kiest de gast voor ‘online boeken’.
Ontwikkelingsperspectief
‘Passend Onderwijs’. Gezamenlijke opdracht regulier en speciaal onderwijs. Herverdeling:  Ondersteuning  Middelen Eigen beleid in de regio (SWV)
Zorgstructuur op basisschool Pius X
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Informatieavond cluster 7 en 8. Algemene informatie groep 7 en 8 Informatie Voortgezet Onderwijs.
Voorlichtingsbijeenkomst voor
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
BELEIDSPLAN. Concept en Pilot jaar  Het team van O.B.S “de Westhoek” voert het zogenaamde Handelings Gericht Werken in (HGW).  We stemmen.
Methodiek: Plancyclus
Agnes Braam & Frank van der Vooren
en het leerlingvolgsysteem
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Ouderavond Schoolontwikkeling Woensdag 12 juni – uur Locatie Voorstraat.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Sterk VMBO deze school past bij mij! Informatie over onderwijs en ondersteuning op de VMBO- scholen van Sterk VO.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Handelingsgericht werken OGP Bk03 Hans van Doremalen Marion Steegh.
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
OGP 6 Verschillen. DOELEN ▪ De student maakt voor zichzelf zichtbaar wat hij al weet over het rekenonderwijs en de speciale aandacht voor de leerbehoeften.
Eindtoets basisonderwijs ROUTE 8 Digitale eindtoets door het ministerie erkend. Adaptieve toets. Ieder kind doorloopt een eigen passende route van vragen.
Straks wordt Mentimeter gebruikt. Ga naar
Netwerk IB WSNS Tilburg
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
Welkom.
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
21 november 2013 Arjan Clijsen en Wout Schafrat
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Transcript van de presentatie:

Trans-Plan in beeld *De gegevens in deze presentatie zijn fictief www.trans-plan.nl

Deze presentatie geeft u een beeld van Trans-Plan als middel, om via overzicht & inzicht, uitzicht te krijgen op passend onderwijzen: het (digitale) Groepsplan www.trans-plan.nl

Trans-Plan als ‘middel’ > www.trans-plan.nl

Vanaf elke locatie benaderbaar via de Internetsite: www.trans-plan.nl

Uw leerlingen & groepen worden via EDEX automatisch door ons geïmporteerd, zodat u direct kunt starten met uw Groepsplan: www.trans-plan.nl

Trans-Plan faciliteert bij elke stap met toegepaste instructies, denkvragen, handreikingen, leerlijnen, normen & geconcretiseerde onderwijsbehoeften www.trans-plan.nl

‘Als vanzelf’ doorloopt u in de juiste volgorde de fasen van de Cyclus van Planmatig Handelen & PDCA, volgens de uitgangspunten van Ontwikkelings- gericht (OB), Handelingsgericht (HGW) & Opbrengstgericht werken (OGW): www.trans-plan.nl

Overzicht > www.trans-plan.nl

U voert in slechts ± 10 minuten gericht de door Trans-Plan gevraagde (toets-)gegevens in: www.trans-plan.nl

Voor de clustering van de groepen 1 & 2 kunt u kiezen: op basis van kalender- en ontwikkelingsleeftijd op basis van CITO voor kleuters www.trans-plan.nl

op basis van kalender- en ontwikkelingsleeftijd: Trans-Plan clustert automatisch op kalenderleeftijd & u verplaatst kleuters desgewenst op basis van geobserveerde ontwikkelingsleeftijd ( herkenbaar aan de ‘pinpoint’) www.trans-plan.nl

op basis van uw LVS: u voert de toetsresultaten in > Trans-Plan clustert uw groep & brengt de verschillende functioneringsniveaus in beeld www.trans-plan.nl

In alle soorten groepen 3 t/m 8 ontstaan maximaal 4 subgroepen, gebaseerd op wat max. 4 ‘typen’ leerlingen – vergelijkbaar - nodig hebben om hun leerdoelen te bereiken. Individuele Handelingsplanning is daarbij inbegrepen www.trans-plan.nl

Voor kleuters is IGDI vertaalt in 3 ‘typen’ Spelbegeleidingsbehoeften, waarbinnen u aandachtspunten kiest per subgroep: www.trans-plan.nl

De feitelijke gegevens - die het Groepsplan verantwoorden - worden gaandeweg automatisch opgeslagen in een Groepsoverzicht: www.trans-plan.nl

Inzicht > www.trans-plan.nl

Bij ‘Didactische Analyse’ helpen ‘denkvragen’ u om de aard van de didactische onderwijsbehoeften binnen uw groep beter te begrijpen: www.trans-plan.nl

De onderbouwversie toont hier de stap ‘Aantekeningen’, met vrije schrijfruimte voor observaties, die de kleuter beter doen begrijpen: www.trans-plan.nl

Op grond deze Didactische Analyse vinkt u aan wat de Instructiebehoeften zijn, die aansluiten bij het actuele doel of de hulpvraag van de Onderwijsbehoefte. Deze vormen de leidraad voor uw lesvoorbereidingen (voorbeeld: Basisinstructie) . www.trans-plan.nl

Vervolgens kiest u Pedagogisch-didactische Basisbehoeften, die weergeven wat (groepjes) leerlingen bij het verwerken van leerstof bij uitstek nodig hebben om hun leerdoelen te bereiken. De gekozen prioriteiten vormen de basis voor taakbrieven, dag-/weektaken en het IHP. (voorbeeld: ‘Beperkt verwerken’) www.trans-plan.nl

Voor de Onderbouw kleuterspecifiek uitgewerkt in ontwikkelingsbehoeften op het gebied van Zelf aandeel nemen, Samen delen en spelen & Willen ‘kunnen’: www.trans-plan.nl

Uitzicht > www.trans-plan.nl

Het basisaanbod & evt. Specifieke doelen kopieert u bij de stap ‘Leerdoelen’ met behulp van de in Trans-Plan geplaatste Leerlijnen: www.trans-plan.nl

Ook bij de Onderbouw ziet u dat Trans-Plan methodeleerlijnen voor uw school toegankelijk maakt voor direct gebruik in uw Groepsplan: www.trans-plan.nl

Voor het stellen van doelen voor Vaardigheidsgroei zijn in Trans-Plan kant en klare normtabellen beschikbaar www.trans-plan.nl

U vindt alle handelingsgerichte informatie terug in uw Groepsplan; ook hoe u IGDI kunt organiseren, wordt visueel weergegeven in het Groepsplan www.trans-plan.nl

Ongemerkt heeft u óók de hoognodige Individuele Handelingsplannen gemaakt, doordat Trans-Plan de (specifieke) plangegevens van roodgesignaleerde leerlingen individueel registreert in een IHP: www.trans-plan.nl

Trans-Plan geeft met de Handleiding ‘Planmatig Begeleiden’, inhoud aan de rol van de Interne Begeleider bij o.a. de Evaluatie van het Groepsplan: www.trans-plan.nl

 Individuele & Groepsplannen uitprinten & archiveren Tot slot:  Individuele & Groepsplannen uitprinten & archiveren  Te gebruiken in combinatie met elk Leerlingvolgsysteem  Met de abonnementsprijs per leerling toegankelijk voor elke school  3x zo snel tot een verantwoord Groepsplan komen www.trans-plan.nl

Nieuwsgierig geworden? Ga naar www.trans-plan.nl en vraag vrijblijvend een proeflicentie aan. Deze gratis licentie biedt, gedurende één maand, de volledige functionaliteit om zelf het werken met Trans-Plan te ervaren. Nieuwsgierig blijven? Trans-Plan blijft voortdurend in ontwikkeling, onder invloed van het laatste nieuws; elk kwartaal treft u op de homepage de nieuwste updates & aanvullingen! PP-versie 2/ jan’12 www.trans-plan.nl