Amine.a vince angel achraf camilo angel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
inhoud waar en wanneer leefden de Azteken Eten en drinken De kleding
Advertisements

Hoe het was op woensdag 16 januari 2013.
Rembrandt.
4.3 De cultuur van het Rijk.
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Crabbehof dopt z’n eigen boontjes In Dordrecht, in wijk De Crabbehof helpen mensen elkaar.
Beelden storm.
Hoofdstuk 4 De middeleeuwen 1
Een nieuwe tijd begint (ongeveer van ).
Door Rosalie Blok. 4 en 5 juni 2013 was het weer tijd voor de Jaarlijkse modeshow van de studenten van de opleiding Mode/maatkleding van ROC Tilburg.
Strijden of sporten Paragraaf 2.5.
Andere uitingen Cultuur middeleeuwen.
Samenstelling : RD. Marie en Martha, twee “senior”- weduwen, zijn aan de praat.
SlagTeuterburgerwoud
Hoofdstuk 4 De middeleeuwen 1
Paragraaf 1.4 Bouwen en graven..
Voor hen die nog een moeder hebben is dit heel mooi.
Anne frank Anne Frank die is geboren in 1921
De gouden eeuw.
Het cultuurstelsel verdwijnt
Machtige heren, halfvrije boeren
Romeinen, Germanen en Kelten
Ben je in de jaren 50, 60 of 70 opgegroeid..?
Kenmerk 11 De vrijwel volledige vervanging in West-Europa van de agrarisch-urbane cultuur door een zelfvoorzienende agrarische cultuur, georganiseerd.
Het oude Egypte DOOR STEFANIE EN TESSA.
Leven in een industriestad
Europa wordt christelijk
6.1Woonplaats en werkplaats
De opkomst van de middeleeuwse stad
Kunst!!! Ik heb samen met mijn oma een schilderij gemaakt met veel kleuren lees meer over in deze powerpoint.
Door: Jessica Bacuna. De titel is Glamping omdat havo 5 een camping outfit moesten maken, maar het moest ook glamorous zijn.
Genesis 39:6 Daarom vertrouwde hij alles volledig aan Jozef toe; nu Jozef er was, bekommerde hij zich alleen nog om wat hij te eten kreeg.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Rembrandt Rembrandt woonde eerst in Leiden..
De planten. 29 mei 2008 De dukdalf.  Wij zijn met de hele klas naar buiten gegaan. Toen kregen we een paar planten voor het groepje, want we hadden.
Westelijk Handels terrein.
De Jicarilla Apachen.
“Beleef de canon” Een vertelproject voor groep 5 t/m 8
Christelijk denken en doen Afgelopen zondag wandelde ik met mijn vrouw naar de kerk, toen ik één van die armzalige ongelukkige mensen zag, die in gescheurde.
De reis Om 6 uur vertrokken we met de bus naar Parijs. Het was zo’n 6 uur reiden met de bus voordat we in Parijs aankwamen. Toen de bus geparkeerd was.
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Hoe eet men in Japan? A – Met hun handen B – Met stokjes C – Met mes en vork.
Er was eens een oud koppel van 85 jaar
Paragraaf 2.3 Amerika vóór Columbus.
Paragraaf 3.2 Nederland en Europa.
Paragraaf 6.3 Nederland in de 21e eeuw.
Wat de Nederlandse Opstand is
Paragraaf 4.2 Romeinse samenleving.
Een wijze les voor jullie:
Herinneringskamp Westerbork
Verschillende Bouwstijlen
Paragraaf 1.2 De eerste mensen.
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Waarom had Siebold schilder Kawahara Keiga in dienst? A – Voor de gezelligheid B – Om voor Siebold.
De Nederlanden waren rijk aan het einde van Middeleeuwen
Pater Damiaan Door Valerie.
De tijd gaat voorbij , soms kijken we om
Kamp dag een Er was eens een klas groep 5/6 Die gingen op kamp in Helden.
Paragraaf 2 Er komen weer steden.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Taalkundige feiten en hypothesen
‘Mixed up piles’.
Wat moet ik weten aan het einde van de les?
Leven in een middeleeuwse stad
55 punten te behalen, groepje met meeste punten wint. Score tijdens het nakijken. De quiz bestaat uit 22 vragen. QUIZ HOOFDSTUK 2: ONTDEKKING & VEROVERING.
Les 3 De keizer en andere goden Gemaakt door: Nikki, Chanell, Cas, Tim en Roan.
Hallo wij gaan een geschiedenis opdracht maken over de Gouden eeuw.
Voc. Gemaakt door arie. Inhoud Compagnieën Oprichting van de voc. Wat is de macht van de voc. Heren zeventien Op het schip Route naar Azië De weg op zee.
Prehistorie.
BEDIENDEGROEP Gemaakt door lizzy en mila. INHOUD Dienstmeisje Koetshuis Koopman Einden.
Hoe gingen kinderen 100 jaar geleden naar school? Test je kennis! De grote Quizzzz.
Monniken en ridders 5.3 Machtige heren, halfvrije boeren
Transcript van de presentatie:

Amine.a vince angel achraf camilo angel Inhoud . Hoe ze leefde ze Mindmap Wat eten ze Kleding Pakhuizen diensmeisjes

Wat eten ze ? angel Speserijen eten ze . Wijn drinken ze Ze kregen eten van dienstmeijsjes Peper gebruikenze Graan gebruiken ze ook

Kleding c achraf De dienstmeisjes hebben vaak jurken aan De kooplieden waren netjes gekleed De kooplieden waren ook goed gekleed voor de kerk

Pakhuizen vince In pakhuizen werden specerijen bewaard en toen werden de specerijen verkocht Als er geen pakhuizen waren dan zouden ze de specerijen niet kunnen verkopen Pakhuizen waren belangrijk voor de handel

Herenhuizen camilo Herenhuizen waren vroeger voor rijken mensen met namen de kooplieden De herenhuizen waren van binnen mooier dan van buiten De huizen van nu hebben een andere cultuur

Specerijen angel Specerijen kon je vooral in oost-indie vinden De specerijen werden eerst naar de pakhuizen gebracht en daarna verkocht Voor civet had je een civetkat nodig

Servies amine.a Servies moest altijd schoon zijn De dienstmeisjes maakten het servies schoon Het servies moest heel kleurrijk zijn

Hoe ze leefde ze Sommige mensen waren heel rijk en andere leefden op straat Het vak was voor jong en oud De rijke mensen waren rijk omdat ze specerijen verkochten

Hoe werden de kooplieden rijk ? Waar kon je specerijen vooral vinden ? Hoe heten de cat die dat lekkere geurtje maakte ? Waarom waaren de pakhuizen belangrijk ?