Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe bereik ik tenminste hetzelfde resultaat met minder middelen?
Advertisements

Van zorgleerlingen naar leerlingenzorg
De Vrouw Toen God De Vrouw schiep was hij op de zesde dag nog laat aan het werk. Een engel kwam langs en zei: “Waarom duurt het maken van deze zo lang?”
Een vrouw te zijn.
Welkom Mijzelf voorstellen aan de hand van een recente gebeurtenis waarbij ik ‘in mijn vuur stond’ Wat gaan we doen vandaag.
‘’Een beetje tijd!!! Kamunyak.
Sollicitatiegesprek.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Oplossingsgericht werken
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Uitgangspunten: niets is wat het lijkt het verleden is een beperking
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Oplossingsgericht coachen
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Herkennen en omgaan met levensvragen door verzorgenden
Portfoliogesprek Dani Theuninck.
Inspirerende wijsheden. Muziek: Enya.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Marketing Werkgroep 6.
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Talent in Ontwikkeling
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
CanDo Coaching.
Ontwikkeling Gouden Standaard
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Oplossingsgericht werken
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Logische niveaus Bateson en Dilts
Onze doelen en visie in beeld
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Bachelor/Master-stelsel Een faculteit op weg naar morgen.
BIJZONDERE KLANTVERHALEN. AGENDA 1. Opzet onderzoek Bijzondere klantverhalen 2. Klantprocessen en klantverhalen 3. Essenties van B2B cases 4. Emotioneel.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
* Wie ben ik? * Wat doe ik? Ik ben Jay Michilsen, Ik ben bijna 14 jaar. 25 Augustus ben ik 14! Wat doe ik? Ik game altijd. Ik speel meestal Black Ops 2.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
VERSTERK WAT WERKT.
DOE HET ZELF PAKKET. Doe-het-zelfpakket Wat  Richtvragen  Voor (werkende) mantelzorgers  Werk- en mantelzorg zo optimaal mogelijk op elkaar afstemmen.
Do’s & dont’s coachen Ex gedetineerden Inburgering Langdurig werklozen Hangjongeren studenten.
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
TRAINING PLUSCOACHING “De vraag naar antwoord” oplossingsgericht en systeemgericht werken in het onderwijs Houding / werkwijze pluscoach –Basis vanuit.
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Talent in Ontwikkeling
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Oplossingsgericht werken
Anders kijken, anders doen
Integraal sociaal werk
Derde training Verloop traject Systematisch werken
Talent in Ontwikkeling
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
(Hoog) Begaafdheid In-Zicht
Methoden om te werken aan continue verbetering
Zichtbaarheid Creëren
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
Waarderende benadering
Oplossingsgericht communiceren versus probleemgericht communiceren
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Transcript van de presentatie:

Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen Kwaliteit verbeteren in 7 stappen Doel van de workshop: U bent zo nieuwsgierig geworden naar inspirerende en motiverende verbeterprocessen, dat u nog meer inzicht hierin wilt krijgen.   HAN Sport en Bewegen Ben Halle

Uitgangspunten: Vragen: - Het team kiest zelf doelen - De doelen zijn concreet en kleine stapjes met een zo groot mogelijk effect - Motiverend en inspirerend zijn de sterke punten en behaalde successen van het team Vragen: - Wat doen we al goed én hoe kunnen we dat nog beter doen?   Verbeterproces. ; Het verbeterproces - Hoe moeten we dat doen?” HAN Sport en Bewegen Ben Halle

Kwaliteit verbeteren in 7 stappen Stap 1: Verhelderen van de veranderbehoefte Stap 7. Vaststellen verdere veranderbehoefte Stap 2. Definiëren van de gewenste toestand Stap 6. Vooruitgang monitoren Stap 3. Vaststellen van het platform Stap 5. Eén stapje vooruit zetten Stap 4. Analyseren van eerder succes HAN Sport en Bewegen Ben Halle

Stap 1: Verhelderen van de veranderbehoefte Wat zou het team willen verbeteren om het nuttig voor het team te laten zijn? Waaraan wil het team iets veranderen? Waar heeft het team last van? Hoe heeft het team daar last van? Hoe is het een probleem voor het team? Stap 2. Definiëren van de gewenste toestand Wat wil het team bereiken? Hoe wil het team dat de situatie wordt? Wat zou het team willen in plaats van het probleem? Wat zal er zijn als het probleem is opgelost? Waaraan zal de omgeving merken dat het probleem is opgelost? Wat gaat er beter als het probleem is opgelost? HAN Sport en Bewegen Ben Halle

Stap 3. Vaststellen van het platform Stel je voor een schaal van 1 t/m 10. Bij 1 is het probleem het ergst; bij 10 is het probleem volledig opgelost. Waar sta je op de schaal? Hoe is het gelukt om van 1 tot …. te komen? Wat heeft daarbij geholpen? Stap 4. Analyseren van eerder succes Wanneer was het probleem minder aanwezig? Wat was er toen anders? Wanneer heeft het team al eens meegemaakt dat datgene wat je wilt bereiken al eens is gebeurd? Hoe is dat gelukt? HAN Sport en Bewegen Ben Halle

Stap 5. Eén stapje vooruit zetten Hoe kan het team dat wat heeft gewerkt vaker doen? Wat zou een klein stapje vooruit zijn? Wat zou het team morgen/ vandaag al kunnen doen? Hoe ziet dat stapje eruit? Waaraan zouden anderen kunnen merken dat het stapje is gezet? Stap 6. Vooruitgang monitoren Stap 7. Vaststellen verdere verbeterbehoefte HAN Sport en Bewegen Ben Halle

Van probleem naar oplossing - Wat is het volgende stapje? - Wanneer ging het wel goed? Hoe bruikbaar is dit? -Hoe is het gelukt om van 0 te komen tot NU? Wat wil je in plaats van het probleem? Gevreesde toekomst Probleem NU Probleem 0. Begin oplossing HAN Sport en Bewegen Ben Halle