Voorwoord Waarom op water is de hoofdvraag. Het land raakt vol en als we op water bouwen houden meer ruimte over om de voedsel productie te verhogen voor.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stop energie in je Huis 2 oktober 2012
Advertisements

Autarkisch wonen & ecologisch bouwen
Warme Truiendag quiz 2013.
Energieopwekking Zonnewarmte ‘Kom ga je dak op (wa-arschuw nie meer)’
Water verwarming door aarde
CENTRALE VERWARMING (C.V.)
Meester Frederic presents
Door: Tim Ties Deniz Jerom Sten
SLIM ONTWORPEN, GROEN GEBOUWD
Hoofdstuk 4: Burgers en stoommachines
Gemaakt door Julie, Aliza, Betso, Wout En Thomas V.
CO2 neutraal huis Door: Thomas I, Thomas R en Karlijn.
7.2: Duurzaam wonen en werken. Duurzame huizenbouw FSC gekeurd hout gebruiken Voor rioleringsbuizen en regenpijpen hergebruikt PVC gebruiken Het huis.
Energie in een zwembad.
Zwemmergie.
Made by: Eden.
3.1 Energie omzetten..
Gemaakt door Noah en Siddhart
Aardrijkskunde Thema 2 Werk en energie
Hoe elektriciteit opwekken?
De zon onze energiebron. Wout Rombaut & Robbe Heytens.
Dit is gemaakt door:Rik, Tijs, Milou, Annika.
Gemaakt door Alicia,Merel,Max,Bas
Zwemmergie. Hoe wek je energie op in een zwembad?
Werk & energie Kamoe & xQuiniboy Made in Rotterdam
6.4 liever geen warmte transport : isoleren
Lynsey Jordaans & Marie-Louise Alblas
Gemaakt door Willem, Elise, Sebastiaan, Bart, Thomas, Zide, Guusje, wouter, Stan en Jon.
Zonne-Energie.
Zonne-energie. Celeste Brantjes, Danique Posthuma, Emma Cuperus, Ellen Manders, Lisa van Deelen en Marte Haselhorst.
Utopia Milieu & ruimte.
CENTRALE VERWARMING (C.V.)
NATUURKUNDE’ Paragraaf 6.4
Quiz Quiz Energie Quiz Lars en Daan.
Urgenda: Visie en Actie in één! Euromast Rotterdam, 7 januari 2010 Samen Sneller Duurzaam.
Duurzaam Den Helder De gemeente Den Helder en duurzame energie 3
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
Taak Bouwpathologie, Renovatie en Onderhoud Charlotte Swertvaegher 2MAK Dirk Gijsemans.
André Kuipers op Mars De ontwikkeling van een ruimtehuis.
DE ZONNE /AQUA ENERGIE COLLECTOR Sondervick College AT2B VELDHOVEN Bart Gerritsen Melissa Schmidt Rowin Gabriëlse Chloë Strauss Wouter van Vlerken.
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 2-4 Wereld. Grootste deel van het aardoppervlak = zee = zout Geschikt / Ongeschikt als drinkwater? Water Geschikt / Ongeschikt.
Sience project milieuvriendelijk gebouw Door: Ilse Bosch, Fé Bracco Gartner en Jennifer Murphy.
Het houten huis. Door: Emma Flinsenberg Ilse Strijbosch Julie Leeuwis Annemieke Thijsene Michelle Pelzer.
Multifunctioneel gebouw Medemogelijk Gemaakt door team jvdp.
PRESENTATIE ENERGIE OPSLAG René van Hartingsveldt Directeur Eurotronic B.V. Alphen aan den Rijn 27 september 2016.
De mens en zijn milieu ZW4 Hoofdstuk 4. §1 De mens en het milieu Milieu: de omgeving waarin een organisme leeft Mens en milieu: de mens en zijn omgeving.
Thema 2 Werk en Energie.
Dordrecht: Een Eiland om trots op te zijn. “Hoofdstad van de Delta”
Duurzame energie Welke mogelijkheden zijn er?.
Energiebesparing zonder grote moeite.
Groene energie Lucas spreekbeurt.
Blok 3 De stad verandert Deelvraag: Hoe de stad verandert na 1870?
Ons idee heet The Green Car, dit is de auto van de toekomst die voor zijn eigen energie zorgt. In deze auto zijn dingen verwerkt die al een keer zijn bedacht,
Groene energie platformen
Energie voor je leerlingen
Herhaling en vragen par. 1.3
The ground live Ellen, Sascha, Luna.
Gemaakt door: Rhodé, Emma-Louïse, Lars en Jurian
De waterwisselkoepel Door Maartje, Floortje, Joik en Sophie.
Vroeger werd al veel gebouwd
Groep 11 | Chayenne, Charity, Sheetal en Jayani
H3 Energie Klas 3 mavo.
Meer rendement uit de HR ketel
Samen Gas Terug.
Hamelakkers WoontDuurzaam Ervaringen van buurtbewoners Violette Brand: Generaal Foulkesweg 111 Martin Keijbets: Hamelakkerlaan 31 Nora van den Broek:
Samen maken we Nederland aardgasvrij
Blok 3 De stad verandert Deelvraag: Hoe de stad verandert na 1870?
17 september 2018 Duurzame energie
Leerlijn: Duurzame Energie
De energie van de toekomst
Transcript van de presentatie:

Voorwoord Waarom op water is de hoofdvraag. Het land raakt vol en als we op water bouwen houden meer ruimte over om de voedsel productie te verhogen voor de steeds groter wordende mensenmassa. Je kunt op het land dan ook veel sneller rijden want er is minder verkeer. Veel mensen vinden leven op water fijner en het is geschikt voor recreatie e.d.

Inhoudsopgave 1. Voorwoord 2. Inhoudsopgave 3. Stad 1 4. Stad 2 5. Zonne-Energie 6. Plattegrond Huis 1 7. Plattegrond Huis 2 8. Uitleg Plattegrond 9. Nawoord

Stad 1 De huizen en de wegen drijven. Stalen houden de waterwegen (pontons) op hun plaats. De wijk is geheel zelfvoorzienend wat betreft water en energie. Door een overcapaciteit aan zonne-energie aangevuld door windmolens is er meer dan genoeg energie voor comfortabel wonen. Rijdend over de waterwegen kunnen auto's de huizen bereiken. Zon, wind en water geven energie. Door hier slim gebruik van te maken zijn de waterhuizen geheel zelfvoorzienend. De grootste bijdrage wordt geleverd door zonnecellen.

Stad 2 Warm water: het wegdek van de waterweg en de waterloop dienen als collectieve zonnecollectoren. Leidingen lopen in het dek en leveren warm water af bij de woningen. Bij te weinig instraling en voor verdere verwarming neemt een zonneboiler het over. Water: de watercyclus is gebaseerd op het membraanfilter systeem van de TU in Delft. Het kan iedere vorm van vervuild zoet water in één stap filteren tot drinkwater.

Zonne-Energie Zonnepanelen zetten zonne-energie om in elektriciteit en zijn gebouwd uit meerdere kleine vierkante zonnecellen die met elkaar verbonden zijn. Door de zonnepanelen op het dak te plaatsen wordt het huis van elektriciteit voorzien. En daarom werken alle apparaten op stroom. De zonneboiler wordt gebruikt voor het verwarmen van water. Een zonneboiler bestaat uit een collector. De collectorvloeistof wordt rondgepompt in een gesloten circuit, die zijn warmte in het voorraadvat aan het leidingwater afgeeft. Een zonneboiler heeft een naverwarmer nodig.

Plattegrond 1 Plattegrond 1

Plattegrond 2 Plattegrond 2

Uitleg plattegrond Uitleg plattegrond Raam = Deur = Trap =

Nawoord Het Wubbo Ockelsproject vonden wij uitdagend, en wij hebben er dan ook veel van opgestoken. Door middel van dit project is onze kennis uitgebreid. Wij hebben met plezier aan dit project gewerkt. Luitzen de Vries, Corneel den Hartogh, Jan Lenting, Geert Jan Wilts 2a