IUAP/PAI – 01/02/07 1 01/02/2007 IUAP FASE VI Informatievergadering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Advertisements

Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
Fiscaliteiten binnen een GGz instelling GGz Dichtbij – Jurgen Teseling
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?)  uur: Opening  uur: Europese Geluidpolitiek  (Mads Bergendorff, Internationale Unie van Spoorwegen.
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Vennootschapsbelasting Aj 2011
IUAP-VII Informatie 09/11/ /11/2012 IUAP FASE VII ( ) Informatievergadering.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
1 GRUNDTVIGPROJECT VORMINGSACTIVITEIT “GROOTOUDERS & KLEINKINDEREN AAN DE COMPUTER” Welkom!
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
1 Sinds Evolutie van 2000 tot 2010 Huurprijzen : 50% Gezondheidsindex : 15 % Informatie : - Crise du logement à Bruxelles.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Scholengroep Sint-Rembert februari 2011
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Infomoment Oproep ontwikkelings- educatie oktober 2013.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
6/5, Alden Biesen – 28/5, Brugge P 1 6 mei 2009, Alden Biesen 28 mei 2009, Brugge Comenius “monitoring dagen” focus: verslaggeving.
Infoavond Buitenlands Kamp Joe-English Heusden
Jasper Dekker consultant Agentschap SZW
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Grensoverschrijdende samenwerking tussen Kortrijk, Rijsel en Bergen
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Energieprestatiecertificaat (EPC) voor publieke gebouwen Vlaams Energieagentschap.
OPROEP WERKERVARING 2009 ARTIKEL 60 INFOSESSIE 2 SEPTEMBER 2008 FINANCIEEL PROJECTBEHEER.
Vlaams convenantenprogramma gemeentelijke ontwikkelingssamenwerking Vorming strategische planning 07/05/2009.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
e-Procurement Het aanbod van de federale overheid
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
Comenius monitoring dagen - mei over verslaggeving “Comenius monitoring dagen” : over verslaggeving 20 mei 2008, Alden Biesen 29 mei 2008, Brugge.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 6 november, Brugge.
Comenius monitoring dagen 8/10/2008, Alden Biesen 13/11/2008, Brugge.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 12 november, Brugge.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Schitterende Organisaties®
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
Inleiding tot de multifunctionele aangifte
Belang, rol en voordelen van een Europese koepel 11/02/
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen 1 Vormingssessie Laboratoria 13/09/2006 DG LABORATORIA Inleiding: organisatie FAVV.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Algemene Ondernemersvaardigheden
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Aanvragen van een KA2/S2S-partnerschap in het schoolonderwijs (2015)
Gemaakt door Sophie & Dide
Tto: de laatste ontwikkelingen
3/30/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Nederlands 2014.
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
Transcript van de presentatie:

IUAP/PAI – 01/02/ /02/2007 IUAP FASE VI Informatievergadering

IUAP/PAI – 01/02/07 2 I. Inleiding IUAP Cel : Mevr. Véronique Feys, programma-administrateur Mevr. Corinne Lejour, programma-administrateur Mevr. Naziha Benali, secretaresse Dhr. Yves Rousseau, financieel beheerder Dhr. Geert Verstraete, financieel beheerder Dhr. Vincent Meunier, financieel beheerder

IUAP/PAI – 01/02/07 3 II. Historiek FASE I ( )14 netwerken45 miljoen EUR FASE II (1990 – 1995)23 netwerken50 miljoen EUR FASE III (1992 – 1996)16 netwerken50 miljoen EUR FASE IV ( )35 netwerken110 miljoen EUR FASE V (2002 – 2006)36 netwerken112 miljoen EUR FASE VI (2007 – 2011)44 netwerken143 miljoen EUR

IUAP/PAI – 01/02/07 4 III. Enkele cijfers 44 netwerken waarvan 16 nieuwe –19 in levenswetenschappen –16 in exacte of toegepaste wetenschappen –9 in humane wetenschappen 324 ploegen –250 Belgische promotoren –74 Europese partners (verspreid onder 39 netwerken) Duur : 01/01/2007 – 31/12/2011 Budget : euros

IUAP/PAI – 01/02/07 5 Anciënniteit van de lopende netwerken III. Enkele cijfers

IUAP/PAI – 01/02/07 6 IV. Uitvoeringsvoorwaarden Contract IUAP-VI Administratieve richtlijnen Homepage :

IUAP/PAI – 01/02/07 7 V. Organisatie van de netwerken Coördinatie Vergadering “Kick-off meeting” Minimum 1 vergadering per jaar Begeleidingscomité (externe experten) Internationale zichtbaarheid Homepage van het netwerk Internationaal symposium

IUAP/PAI – 01/02/07 8 V. Organisatie van de netwerken Elke EU-partner wordt opgevolgd door een Belgische partner Contract tussen de Instelling van de EU-partner en de Universiteit van de Belgische promotor Samenwerking met de Europese partners

IUAP/PAI – 01/02/07 9 V. Organisatie van de netwerken Organiseren van vergaderingen Aanmoedigen van contacten tussen de onderzoekers van de verschillende ploegen Uitwisselen van personeel, informatie en materiaal Gemeenschappelijk gebruik van uitrusting, gegevensbanken,... Organiseren van gemeenschappelijke wetenschappelijke evenementen Gemeenschappelijke activiteiten: thesisbegeleiding, doctorale scholen,.. Copublicaties, EU-projecten Homepage van het netwerk Elektronische newsletter …. Goede praktijken van een IUAP-netwerk

IUAP/PAI – 01/02/07 10 VI. Uitgavencategorieën Minimum 60% van het totale budget Maximum 60% van het personeelsbudget voor doctorale en postdoctorale beurzen Minimum 1 jaar voor de overeenkomsten Minstens 1 full-time (of deeltijds equivalent) wetenschapper Minstens 1 postdoc voor ploegen met budget van EUR of meer Bij de aanwerving : een kopie van de overeenkomsten naar Belspo sturen Personeel

IUAP/PAI – 01/02/07 11 VI. Uitgavencategorieën Algemene consumptiegoederen Documentatiekosten Reis- en verblijfkosten Vergoedingen voor gastonderzoekers Interne onderaanneming Werking

IUAP/PAI – 01/02/07 12 VI. Uitgavencategorieën Gemeenschappelijk gebruik Geen aankoop in het laatste jaar (2011) Toelating nodig > EUR Informaticamateriaal Uitrusting

IUAP/PAI – 01/02/07 13 VI. Uitgavencategorieën Uitsluitend voor bezoldiging van derden Vooraf te melden in Bijlage I - Sectie II Maximum 25% van het totale budget Onderaanneming Maximum 5 % van het jaarlijks totaal van de personeels- en werkingskosten Algemene kosten

IUAP/PAI – 01/02/07 14 VI. Uitgavencategorieën 50 % co-financiering IUAP-bijdrage: maximum EUR/netwerk Uitsluitend voor personeel en werking Budget wordt toegevoegd in budgettaire tabel van Belgische partner (Bijlage I – Sectie II) Europees partnerschap

IUAP/PAI – 01/02/07 15 VII. Financiële bepalingen 6 jaarlijkse schijven : 2007 tot 2012 Volgens het schema in Bijlage II van het contract Mogelijke vermindering van de schijf 2011 Voorbeeld Begroting

IUAP/PAI – 01/02/07 16 VII. Financiële bepalingen Binnen eenzelfde categorie automatisch maximum 60% Tussen de verschillende categorieën formulier voor overdracht van kredieten + visum van financiële dienst 1 per jaar ! Geen overdracht van saldi naar het jaar Overdracht van kredieten

IUAP/PAI – 01/02/07 17 VII. Financiële bepalingen Worden tweemaal per jaar opgestuurd door de financiële dienst van de Instelling Alle uitgaven op naam van de promotor (of zijn onderzoekseenheid) Geen uitgaven na 2011 Verantwoording van de uitgaven

IUAP/PAI – 01/02/07 18 VII. Financiële bepalingen Toelichting betreffende het EU-partnerschap Uitgaven ten laste van het IUAP-budget uitgaven van de EU-partner: factuur + overzicht uitgaven van de B-partner : overzicht en bewijsstukken Uitgaven ten laste van het budget EU-partner : getuigschrift + overzicht (= bewijs van cofinanciering) Verantwoording van de uitgaven

IUAP/PAI – 01/02/07 19 IX. Rapporten Aanvangsverslag : uiterlijk 30 april 2007 Jaarlijkse verslagen : Administratief deel (personeel) Wetenschappelijk deel (voortgang onderzoeks- werkzaamheden + werking van het netwerk) Verslag bestemd voor de evaluatie (in 2010) Het verrichte onderzoek van 2007 tot 2010 Finaal verslag (in 2012) Algemene samenvatting Opgesteld in Nl en/of F

IUAP/PAI – 01/02/07 20 X. Publicaties Vermeldingen «Programma Interuniversitaire attractiepolen - Belgische Staat - Federaal Wetenschapsbeleid.» «Programme Pôles d'attraction interuniversitaires - Etat belge – Politique scientifique fédérale.» «Interuniversity Attraction Poles Programme - Belgian State – Belgian Science Policy.»

IUAP/PAI – 01/02/07 21 XI. Bijlagen bij het contract Bijlage I Bijlage I - Sectie I : Information on the network gebaseerd op het voorstel in te vullen door de coördinator Bijlage I - Sectie II : Information on the partners gebaseerd op het voorstel in te vullen door elke partner (budgettaire tabel niet invullen)

IUAP/PAI – 01/02/07 22 XI. Bijlagen bij het contract Bijlage III : Europees partnerschap Bijlage II : Schema van de financiering wordt opgesteld door Belspo