informatievergadering voor SVK's

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
Advertisements

Verwelkoming en terugblik op 2007 door dhr. Jaak Floridor, voorzitter rvb VMSW.
Beleids- en Beheerscyclus
Fusiemaatschappij WoninGent
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
Methodisch begeleiden
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Inning.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Opleiding voor schoolsecretariaten
Organisatiestructuur
College voor Examens, Rol van Contactpersonen Implementatie coe in mbo 13 september ‘10 Jan Paul de Vries.
Naar een oplossing voor de clusters weekendverblijven
Digitale handtekening – stad Antwerpen
GIS-ondersteuning aan lokale besturen in Limburg
netwerk organisatiebeheersing
Afschaffen handtekeningen en digitaal tekenen bij de stad Antwerpen
Nationale Kleine Scholen Conferentie Presentatie concept plannen Namens de initiatiefgroep Herman Ritter & Theo Bockting (Dorpsraad De Weebosch)
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten KMO.
Organisatiestructuur
Overzicht relevante informatie voor sociaal wonen Vlaamse Wooncode.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor CLB-secretariaten
Opleiding voor schoolsecretariaten
1 Advies ‘Waarheen met het lokaal woonbeleid’ Presentatie Studiedag VVSG 12 juni 2012.
Onthaalbeleid stad Dendermonde
Federatie van SVK’s in Vlaanderen
GAC Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stad – OCMW Antwerpen
Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt Ondernemingsplanning VREG Netwerk organisatiebeheersing – 24/03/2011.
Vlaamse Belastingdienst (VLABEL)
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Invordering.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Fraudebestrijding.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Grote Ondernemingen.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Het centraal examen voor kandidaat-energiedeskundigen type A en type C
Inter-provinciale studie detailhandel
Toelichting kaderbesluit voor de sociale huur (KSH) en nieuwe financiering (NFS2) 21 juni 2007 Tom Vanden Eede Departement RWO – Afdeling woonbeleid.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
INTERGEMEENTELIJKE SAMENWERKING: lokaal woonbeleid anders bekeken? Hilde Van den Bosch – afdelingshoofd Afdeling Wonen WOONFORUM 20 maart 2009.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Lokaal woonbeleid Woonoverleg-woonvisie
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
INFOSESSIE CLUBBEGELEIDING Gent 2 december Inleiding door dhr Philippe Mees, voorzitter VLG vzw -Verwelkoming -Uitgangspunt: -Tevredenheidsenquête.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Competentieprofielen
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Startbijeenkomst Netwerk Sociaal Domein
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
Sensoa Positief Patrick Reyntiens. Sensoa “Het Grote Sensoa” Korte geschiedenis.
Opleiding voor schoolsecretariaten
Lokale besturen en de Regierol in het woonbeleid.
Generieke selectielijst voor SAR’s.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
7 december 2015 Carmen Commers
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
college van burgemeester en schepenen
Community Land Trust (CLT). FILMPJE CLT BRUSSEL nieuw woonmodel bedoeld voor mensen met een laag inkomen goedkoper: door enkel de woning en niet de grond.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
VAC Herman Teirlinck Agentschap Onroerend Erfgoed.
VOORSTELLING AFDELINGEN & DIENSTEN Gemeentebestuur Knokke-Heist Afdeling Beleids- en projectmanagement Dienst Communicatie.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
Dienst Wonen - Stad Gent
Welzijnsregio Noord-Limburg
29/11/2017 SVK MEETJESLAND vzw.
Transcript van de presentatie:

informatievergadering voor SVK's ondersteuning door Wonen-Vlaanderen en VMSW

agenda ondersteuning Wonen-Vlaanderen – Hilde Van den Bosch, afdelingshoofd Wonen organogram team woonkwaliteit ondersteuning SVK's inzake woonkwaliteit doel opdrachten activiteiten e-mailadres & webapplicatie informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

agenda ondersteuning VMSW – Piet De Vooght, afdelingshoofd Ondersteuning organogram 3 operationele afdelingen afdeling Ondersteuning 5 huidige cellen cel ondersteuning SVK's : wie doet wat praktische informatie financieel plaatje informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

Agentschap Wonen-Vlaanderen Afdeling Wonen Infosessie voor sociale verhuurkantoren 26 juni 2012

Organogram Agentschap agentschap Wonen-Vlaanderen administrateur-generaal stafdienst afdeling Wonen afdeling Financiële Instrumenten afdeling Woonbeleid

Organogram Afdeling Wonen

Centrale Dienst Team Woonkwaliteit Coördinator: Dorien Van Cauwenberge Technisch Coördinator: Luc Bollaert Deskundige Woonkwaliteit: Lieve Deblauwe Deskundigen Woonkwaliteit : Tim Jamée Danny Daelman Ondersteuner Woonkwaliteit (jurist):Krist Windels Ondersteuner Woonkwaliteit: Ilse Baert Databeheerder: Cindy De Zitter

Team onderzoekers (Brussel): Jan Crombez Eric Vanderhispallie Geert Bourguignon Herman Van Molle Administratieve ondersteuning: Sandra Caes Coördinator voor de 5 decentrale diensten: Ivan Peeters ( Wonen Antwerpen )

Ondersteuning SVK’s op vlak van woningkwaliteit Doel: 1) Verhuren van comforme woningen. 2) Verhogen kennis woningkwaliteit bij SVK’s Op termijn moeten SVK’s zelf woningkwaliteit goed kunnen inschatten.

Deskundigen woonkwaliteit voor SVK’s Opdrachten 1) Ondersteunen en informeren SVK’s op vlak van woningkwaliteit 2) Detecteren vormingsnoden SVK’s 3) Organiseren en geven van technische vorming 4) Formuleren van beleidsaanbevelingen vanuit praktijkervaring 5) Beheer van de technische webapplicatie

Enkele activiteiten Inzicht verwerven in de kwaliteit van het woningpatrimonium van de SVK’s Eigen kennis woningkwaliteit verhogen  uitvoeren van OTP’s Opmaak plan voor systematische screening Ontwikkelen en organiseren van een opleiding op maat voor SVK’s

Opvolgen en evalueren van de afsprakenkaders met de centrumsteden. Voorstellen doen ter optimalisering. Bekend maken bij andere steden en gemeenten. Opstellen rapporten over de woningkwaliteit van de SVK’s Overleg met SVK-sector en VMSW Ontwikkelen helpdesk voor SVK’s met FAQ rubriek

Aanbod Voor alle vragen: SVKwoningkwaliteit@rwo.vlaanderen.be Webapplicatie: Webportaal voor onderzoekers wordt uitgebreid met een luik voor sociale verhuurkantoren.

organogram vmsw RVB gedelegeerd bestuurder Projectrealisatie Financiën Planning & Programmatie Ondersteuning stafdiensten informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

3 operationele afdelingen projectrealisatie adviesverstrekking en begeleiding rond woningbouw, -renovatie en –onderhoud attestering van bouw van woningen door private actoren zelf bouwheer voor infrastructuur- aanleg administratieve ondersteuning van die technische processen adviesverlening overheidsopdrachten werfopvolging subsidieafhandeling informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

3 operationele afdelingen financiën boekhouding en begroting beleggingen en leningsopname bankfunctie shm's : voorbereiding betalingen inkomsten en uitgaven boeken op rekening shm's beheer huurwaarborgen hypothecair krediet verstrekking, bijgestaan door 23 shm's koopsector opvolging waarborgen, o.a. schatten van waarde van woning informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012 pagina 17

3 operationele afdelingen planning en programmatie opmaak jaarlijks uitvoeringsprogramma opvolging en ondersteuning financiële planningen ondersteuning bij en subsidieafhandeling van onroerende transacties, vooral van gronden maar ook van panden informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

afdeling Ondersteuning afdelingshoofd informatica juridische zaken personeel & HRM logistiek & beheer gebouw kennisbeheer ondersteuning SVK's secretariaat afdeling Ondersteuning algemene opdracht van de afdeling : ondersteunende dienstverlening zowel ten aanzien van interne als externe klanten sterk van elkaar verschillende domeinen, elk met hun eigen deskundigheid informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

informatica voorziet en beheert informatica-infrastructuur : pc’s,netwerk, servers, … coördineert en beheert informaticaprojecten : via eigen ontwikkeling of uitbesteding helpdesk-functie ondersteuning ook van SHM’s en hun softwareleveranciers beheert structuur Woonnet en internetsite van de VMSW informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

juridische zaken adviesverlening op juridisch vlak voor intern : cellen VMSW extern : vooral shm’s, maar ook als beleidsondersteuning begeleiding van shm’s bij gerechtelijke procedures juridisch vademecum overzicht staatsblad informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

personeel & HRM personeelsbeheer en personeelsbeleid VMSW informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

logistiek & beheer gebouw logistieke ondersteuning binnen het gebouw beheer van dit gebouw en, via beherende shm's, sociaal woningenpatrimonium in Knokke, Zelzate, Wachtebeke en Lokeren informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

kennisbeheer kennisbank beheer van de in de VMSW aanwezige datastromen publicatie van statistische informatie uit de databanken op de website van de VMSW helpdesk Kaderbesluit Sociale Huur informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

ondersteuning SVK's : nieuw team eerste doel : ondersteuning die VOB bood zo goed mogelijk verder zetten min taken die aan Wonen Vlaanderen zijn toebedeeld min de rol van HUURpunt maar : nieuw team, 3 + Berbe in een latere fase : zien of en hoe verbreden, uitdiepen, … vanuit andere ondersteuningsfuncties van de VMSW duidelijk : afzonderlijk team, zichtbaar in de organisatie informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

ondersteuning SVK's : nieuw team grote lijnen van de ondersteuning : sectoroverleg organiseren informatiedoorstroming, kennis- en ervaringsuitwisseling helpdesk huurreglementering vorming individueel of in groep procesbegeleiding inhoudelijke ondersteuning SVK-werking inhuren verhuren financieel beheer promotie van het model belangrijk : samenwerking/afstemming Wonen-Vlaanderen en HUURpunt informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

ondersteuning SVK's: wie & wat ? Berbe Luyckx takenpakket idem als binnen VOB helpdeskfunctie vorming ondersteuning bij herstructurering of opstartende svk's tot tegenbericht zelfde telefoonnummer + emailadres Andree Brouwers organisatie sectoroverleg, met andere partijen en met welzijnssector opvolging/ondersteuning andere aspecten woonkwaliteit 02 505 42 99 – andree.brouwers@vmsw.be informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

ondersteuning SVK's : wie & wat ? bijkomende versterking met jurist iemand met financieel/economische achtergrond morgen en overmorgen selectie allicht dus volgende week 2 extra namen taken jurist juridische ondersteuning helpdesk ontwikkeling van vorming vanuit die ervaring ontsluiting van informatie taken financieel specialist aanspreekpunt financiële organisatie en beheer svk-admin en datarapportering informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

praktische zaken : werking formele opstart binnen VMSW = 1 juli Berbe in juli voltijds vanuit Antwerpen Andree werkt zich in in Antwerpen werkt huidige taken af in Brussel vanaf augustus geleidelijke overstap naar Brussel vanaf 1 september volledig van hier uit helpdesksvk@vmsw.be informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

praktische zaken : IT svk-admin : continuïteit VMSW sluit contract af met Guynius vanaf 01.09 Guynius werkt nu openstaande punten af daarna in overleg te bekijken hoe hiermee verder voordeel gemeenschappelijk registratiesysteem website – intranet – emailadressen : ongewijzigd, op termijn overname binnen Woonnet – gezamenlijk te bekijken want niet gratis informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

financieel plaatje beheersvergoeding 50 euro x aantal gesubsidieerde woningen op 1 november maximaal 12.500 euro per svk voorzien in de nieuwe subsidieregeling dekt loonkost 4 vte informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012

informatievergadering voor svk's - 26 juni 2012