Informatiebijeenkomst Gemeenteraad

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loket Leerlingenvervoer in de Oosterschelderegio Deelsessie over regionale samenwerking beleid en uitvoering leerlingenvervoer P.C. Verburg sr. beleidsadviseur.
Advertisements

Van traditionele projectorganisatie naar waardeontwikkeling
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Een nieuwe visie op vastgoed
LEERPROCES UITBREIDING ONDERNEMERSCENTRUM MEETJESLAND 12 oktober 2012 Ingrid Deherder.
- 21 jaar; - Advies & Bouwcoördinatie; - Scholen; - Maatschappelijke gebouwen.
Gemeentelijke huisvesting. Inhoud • Burgemeester Bert Bouwmeester: inleiding • Wethouder Geert Roeles: samenhang centrumplan • Peter van Dijk: ontwikkeling.
Contractvormen in de bouw Van traditioneel naar innovatief
Presentatie nieuwe gemeenteraad
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
Veranderingen in de zorg
Decentralisatie AWBZ april 2013
Inventarisatie Werkkostenregeling (WKR)
Architect als inschrijver - ontwerp; - architect; - ontwerpteam; - DBFMO.
De Praktijk van Doordecentralisatie in het Voortgezet onderwijs
Motie Bij politiek relevante aanbestedingen de gemeenteraad in de gelegenheid stellen vooraf kaders te stellen ten behoeve van het op stellen van het Programma.
Onderzoek kwetsbare gezinnen de noodzaak tot ontschotting
Informatieavond Petrus en Paulusschool
Sportcentrum Vianen.
Digitale procesondersteuning van collectief particulier opdrachtgeverschap “Ontwikkeling van de cpo-module” Auteur:Dennis Bottram Afstudeercommissie: Datum:
DBFM CAMPUS TICHELRIJ SINT-TRUIDEN Stand van zaken 9 april 2008.
De 10 wegen en moderne marktbenadering
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
“Schuiven met waterdoelen”
WELKOM.
Bevolkingsdaling gevolgen voor bestuur en financiën 26 mei 2008.
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
Europaplein.
Kennisplein Contracteren in de bouw, Nu en in de toekomst ‘Van oud naar nieuw’ Hans Linders, advocaat Bouwcollege 25 september 2007 Kennisplein.
PACT Plekken en ACTiviteiten dd 13 februari 2008 presentatie: Karel Dekker, Nora van Klingeren, Anca Hartjes.
Gemeentevergadering Opknappen Bijgebouw 27 juni 2010
Verlaat Uden Bouwsystemen
Startbijeenkomst Netwerk Sociaal Domein
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Subsidiebeleid Barendrecht
1 Collegewerkconferentie Holland Rijnland 10 juli 2014 #KRACHT15.
Regionale samenwerking 3D Jeugdzorg Wmo/Awbz Participatie.
“Groot onderhoud Huis ter Duinstraat / Nieuwe Zeeweg” Afdeling Openbare Werken Dhr. P. Verhoef Doel presentatie: informerend.
Begincolloqium Bart Brink Bedrijfsprocessimulatie van inrichtings- en organisatie-concepten voor kantoren 7 April 2004 ID
Inkopen & Aanbesteden bij Zaanstad
Bijeenkomst over pilot functiecreatie Jobbanking via de sociale economie bijeenkomst over pilot functiecreatie Hartelijk welkom! Mary van de Looij & Bert.
Tafel dagbesteding gemeenten
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
PRESENTATIE raadsbijeenkomst SLIEDRECHT 15 juni 2011.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Jos Canton Secretaris Werkvoorzieningschap Noordoost-Brabant Mobiele telefoon:
Aanbestedingsbeleid gemeente Apeldoorn presentatie 22 maart 2016 voor (lokale) ondernemers Jan Teunis Hartgers inkoopadviseur, team inkoop.
Veranderingen in ABWZ, veranderingen in onderwijs?
Sociaal Domein Kop van Noord Holland Samenwerking tussen gemeenten Texel, Den Helder, Schagen en Hollands Kroon.
Aanleiding : Behoud van de leefbaarheid in Ommerkanaal Bewoners komen zelf in actie ( draagvlak ) Plannen maken duurzaam dorp Duurzaam Buurthuis Ommerkanaal.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Weurt. Doel van de avond Stand van zaken totaalproject Stand van zaken ontwerp gebouw Werkatelier openbare ruimte.
As50+ SAMEN AAN ZET!. 1.De regionale opgave 1.Aantallen vluchtelingen 2.Soorten locaties 3.Draagvlak 2.Organisatie 3.Het regionale plan van aanpak 4.Lokale.
Informatiebijeenkomst ‘Bouw kindcentrum Delfzijl-West’ De Zaaier donderdag 19 mei 2016.
Informatiebijeenkomst ‘Scholentransformatie te Middelstum’ GBS de Klim-Op, CBS Wicher Zitsema, OBS de Wilster & kinderopvang Kids2b 30 maart 2016.
Nieuwbouw zwembad BIO 9 april Doel van de presentatie Informatie verstrekking over: Projectorganisatie. Stand van zaken project /planning. Stichtingskosten.
Informatiebijeenkomst Kindcentrum Delfzijl West CBS De Windroos Donderdag 12 mei 2016.
Bestemmingsplan Kindcentrum Zeeland Voorbereidende Vergadering, 6 maart 2012 Dia 1 BESTEMMINGSPLAN KINDCENTRUM ZEELAND.
Skaeve Huse Presentatie voor en participatie door omwonenden
Protestantse Gemeente Terneuzen
Aanbesteding jeugdteams
Bijeenkomst taskforce 18 september
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
KINDCENTRUM ZEELAND Voortgangspresentatie inzake Kindcentrum Zeeland
Kindcentrum 2020 in een nieuw gebouw…….
20 januari 2010 BOUW INFORMATIE MODEL MEER DAN 3D ONTWERPEN.
Centrumontwikkeling Waldervaart
Veranderende rol van de bouwer
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
Structuurvisie ‘Windenergie op land’
Transcript van de presentatie:

Informatiebijeenkomst Gemeenteraad Plan van Aanpak Nieuw Stadhuis Informatiebijeenkomst Gemeenteraad Dinsdag 25 januari 2011

Opening & Welkom Johan Andela - wethouder

PROGRAMMA Plan van Aanpak Aanpassingen Programma van Eisen Projectorganisatie Aanbestedingsvorm Architectenselectie Aanpassingen Programma van Eisen Uiterlijke verschijningsvorm Aantal fte’s / groei en krimp Toetsing duurzaamheideisen Fractiekamers Parkeren

Projectfasering Initiatieffase: raadsbesluit 11-11-2010 Definitiefase Stap 1: plan van aanpak Stap 2: Programma van Eisen Ontwerpfase Stap 4: schetsontwerp Stap 5: voorlopig ontwerp Stap 6: definitief ontwerp

Bestekfase Uitvoeringsfase Nazorgfase Stap 7: bestektekeningen Stap 8: selectie bouwpartners Stap 9: aanbesteding en gunning Uitvoeringsfase Stap 10: realisatie fysieke structuur Stap 11: oplevering Nazorgfase Stap 12: ingebruikname Stap 13: garantie- en onderhoudstermijn

Project Besluitvormend Gemeenteraad College van B&W Projectomgeving Directieteam Klankbord uit gemeenteraad Stuurgroep Ambtelijk klankbord GMO / OR Project Kerngroep Projectmanagementteam Werkgroep Publieke Dienstverlening Planteam Werkgroep Het Nieuwe Werken Werkgroep Duurzaamheid Werkgroep Bestuurlijke ruimten

Aanbestedingsvorm Vormen van aanbesteding: Eigen Beheer Bouwteam Engineering en Build Disign en Build DBFMO (Design, Build, Finance, Maintain and Operate)

Keuze aanbestedingsvorm Gekozen voor eigen beheer: na definitief ontwerp afweging maken voor bouwteam Overwegingen: Gaat om een stadhuis; geen standaard gebouw; meerdere belanghebbenden Eigen invloed tot en met definitief ontwerp Maximaal gebruik van marktomstandigheden Maximale zekerheid prijs- / kwaliteitsverhouding

Architectenselectie Is Europese aanbesteding: openbare aanbesteding: één ronde zonder voorselectie niet-openbare aanbesteding: met voorselectie Resultaat minimaal 5 bureaus die een offerte mogen uitbrengen en visiepresentatie Met gekozen architect werken aan voorlopig ontwerp en definitief ontwerp Proportionele eisen passend bij aard en omvang van de opdracht

Programma van Eisen Actualisatie van PvE van 19 mei 2008 Aanpassing aantal fte’s: Huisvesting 57 fte’s in Werkplein Actualisatie naar 2010 Uiterlijke verschijningsvorm / beeldverwachting: functioneel kantoorgebouw Toepassing BREEAM-NL methode voor toetsing duurzaamheid. Ambitie: excellent score Fractiekamers Groei en krimp van organisatie

Fractiekamers 2008: eigen fractiekamers met medegebruik door organisatie 2011: multifunctioneel gebruik van ruimten in vergadercentrum door zowel fracties als ambtelijke organisatie

Waarom? Flexibiliteit en efficiency zijn uitgangspunten voor het hele gebouw Relatie tot flexibel kantoorconcept Consequenties van wijziging in aantal en grootte van fracties (nu 13) Continue beschikbaarheid (24x7) is gewaarborgd Fracties beschikken over eigen afsluitbare kasten en faciliteiten

Fte’s Uitgangspunt is aantal ggk fte’s: Bestuurlijk 11,74 Ambtelijk 667,33 Totaal 679,07 = 629 werkplekken Inclusief inhuur / tijdelijk personeel Exclusief bezuinigingstaakstelling

Groei en krimp Ontwikkelingen op/in de organisatie: Bezuinigingsmaatregelen Takendiscussie Regionale samenwerkingsvormen Decentralisatie rijks- en/of provinciale taken Overige groei gemeentelijk takenpakket

Effecten van decentralisatie Verleden: WWB: uitstroom en arbeid: ± 15 fte WMO: ± 10 fte Toekomst: AWBZ: dagbesteding en begeleiding Jeugdzorg Onderkant arbeidsmarkt

Parkeren in/bij stadhuis Niet opgenomen in PvE Geen bronpunt i.h.k.v. Binnenstadsplan Belang van toekomstige (gedeeltelijke) alternatieve aanwending van het gebouw Indien gewenst/noodzakelijk: toevoeging bijv. 100 plaatsen geïntegreerd te realiseren in het gebouw Gedeeltelijke dekking uit parkeermiddelen