Stelling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

“Hoe kom ik aan klanten?”
John Vaupell Justin van der Steen
Het Vakcollege: Meerwaarde in de regio
Welkom Workshop Arbeidstoeleiding – Hoe pak ik het methodisch aan ?
Intensive care In de geestelijke gezondheidszorg
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
De huisarts en dementie. Programma 1.Wat maakt u mee in uw dagelijkse praktijk 2.Verwijzing en diagnostiek 3.Het vervolg van het ziekteproces 4.Aandacht.
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Strategisch relevant middenkader & leiderschap
Hogescholen in Dialoog
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Kwaliteit en veiligheid Het patiëntenperspectief
Gesprek in de laatste levensfase: taboes rondom ziekte en dood
Opleiden van medewerkers
Samen werken aan een gezonde regio!
Frontlijnaanpak in Leeuwarden
Handboek voor mantelzorgers
Kennis is macht? De rol van informatie
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Het belang van een stage
Klinisch redeneren en evidence based practice
Het belang van een stage
Hoe houd ik het leuk? Nu en in de toekomst!
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Inzet Cao VVT Honderden gesprekken Bijeenkomsten| Enquête onder 2500 Abvakabo leden Kwaliteit van zorg: bewoners krijgen niet de zorg die ze verdienen.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Wat is duurzame inzetbaarheid voor ouderen ?
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L

Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Opleiding en Hulpverlening 100 vrijwilligers bekwaam en beschikbaar.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Wat is oud? Inleiding door: Arie Stolk redactielid Geron.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Ik wens u veel personeel Personeel in de Praktijk Tips en Tools Melanie Andriessen, Auto Voskuilen Marleen van Reeden, BOVAG.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Samenwerking is prima, Dat houden we zo! Wie staat voor u Cora Hoffmann IC verpleegkundige van oorsprong Sinds 1973 werkzaam in Ziekenhuis Terneuzen.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt! Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt!
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Westfriezen Hoe gaan wij de club nog mooier maken? Jeugdbeleid
Participerend Leiderschap
Hoofdstuk 5 De arbeidsmarkt.
Project Interculturele Palliatieve Zorg
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Duurzame inzetbaarheid
Spreken en gesprekken 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.3
OPEN-KLAS Vernieuwd zorgproject waar leerlingen de verantwoordelijkheid nemen over hun eigen leerproces. Een boeiende werkplek waar leerlingen leren out-of-the-box.
Workshop “de coachende praktijkopleider”
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Duurzame inzetbaarheid
Conclusies enquête en voorstel voor de ploegen van seizoen
Samenwerken en communicatie
19 juni 2019 in 't Spant in Bussum
Leiderschapsontwikkeling
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Transcript van de presentatie:

Stelling

Stelling Staan voor je werk en je patiënt Symposium Onze Zorg Staan voor je werk en je patiënt

Doel DMG De verantwoordelijkheden onderstrepen Stelling Doel DMG De verantwoordelijkheden onderstrepen van de individuele medewerkers in de militaire gezondheidszorg en hun positie in het collectief van de keten.

Stelling Visie plaatsvervangend Directeur Militaire Gezondheidszorg kolonel - arts Wil van de Water: Medewerkers in de militaire gezondheids- zorg moeten niet alleen hun werk goed doen, ze moeten zich ook actief opstellen om de beste zorg te kunnen bieden

van de Water legt de lat hoog Stelling van de Water legt de lat hoog Eigen wens medisch zo verantwoord mogelijk te worden uitgezonden “Aanwezig zijn en je werk goed doen is niet voldoende” “Je moet jezelf als gezondheidszorg-medewerker agenderen

Zelf commandanten aanspreken op verantwoordelijkheden Stelling Zelf commandanten aanspreken op verantwoordelijkheden Collectieve verbetering mogelijk Standaardprocedures net niet voldoende... Niet goed.

Hoge eisen Kritisch, maar niet pessimistisch Stelling Hoge eisen Kritisch, maar niet pessimistisch Discussie kwaliteit moet blijven Ambitie voor het hoogste niveau Expeditionaire karakter strijdmacht Veel gevraagd van onze militairen Plicht belang militair & bedrijf

Wens om risico voorkomen / zo klein mogelijk te houden Stelling Wens om risico voorkomen / zo klein mogelijk te houden Met Onze Zorg willen we werken aan de collectiviteit binnen de gezondheidszorg Iedereen individueel verantwoordelijk

Daarover gaat Onze Zorg Stelling Staan voor je patiënt en taak ervoor te zorgen dat je commandant geen nadelige besluiten neemt voor een individu. Ons werk vereist kennis en vaardigheden op hoog niveau als beroep, maar het vereist ook dat je actief bent om gezondheidsrisico’s zoveel mogelijk uit te willen sluiten en dat je handelen consequenties heeft voor het individu en het bedrijf. Daarover gaat Onze Zorg

Stelling Workshop V&VN Militaire Verpleegkunde en Verzorging Verpleegkundigen - net terug van uitzending – vertellen over de zorg; de voorbereiding, de uitvoering en de nazorg in de praktijk en hun zorgen mbt de toekomst. Waar hebben we mee te maken, wat moeten we verbeteren? Workshop V&VN Militaire Verpleegkunde en Verzorging

Ervaringen geschetst door: Stelling Ervaringen geschetst door: Sgt 1 Sven de Vries: MV, tijdens uitzending werkzaam geweest op de verpleegafdeling Role 2 TK SM Marc van Etten: SM Christan Eijzenga: AMV, tijdens uitzending werkzaam geweest op de spoedeisende hulp- en de verpleegafdeling Role 2 TK

Discussieleiders Peter van Gastel, stafverpleegkundige Stelling Discussieleiders Peter van Gastel, stafverpleegkundige Voorzitter VAR V&VN Militaire Verpleegkunde en Verzorging Tijdens uitzending werkzaam geweest als Senior Nursing Officer Role 2 TK Arjen van Gool, verpleegkundige Bestuurslid V&VN Militaire Verpleegkunde en Verzorging Voorzitter CLC V&VN Militaire Verpleegkunde en Verzorging

Stelling Een bijdrage te leveren in … Doel workshop Een bijdrage te leveren in …

Enkele algemene voorbeelden van uitdagingen tijdens de uitzending Stelling Enkele algemene voorbeelden van uitdagingen tijdens de uitzending

Ervaringen Sven de Vries De voorbereiding: Stelling Ervaringen Sven de Vries De voorbereiding:

Van 0 tot 100 in zes maanden De eenheid Jong en “onervaren” Stelling Van 0 tot 100 in zes maanden De eenheid Jong en “onervaren” Opwerkprogramma sept 2006 – febr 2007 Opleidingen Ziekenhuis stages

Dilemma’s tijdens de voorbereiding Stelling Dilemma’s tijdens de voorbereiding Train de trainer Groepscommandant vs Verpleegkundige Onbekendheid met materiaal Veel tenten gebouwd Hoe krijg ik in korte tijd mijn mensen op niveau

Zorgen voor vertrek Juiste beeldvorming Stelling Zorgen voor vertrek Juiste beeldvorming Hoe reageert het personeel op “echte” patiënten? Leider Vakman Instructeur Teamvorming Zijn we gereed voor de taak?

Waar hebben wij dus mee te maken ? Stelling Waar hebben wij dus mee te maken ?

Wat kunnen wij verbeteren ? Stelling Wat kunnen wij verbeteren ?

Ervaringen Marc van Etten De uitzending: Stelling Ervaringen Marc van Etten De uitzending:

Veel geleerd, steile leercurve, (voor de leeuwen). Stelling Veel geleerd, steile leercurve, (voor de leeuwen). Patient zwaarte; Veel medium- & high-care patiënten. Veel kinderen Veel onbekende ziekte beelden Verantwoordelijkheden hebben, en dat ook (altijd) voelen

Al 7 maanden verpleegkundige Stelling Al 7 maanden verpleegkundige Onzeker over kunnen en kennen Werkdruk; bezetting,dienstrooster; werktijden Weinig tijd voor reflectie Weinig tijd voor begeleiding Eén piek van ruim 4 maanden

Dilemma’s Na verloop van tijd minder veerkracht. Slaapproblemen. Stelling Dilemma’s Na verloop van tijd minder veerkracht. Slaapproblemen. Heb ik collega’s wel de beste zorg kunnen geven? Contact met mijn thuisfront, voldeed niet altijd aan onze verwachting.

Waar hebben wij dus mee te maken ? Stelling Waar hebben wij dus mee te maken ?

Wat kunnen wij verbeteren ? Stelling Wat kunnen wij verbeteren ?

Ervaringen Christan Eijzenga De nazorg: Stelling Ervaringen Christan Eijzenga De nazorg:

Nazorg direct en tijdens uitzending Stelling Nazorg direct en tijdens uitzending Gesprek met GV Gesprek met gehele groep betrokkenen Regelmatig contact op vrijblijvende basis met direct betrokkenen

Positief: Negatief: Direct starten met verwerkingsproces Stelling Positief: Direct starten met verwerkingsproces Je staat er niet alleen voor Negatief: Geen

Nazorg direct na uitzending Stelling Nazorg direct na uitzending Samenkomst op Kreta Groepsgesprek Rust / recuperatieverlof

Stelling Positief: Opnieuw met een aantal direct betrokkenen in gesprek Even rust op prettige locatie Negatief: Minimaal aandacht, ‘willen naar huis’ Tijdstip aankomst en locatie Warm beton

Nazorg eerste halfjaar Stelling Nazorg eerste halfjaar Individueel debriefingsgesprek GV conferentie Enquete voor jezelf en eerste relatie

Positief: Negatief: Achteraf overzien van impact Stelling Positief: Achteraf overzien van impact Stoom afblazen met directe collegae Inschatting van mogelijke problemen nu en in de toekomst Negatief: Afwikkelperiode ontbreekt Medische afhandeling, MRSA, Mantoux (0-meting?????) Geen tijd om met elkaar te spreken direct na binnenkomst

Waar hebben wij dus mee te maken ? Stelling Waar hebben wij dus mee te maken ?

Wat kunnen wij verbeteren ? Stelling Wat kunnen wij verbeteren ?

Stelling