Reinder Vrielink, February 2009 A comparative research among Dutch students in middle and higher vocational education with the Technology Acceptance Model.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Paul Bogaert INTERNE KEUKEN Gebruik de pijltjestoetsen. Of PageDown / PageUp.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Onderkoeling Hypothermie
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 - RA patiënten – Februari 2009 REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE Patiëntenonderzoek Initiatief van met de steun van nv.
Sociale relaties op school en geestelijke gezondheid
Duurzaamheid en kosten
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Niels Chavannes MD PhD Associate Professor
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Plan.be Terugblik en vooruitblik Rétrospective & perspectives De economische context Le contexte économique Henri Bogaert.
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Chemisch rekenen Bij scheikunde wordt gebruikt gemaakt van het aantal
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Oefenopgaven februari 2008
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Analist. directeur pH? 6,87 6,79 6,87 6,79 6,82 6,84 6,87.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
KINDERBIJSLAG- REGLEMENTERING praktische aspecten Jean-Paul Dauw en Geert Cnudde Informatiesessie over kinderbijslag RKW – 30 oktober 2012 De federale.
Elke 7 seconden een nieuw getal
‘Vermenigvuldigen en delen tot 0,001’
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Sample sites physicochemistry & phytoplankton. Phytoplankton gemeenschap CTD 1 DAY (Chrüztrichter): 0-35 m CTD1 NIGHT (Chrüztrichter): 0-35 m CTD2 (Gersau):
Van Gulden naar EUR…!! Ik vond een prijslijst van 2000 en vergeleek……..
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Wie het kleine niet eert ... (quarks, leptonen,….)
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
1 Van Harvard naar MIPS. 2 3 Van Harvard naar MIPS Microprocessor without Interlocked Pipeline Stages Verschillen met de Harvard machine: - 32 Registers.
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Signaalverwerking Verwerkers. IR-buitenlamp. IJkgrafiek sensor.
Obesitas & Schouderdystocie
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Samenvatting meta-analyse over waarde van laparoscopisch behandeling van maagperforatie Drs M. Golghesaei.
CQI- ziekenhuisopname ontwikkeling en discriminerend vermogen
Genk-Zuid 21 januari Topics Meetprogramma 2009 Dioxines en PCB 126 – depositie Fijn stof (PM10), stikstofdioxide, zwaveldioxide en roet BTEX.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
2008 Rood Beursjaar Bel20 -6% -54,76% Aex 4% -52,32% CAC40 1% -42,68% Dax 22% -40,37% Dow Jones 6% -33,84% Nasdaq 10% -41,89% Nikkei -11% -42,12%
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
K.O.: het getal is x A.: het getal is 60. K.O.: de getallen zijn x, x +1 en x +2 A.: de getallen zijn 72, 73 en 74.
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
Opzet van het onderzoek Merk- en reclamebekendheid
Chemisch rekenen Bij scheikunde wordt gebruikt gemaakt van het aantal
Op reis naar een dierentuin
WELKOM OP DE ALGEMENE VERGADERING VAN AANDEELHOUDERS 18 MAART 2010.
Driehoeken K v Dorssen.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Uitleg scheikundige begrippen
De belastingschijven inkomstenbelasting van het fiscale jaar 2012 staan op de site netjes opgesomd, en.
Presentatie Soorten bijzondere driehoeken en Rekenen met hoeken
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
Basisvaardigheden: Metingen en diagrammen
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
Logistics: a driver for innovation Low costs High value Flexibility now and later Superior technology Timwood - T > No transport - I > No Inventory - M.
1 Algemene Ondernemersvaardigheden (AOV)
Culturele Atlas 2004 Gelderland en Overijssel. Culturele Atlas, Enschede ( 76)Apeldoorn ( 92) Zwolle (121)Nijmegen
Algemene Ondernemersvaardigheden
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Transcript van de presentatie:

Reinder Vrielink, February 2009 A comparative research among Dutch students in middle and higher vocational education with the Technology Acceptance Model (TAM) Reinder Vrielink, February 2009

De werk driehoek Reinder Vrielink, February 2009 enjoymentlearning performance

Reinder Vrielink, February 2009

NHL N= 113 FAP N = 124 Constructmeans.d.means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment p < Ease of use p < 0.01 Usefulness p < Behavioral intention p < Reinder Vrielink, February 2009

Blackboard Q3 N = 46 Blackboard Q5 N = 30 ConstructMeans.d.Means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment ns Ease of use ns Usefulness p < 0.01 Behavioural intention p < 0.05 Use p <0.01 Reinder Vrielink, February 2009

 Opmerkingen Blackboard (Bb) week 10 Q5  Het nieuwe gedeelte is een handige goede verbetering. Sommige dingen niet of moeilijk te vinden. 200 plaatsen waar docenten wat neerzetten. Onoverzichtelijk  Ik vind het moeilijk om de dingen die ik zoek op Bb te vinden. Bb is opzich wel nuttig, maar doordat dingen zo moeilijk te vinden zijn ontloop ik het gebruik ervan  Bb werkt prima, maar docenten weten niet waar ze documenten moeten plaatsen, zo is het dus niet terug te vinden. Waar is het digitale postvak gebleven? Dat was handig maar met ons nieuwe Bb is het ineens verdwenen  Je kunt niets posten als student. Erg jammer  Alleen het vinden van een map die een docent heeft aangemaakt is al een drama. En roosters die niet te vinden zijn  Ik vind het te omslachtig. Lastig dingen te vinden  Ik vind zoeken naar onderwerpen op Bb lastig. Een zoekmachine als Google gebruik ik sneller om onderwerpen te vinden  Bb was voor mij niet eenvoudig in het begin. Nu in Q5 kan ik er goed mee overweg. Het kan mijns inziens veel gebruiksvriendelijker

Reinder Vrielink, February 2009 Blackboard man N = 88 Blackboard vrouw N = 35 ConstructMeans.d.Means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment ns Ease of use P<0.05 Usefulness P<0.05 Behavioural intention ns Use ns Reinder Vrielink, February 2009

Blackboard P3 N = 34 Blackboard P4 N = 30 ConstructMeans.d.Means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment p<0.01 Ease of use p<0.01 Usefulness p<0.01 Behavioural intention p<0.01 Use ns Reinder Vrielink, February 2009

Contributions >50 N = 45 Contributions < 50 N = 68 ConstructMeans.d.Means.d.T Sig. (2-tailed) Enjoyment p<0.01 Ease of use p<0.05 Usefulness p<0.05 Behavioural intention p<0.001 Reinder Vrielink, February 2009

βNHL 1 N=113 FAP N= * 0.34 *** *** 0.62 *** ** ns * 0.35 *** *** 0.48 *** *** 0.54 *** Usefulness Behavioural Intention Ease of Use Enjoyment Use Evaluating students’ satisfaction of Blackboard as a learning and teaching tool

Reinder Vrielink, February 2009  Maak Blackboard interaktiever: ◦ Gebruik discussion board, geef feedback  Eenvoudige structuur ◦ Bestanden gemakkelijker te vinden voor studenten  Implementatie plan ◦ Visie ◦ Scholing ◦ Tijd Reinder Vrielink, February 2009