Ken de omgeving van je school

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
INTERACTION DESIGN Week 3.
Advertisements

Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
209 leerlingen… Verdeeld in 35 groepen van 6 leerlingen: Met telkens een volwassene als begeleider…
Hoe wordt een kaart gemaakt?
Verkeer - vervoer Veel? Een bus moet zich maar 1 keer verplaatsen (weinig verkeer) om 50 personen te transporteren (veel vervoer)
PLAATSBEPALEN Een opdracht over plaatsbepaling aan de hand van coördinaten en een reis naar het EK voetbal­.   Klas | 1 kgt Gebruikte methode | Moderne.
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
vakdidactiek lezen, spreken luisteren en kijken
Beelden om te kiezen Docentendag Politicologie Elly te Molder & Juul Willen Donderdag 31 oktober 2013.
31 Breuken scheuren Acht repen scheuren. Repen verdelen.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Deltion College Engels
Zelfstandig werken Groepen 3.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 4 – Bloei van steden.
Compositie Opdracht 3.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Wandelen voor Water Lespakket “Water het blauwe goud” (school)
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
Project “Horizon Verbreden”
Project Zuid-Afrika.
voor familie en vrienden van
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Artis.
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Koers en koershoek T3A.
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Basiscursus Onderzoekend en Ontwerpend Leren De rol van taal Carmen Damhuis & Heleen van Ravenswaaij.
GPS coördinaten 1 en/ of 2 VMBO Docent: BE.
Wegwijs Groep 8 Thema 4De buurt en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
– examentraining schrijven & taalportfolio
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
Vragen: Wat is dit? Waar is dit?
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Goedemorgen.
Foto-opdracht : In de kantine na school tijd
Bladzijde 91 van je tekstboek
Foto-opdracht : Wat doen leerlingen tijdens de pauze
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.

Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
WAT IS HET TOPPUNT VAN GEDULD? TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK
Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.
Huiswerkopdracht Politiek
Didactiek Lesformulier.
Didactiek Lesformulier.
Kennismakingsspellen
volgende bladzijde terug
Transport middel van de toekomst
Introductieweek Dinsdag 4 september.
LICHT - spiegelbeeld Het spiegelbeeld.
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Je mag met iemand in de auto meerijden, maar hij/zij gaat bellen tijdens het rijden! Wat vind jij daarvan? Hoe voel jij je hierbij? Heeft het gevolgen.
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Persoonlijke doelen maken
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Nieuwe stof
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
volgende bladzijde terug Interviewen
Zoönosen.
Klik hier voor voorbeeld vragen
Klik hier om verder te lezen
Zoönosen.
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Zoönosen.
Transcript van de presentatie:

Ken de omgeving van je school Plaatsbepaling.

Docentenhandleiding Leerdoelen: Het leren lezen van een kaart Een route beschrijving maken Het bevorderen van de samenwerking van de leerlingen Plaats bepalen Koershoeken meten Kijkrichting bepalen

Voorbereiding Selecteer een telefoon applicatie voor de plaatsbepaling Installeer deze app op de telefoon van de begeleiders. Bepaal de plaatsen voor de 3 controlepunten en het eindpunt zodat alle groepjes ongeveer even veel lopen.

Benodigdheden Smartphone voor de begeleiders Kopieën van de topografische kaart van de omgeving Klipboards Fototoestellen Schrijfgerei

Leerling instructie Maak groepjes van 4 leerlingen. Maak samen een taak verdeling leerling A met telefoon (enige leerling met een telefoon) leerling B met kaart en kleurpotlood leerling C met fototoestel leerling D met schrijfblok en pen Installeer de app op de telefoon van de leerlingen met taak A

De opdrachten in het kort Leerling A: Met behulp van de applicatie op je telefoon kunnen jullie het controlepunt vinden. Leerling B: Teken de route die jullie lopen op de topografische kaart. Leerling C: Maak foto’s van herkenningspunten onderweg en markeer die op de kaart. Leerling D: Beschrijf de route met behulp van straatnamen en het gebruik van woorden als: 1e rechts, 2e links, bij de stoplichten rechtdoor etc.

Verwerkingsopdrachten Bepaal de koershoeken tussen de controlepunten Maak een A3 poster door de gemaakte foto’s op de kaart te plakken. Geef bij elke foto aan vanuit welke kijkrichting de foto is genomen. Maak twee route beschrijvingen. Eén met en één zonder gebruik van straatnamen.