Roelien Bos-Wierda Aline van Engelenburg

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Juridisch gesproken Online instructieprogramma voor het ontwikkelen van juridische gespreksvaardigheden.
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Door goede gesprekken groeien
Hoera, een oudergesprek!
Didiclass - beginnen met
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Flexibilisering en EVC
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Juridisch gesproken Online instructieprogramma voor het ontwikkelen van juridische gespreksvaardigheden.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Portfolio
Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Zelfevaluatie en collegiale visitatie Arie Olthof Symposium Kwaliteit in Beeld 24 september 2007.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Speeddaten Kinderboekenweek. Vraag 1: Wat heb je precies gedaan op je stageschool tijdens de kinderboekenweek?
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
De Week van de seksuele diversiteit ILS HAN 20 tot 24 april 2015.
Lesgeven in en over diversiteit
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Competenties SLC week 3 DSR1.
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Eline Bouwman http//:med.hro.nl/ginka/
Gespreksvaardigheden Gelukkig nieuwjaar!!!. urele_gespreksvoering.html?id=HjQ9lxA4Qm MC&redir_esc=y
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Lezen: doe het goed voor
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
HOORCOLLEGE 5 ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
DE TALENTENMAP Auteurs CS Vincent van Gogh Inez Barmentloo VMBO-Assen
Vertaling van: John Hattie – Visible Learning for Teachers
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Bijeenkomst startende mentoren
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Zelfregulatie op Cartesius2
Cijferloos lesgeven bij talen
Workshop Afspraken maken
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Roelien Bos-Wierda Aline van Engelenburg Didiclass als onderdeel van het formatief assessment ter voorbereiding van de 2e jaars stage lero VO van de NHL

In deze P-taak wordt didiclass gebruikt Inrichting jaar 2 In deze P-taak wordt didiclass gebruikt

Competenties waaraan met name gewerkt wordt in P-taak 3 (SBL1)Ik beheers sociale en communicatieve vaardigheden zoals gespreksvaardigheden luistervaardigheden, feedbackvaardigheden (SBL1)Ik kan sociale interacties in een klas herkennen en verklaren (SBL2)Ik heb een beeld van de leef- en belevingswereld van 12-18 jarigen (SBL5)Ik kan – in verschillende rollen – samenwerken in een team (SBL5)Ik geef en ontvang collegiale feedback (SBL7)Ik kan reflecteren op mijn eigen professionele ontwikkeling en studiegedrag

Beschrijving P-taak Deze taak is bedoeld om je zo goed mogelijk voor te bereiden op de 2e jaarsstage die in periode 3 plaats vindt. De taak is een onderdeel van Assessment II,1 “Klaar voor de stage”. Centraal staat het analyseren van klassesituaties en het ontwikkelen van verschillende strategieën. Je analyseert didiclass casussen volgens een bepaald format met behulp van aangereikte theorie (o.a. omgaan met groepsprocessen; effect van docentengedrag; invloed activerende didactiek). Je treedt in de lessen onderwijskunde op als gespreksleider/discussieleider rond één van de door jou geanalyseerde cases. Je leidt het gesprek hierover met je medestudenten. Zij zullen je vragen stellen. Je medestudenten beoordelen je presentatie en de manier waarop je in de groep vragen stelt.

Onderdelen van Aline’s P-taak Performance Beoordeling Analyses dilemma’s Efolio

Format casus-analyse Keuze casus Situatieschets Vragen Beantwoording vragen m.b.v. de literatuur Tips aan de hoofdpersoon Voor de stage Opzet voor performance

Digitaal portfolio van Aline

Werken met didiclass

Discussievragen: Op welke kernvraag zou u een student uiteindelijk willen beoordelen in een assessment dat toegang moet geven tot de eerste serieuze schoolstage? Welke rol zou didiclass daarin kunnen spelen?