Florecom en Internet bestel systeem

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H20:Voorraadwaardering
Advertisements

in de Bouw Digitale informatie uitwisseling tussen aannemers en leveranciers Harrie Rosink, 9 september 2009.
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Presentatie HubWays voor softwareleveranciers
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
Welkom Workshop e-commerce HBAG bloemen & planten Marcel Rutten
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
De sterkste e-commerce verbinding in de sierteelt! Presentatie H. Zwinkels Electronic Commerce seminar 21 oktober 2003.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
De onafhankelijke boekhandel Actuele vraagstukken Yvonne Steinberger.
Waarom op afstand samenwerken? Omdat het ….. Ronald Scherpenisse Information Worker Microsoft B.V.
De kracht van MySolution
Het Management Informatie Portaal
D.I.S. Distributie Informatie Systeem P. Harink 4Efficiency Services i.o.v. AEP Industries Nederland BV QAD Gebruikersdag - Juni 2008.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
QPS HÉT INKOOP SERVICE SYSTEEM VAN DE BBN. BBN BBN staat voor Business Bloemisten Nederland. Platform van 100 bloemisten in Nederland. Gespecialiseerd.
De kracht van GAC Business Solutions
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
H8: Distributie.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Balans Schematische weergave
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van GAC Business Solutions
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Business Marketing Management
Laag Acquisitiekosten Hoog Hoog Retentiekosten Laag Klanten met hoge Retentiekosten 25% van de klanten €€€€€€€ 15% van de winst Royale klanten 28% van.
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Les 4 Inzichtvragen 1 t/m 3 WERKBOEK blz 15 en 16.
Business plan the Suitmaster Presentatie. The Suitmaster Introductie: Jong bedrijf Specialisatie in kostuums Uniek qua prijs kwaliteits verhouding Flexibel.
De onafhankelijke boekhandel Actuele vraagstukken Yvonne Steinberger.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Mamut SERVICE SUITE.
Ymor Ketenbewaking bij debitel
Bestedingsimpuls?!! EV = C + I (+ O + E – M) I = 80 C = 0.8 Y + 40
Hoofdstuk 9 Werkkapitaalbeheer.
H 17 Kasstroomoverzicht (Staat van herkomst en besteding van middelen)
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2014
Introductie instellen voorraadbeheer
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
e-Ordering e-Catalog De verdere digitalisering in e-procurement.
Voorraadbeheer en bestellen
Nike Supply Chain Management
First Edition Geïntegreerd PrePress proces van(af) fotografie T/m het digitaal uitleveren van het communicatie materiaal aan media en drukkerijen.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Recordkeeping - naar een digitaal archief
Voorraadbeheer en bestellen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Supply Chain Management
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Afdelingsbelevering in de Apotheek van het Erasmus MC anno mei 2008 t.b.v. leveranciers 19 mei 2008.
NS en EduDex 1 maart september 2013 John May
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Aanpak project “Woningcorporaties” Commissie Communicatie Standaards 2 december 2013.
Openbaar Lichaam Bonaire
Goederenstroom Hoofdstuk 6 Bestellen.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Florecom en Internet bestel systeem Oktober 2003 Member of

Inhoud Introductie Hamiplant Ontwikkelingen Hamiplant in 2003 Integratie Florecom Vragen.……

Introductie Hamiplant Opgericht in 1986 door Ard Wubben Inkoop alle veilingen Klanten verdeeld over drie segmenten: - groothandel - tuincentra - supermarkten Geografische spreiding: Europa

Feiten en cijfers Hamiplant 2003 Inkoop klok: 20% Inkoop BB: 80% Personeel: 45 Bedrijfsruimte: 5.000 m2

Inhoud Introductie Hamiplant Ontwikkelingen Hamiplant in 2003 Integratie Florecom Vragen.……

Ontwikkelingen Hamiplant 2003 Omzet t/m periode 9: + 8% Inkoop klok: 20% Inkoop BB: 80% IBS omzet: 2000 1% 2001 2% 2002 7,5% 2003 9%

Florecom Ontwikkelingen 2003 Aantal orders via Florecom 2003: - 1 jan t/m 1 oct 15% van de totale BB omzet 40% van de daghandel via BB 40% van totaal aantal transacties - Tijdsbesparing: tussen 50 en 100 telefoontjes per dag

Inhoud Introductie Hamiplant Ontwikkelingen Hamiplant in 2003 Integratie Florecom Vragen.……

Situatie van voor 2003 Bedreiging was een wildgroei van systemen….. Kwekers en veilingen A B C D Handelaren X Y Z W Incompatibility between application software, <R> platforms and data sources create a never-ending story of who needs to adapt to whom And all of this is the result of the fact that the development of tools and systems has been mainly driven by advances in technology and not by the business needs of the retail and consumer goods industry So, Who are the victims of all of this? Who are being squeezed for the last drop of energy and working week-ends because all this data needs to be analysed almost manually? Ladies and Gentlemen, <R> Our dear Category Managers and Category Advisors! And to be quite honest, a lot of consultants too. <R>

Situatie 2003 Kwekers en veilingen Handel Integratie kwekers en handel Florecom wordt ondersteund door alle partijen…. Kwekers en veilingen A B C D Florecom Handel HAMIPLANT Our information sharing vision foresees a “plug and play” environment” to borrow a term from the technology industry. The plug and play concept brings together <R> a range of analytical tools, independently developed and often user specific, a range of data sources, getting data from various points through a middle tier which allows these analytical tools to “talk” to the data sources, as if through an interpreter.

Aandachtspunt: “Intergratie” Waarom Florecom intergreren? “het wordt een verlengstuk van het bestaande bedrijfsproces” “geen dubbele handelingen, dus minder fouten en minder tijdverlies. Stand-alone computer met Florecom?nee “sluit niet aan op eigen bedrijfsprocessen” “dus intern nog steeds veel dubbele handelingen : Integratie Florecom met bestaand systeem: Investeren in maatwerk Florecom moet naadloos aansluiten op intern ICT-systeem zodat personeel het als een onderdeel van het geheel ervaart!

Aandachtspunt: “De inkoper” Hoe werkwijze inkoper veranderen? Toegevoegde waarde Florecom concreet aantonen door het “te doen!” Vereenvoudiging routine handelingen Besparing tijd (kortere inkooplijst voor de klok) Niet minder inkopers nodig, inkoper kan zijn tijd efficienter besteden. kwekersbezoek, product- en marktinformatie. Dus inkopen i.p.v. orders verwerken Gebruik Florecom voor de standaard bestellingen, blijf voor moeilijke zaken gewoon de kweker bellen.

Voordelen gebruik Florecom Florecom maakt de handel persoonlijker! Bestelfrequentie klanten neemt toe en volume per bestelling af. Gevolg: toename routinematige handelingen (afroepen van zelfde orders). Florecom automatiseert routine handelingen Contact met de kweker wordt meer gericht en concreet over nieuwe handel c.q. ontwikkelingen (meer betrokkenheid!) Kweker kan zich ook meer concentreren op nieuwe aanbiedingen (wordt minder vaak telefonisch gestoord)

Internet bestelsysteem Hamiplant Internet verkopen t/m periode 9: 9% Verhoging efficiency: verwerking orders Minder foutgevoelig Tijdbesparing: minder bellen Verhoging service: 24 u / dag bestellen Transparantie in keten: meer inzicht in bestelpatroon / assortiment

Selectie uit florecom aanbod

Specificatie product

Login pagina klanten

Bestellijst

Bestellijst met productfoto en specificaties

Order aanmaken / order bevestigen

Intern I.T.systeem Hamiplant Florecom Internet

Informatie door de Hami-keten Actuele voorraad +LAB LAB EDI (Electronic Data Interchange) E-mail bevestiging Facturering Order historie Order Handling But let’s take a look at the e-commerce solution we have build for Hamiplant. As you could see at the tour this morning, a lot of the plants are bought at the auction house. But also via EDI directly at the growers. All the data about the purchased goods are being delivered to Hamiplant via EDI. EDI is Electronic Data Interchange. All the plants are now, ELECTRONICLY, on stock while the plants itself still have to arrive. But know the plants can be sold directly by the sales people, but more important on the internet as well because the stock pages on the e-commerce site are directly connected to the stock database on the logistics system. That’s the most important aspect of this e-commerce solution, the direct connection with the logistic database. So when customers click on the BUY button the order is also registered directly in the logistics system AND very important nobody else can buy that tray with plants.

Aanbevelingen Florecom Meesturen productfoto’s in het LAB: pas op voor te grote bestanden en dus vertraging van systeem! Betrouwbaarheid en veiligheid: Gebruik het beveiligde florinet netwerk en vermeng dit niet met internet verkeer. Denk hierbij aan virussen en spam!

Inhoud Introductie Hamiplant Ontwikkelingen Hamiplant in 2003 Integratie Florecom Vragen.……