Workshop Logistieke Innovaties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Dutch Logistics 2040: designed to last
Jong Ondernemen Een manier van leren !.
Management en logistiek
Customer service en planvorming
Globalisering en supply chain innovatie Een pleidooi voor Nederland supply chain land… Walther Ploos van Amstel NLDA Breda Juni.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Kennisagenda Transport & Logistiek
Kabels en leidingen nabij watergangen
Management en logistiek
E-procurement. 1. E-procurement 2. SCM 3. Integratie van de back-office 4. Procurement Evolutie.
Van tweeluik naar driehoeken
H7: Productmanagement.
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
De Monsanto logistieke ketting en de synergie met PLDA Antwerpen
Logistiek management: begrippen en principes
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
KA2 Sectoroverstijgende samenwerking
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Mamut SERVICE SUITE.
Deep Dive ABP Door: Leo Lenssen. ABP: Wat te doen? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar?
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Major/Minor Productie en Logistiek
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Management Accounting Management Control
© Shopping 2020 TRENDS EN ONTWIKKELINGEN INKOOP EN SUPPLY CHAIN expertgroep Inkoop en Supply Chain Juni 2014.
Voorraadbeheer en bestellen
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Gordian Logistic Experts “Enabling Logistic Excellence” Rutger Vlasblom Consultant bij.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Major/Minor Productie en Logistiek 18 maart 2015.
Goederenverwerking H17 Goederenstroombeheersing Manager Handel.
Retourlogistiek 3e bijeenkomst.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
Strategische Businesspartner
Informatie management HC2
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Supply Chain Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4 Thema 7 – Logistiek 2 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Major/Minor Productie en Logistiek 16 maart 2016.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Smart and sustainable mobility. Smart Mobility Logistics ITS.
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Les 1: Introductie Marketing
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
Coördineren logistiek proces
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
6 kansen voor de komende 6 jaar
Checklist for Savings & Added Value
Inspiratiesessie mobiliteit en logistiek in de zorg
Het logistieke proces B
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Workshop Logistieke Innovaties P.J. van der Meij en A.R. van Goor 22 april 2008

Vraagstelling: Wat is de impact van de aanbevelingen van de Commissie van Laarhoven ? 22 april 2008

Zeven aanbevelingen van Van Laarhoven in 2006 Supply Chain wordt sleutelgebied Aanstellen coordinator overheidsbeleid Versterken partnerships sector logistiek Campagne imagoverbetering Oprichten marktgedreven kennisinstituut Financiële incubator Overheid als launching customer 22 april 2008

Vijf werkgroepen als vervolg Innovatiethema’s Upgrading tot sleutelgebied Topinstituut/Campus Supply Chain Aansluiting EZ programmering Imago Logistiek Naam spreker 4/4/17

Gekozen innovatiethema’s Cross Chain Control Centres (4C) Regierol van knooppunten Service logistics Douane kansen met virtuele Europese opties Stedelijke Distributie

Productie (dienst/product) FUNCTIEMATRIX DEELGBIED   NIVEAU Markt/verkoop Inkoop Productie (dienst/product) Warehousing Transport Beleid Rayon manager Inkoopmanager Operations manager Sales manager Senior inkoper Logistiek manager Distributie manager Marketing manager Contractbeheerder Facility manager Warehouse manager Marktonderzoeker Inkoper Chef bedrijfsbureau Magazijnchef Netwerkbeheerder Key-account manager Juniorinkoper Productieleider Fleet manager Marketeer Tactisch inkoper Tour manager Transport manager Vertegenwoordiger Besteller Planner Ploegchef Account manager Transportplanner Werkvoorbereider Teamleider Expeditiechef Operatie Supervisor Voorraadbeheerder Supply Chain Manager

Matrix functies/ verantwoordelijkheden Demand /markt / verkoop Transport Ware-housing Voorraadbeheer Productie Inkoop / Supply Reverse Strategisch CS beleid Zelfdoen/uit-besteden Make or Buy Out-sourcing Make or Buy Vendor selection Tactisch SLA CRM Beoordelen transpor-teurs TMS Lay/out inrichting WMS Keuze bestelling Werk voor-bereiding ERP Vendor rating FIN Operationeel Fore-casting Route-planning Order-pick planning Bestellen Planning Werk uitgifte Orderen Waar raakvlakken 5 innovatie thema’s? 4 C Knoop-punten Stedelijke distr. Knoopp. Douane pro-cessen Service logistiek ? Wat betekent dit voor leerdoelen/compe-tenties?

Ontwikkeling naar 3 beroepsprofielen? de proces manager de ondernemer /manager dienstverlener de supply chain inrichter

Competenties supply chain inrichter Plannen en organiseren Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid Klantgerichtheid Flexibiliteit Initiatief Daarna volgen overtuigingskracht,creativiteit, doelgerichtheid , probleemanalyse en samenwerken

Grondthema Imagocampagne Nederland is Logistiek Logistiek is slim organiseren

Overige kennisgebieden ? Macro economische trends Socio demografie en politieke stabiliteit Milieukunde Geografie Grondstoffenbeleid …..

Hoe ziet U de gevolgen voor de competenties en leerdoelen voor onze logistiek opleidingen ? Vraagstelling workshop: