Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waar gaat dit over? Bekijk je tekst of afbeelding.
Advertisements

Economische Benutting van Forten
Een Dijk van een Kust Water kust Land.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Stichting Dijk van een Kust
Toekomst buitengebied juni Status project Eén van de strategische groenprojecten uit het Structuurschema Groene Ruimte Opgenomen in streekplan Zuid.
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
RMJP “Samen stad in uitvoering” Drechtstedendinsdag 2 november 2010.
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
ROTTERDAM WORLDPORTREGION Opgaven en netwerken
Nico Mulder, manager consumer marketing
Workshop Structuurfondsen
WERKPLAATS KANSRIJK PLATTELAND SAMEN AAN HET WERK VOOR EEN DUURZAAM EN KANSRIJK PLATTELAND.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Beter een goede buur dan een verre vriend? - Verkenning naar de betekenis van het Nederlandse landschap voor buitenlandse toeristen. Auteur: Bas Breman.
Hoofdstuk 4 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
Strategie Ontwikkeling Zuidvleugel
Investeringsstrategie 2010 – 2020 cie Wonen 25 juni 2008.
NME: kiezen, leren, meedoen
Van F15 naar edelhert. Het succes van rood voor groen Seminar Verdienmogelijkheden 10 mei 2012.
WERKPLAATS KANSRIJK PLATTELAND SAMEN AAN HET WERK VOOR EEN DUURZAAM EN KANSRIJK PLATTELAND.
Regionaal parkeerbeleid Donderdag 9 juni Regionaal parkeerbeleid Aanleiding Mobiliteitsplan Drechtsteden: gezamenlijk parkeerbeleid nodig Dordrecht:
Detailhandel en Horeca
Openbaar Vervoer Agenda DS
Economie in de Metropool
Citymarketing Hilversum 2006
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
Toeristen in Holland Rijnland Bestuurlijke bijeenkomst 26 oktober 2005 Oegstgeest.
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Stadsmarketing Gouda Analyse van Sterkten en Zwakten van Gouda Kansen en Bedreigingen in de markt.
1 Ontwikkelingsvisie Noordvleugel Utrecht Utrecht, 31 oktober 2006.
1 jaar Parkschap Nationaal Park De Biesbosch Dick Verheijen 13 maart 2012.
Ontwikkelingen Regio Alblasserwaard&Vijfheerenlanden en De positie van Hardinxveld-Giessendam.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Heroriëntatie landschap Lennart Graaff 7 oktober 2011.
PROMOTIE EN MARKETING HOE ZETTEN WE NIEUWEGEIN OP DE KAART? Prof.dr. Gert-Jan Hospers MSc. Nadine Onrust Nieuwegein, 19 mei 2016.
WAAROM DE NAAM HET HOF VAN NEDERLAND? Presentatie 27 januari 2015.
Werkconferentie economische vitaliteit, 1 november 2012Jan Sijtsma outube.com/watch?v=S9ISlgCG3bA ‘de KUNST van het VERBINDEN’
Woonvisie Drechtsteden Presentatie Infokamer Raad 30 maart 2010.
Eerste bestuurlijke conferentie over de toekomst van het Landelijk Gebied 7 oktober 2011 Freek Ossel, wethouder Openbare ruimte en Groen Gemeente Amsterdam.
Verstedelijkingsafspraken Drechtsteden presentatie t.b.v. bezoek minister Van der Laan d.d. 9 februari 2009.
Programma Natuur en Water Radenconferentie Midden-Holland 11 februari 2013 Jan Vente.
Deltapoort Samenhang door Samenwerken Jan Edens Programmamanager Deltapoort Dordrecht, 18 februari 2009.
Presentatie projectorganisatie, Toerisme en Recreatie Impressie afgeronde projecten februari 2008.
I.Opening II.Het gebied: feiten en cijfers III.Doel en context van de avond IV.Pauze V.Inspraak op 4 thema’s 1.Toerisme en recreatie 2.Economie en ondernemen.
Actualisering Structuurvisie Thema’s huidige structuurvisie.
Regiofonds Noordoost Brabant Presentatie: Informatieve raadsbijeenkomst Datum: 18 januari 2010.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Fashion OutleTT Assen.
Promotie en marketing Hoe zetten we nieuwegein op de kaart?
Raadsledenbijeenkomst 15 mei 2017
Nut en noodzaak vervolg Stadsmanagement Leerdam
MAAK Centrum Oost – de analyse 4 oktober 2017

Aardrijkskunde in Havo 4/5
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
Regionale Ontwikkelings-maatschappij (ROM) Zuidvleugel
Het Groene Woud Nationaal Landschap (2005) Gebied en Organisatie
Toerismeboeren Kick-off 2018
Toegankelijk Vechtdal
Erfgoed in de Omgevingswet: Technische toelichting bestemmingsplan Amstelwijck 19 juni 2019.
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Transcript van de presentatie:

Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005

Complete Drechtsteden Naast versterking kenniscentra, groen-blauw raamwerk, knooppunten en woonmilieus ook:  Groeipotentie toerisme voor de Drechtsteden  Onder andere inspelen op kansen “Verre buitenland markt”  Voor een complete regio

Bidbook Floriade 2012  Bidbook Floriade 2012: vernieuwend en ambitieus  Speerpunt: toeristische ontwikkeling Dordrecht – Drechtsteden  Concept ‘Holland Glorie’  Nieuwe inzichten en ambities

“Dit concept, dat al in 2005 in de markt wordt gezet onder de naam ‘Hollands Glorie’, kan de Holland Promotie (Classic Holland) een geweldige impuls en refreshment geven.” Hans van Driem, algemeen directeur NBT&C ‘Hollands Glorie’

Opgave “Benutten en positionering van bestaande c.q. aanwezige kernkwaliteiten (cultuur, historie, water en natuur) in onderlinge combinatie”

Beleidsomgeving  Vernieuwde Toeristische Agenda - Ministerie Economische Zaken  Accent op inkomend toerisme (kust, cultuur, steden, grootschalige evenementen)  Agenda Vrije Tijd – Provincie Zuid-Holland  Doelstelling 10% extra toeristische bestedingen  Symbiose Toerisme, Recreatie en Cultuur  Verbinding stedelijk met landelijk gebied  Ontwikkeling Wateras Rotterdam – Dordrecht  Ontwikkeling Kinderdijk

Beleidsomgeving  Manden Maken  Hofkwartier  City Lounge  Energiehuis  Mercon Kloos / Haven Zuid  Recreatief knooppunt Sliedrecht

Concept ‘Hollands Glorie’  Een samenhangende marketingstrategie voor de as Rotterdam/Dordrecht  Benoemen van logische Product-Markt-Combinaties (PMC’s)  Vergelijkbaar met toeristische ketenrelatie Amsterdam/Alkmaar/Zaanstad  Impuls citymarketing / regiomarketing  Versterking en synergie regionale projecten / toeristische attracties  Upgraden tot (inter)nationaal product (“Holland promotie”)  Centrale positie binnenstad Dordrecht voor diverse PMC’s

Uitgangspunten  Vergroting naamsbekendheid/imago Dordrecht / Drechtsteden  Versterking, verbreding en verdieping toeristisch aanbod  Meer bezoekers, die langer in stad en regio verblijven en die meer uitgeven, bijvoorbeeld in horeca en detailhandel (toeristische sector)  Werkgelegenheid  Economische impuls

Hollands Glorie Versterking

Toeristische as “Rotterdam – Dordrecht” Ketenonderdelen/integratie:  Mainport Rotterdam (wereldhavenstad)  Werelderfgoed Kinderdijk  Nationaal landschap Alblasserwaard / Hoekse Waard  Dordtse (historische) binnenstad  Hollandse Biesbosch / Nationaal Park De Biesbosch  Routes en verbindingen (o.a. Waterbus/Fast Ferry, Fietsknooppuntsysteem)

Planning  Verkenning met stakeholders als bedrijfsleven, NBT&C, provincie, ministerie van EZ, Rotterdam  Einde zomer: quickscan afgerond naar marketing-technische potenties en randvoorwaarden  Najaar: bestuurlijke conferentie ‘Hollands Glorie’  Uitwerking programmering, marketing, organisatie en productontwikkeling