Zelfuitleen Bredene (2011) Een stap in traject van veranderingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
OPEN LEER CENTRUM (OLC)
Advertisements

Jaap Dik Apotheker te Vianen Lid GR VZVZ
Stad Gent worstelt met betalingachterstand Vraag Johan Deckmyn 1.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Sofie Similon, Stafmedewerker Registratieverantwoordelijke
Infrastructuurvereisten FAVV Quality Days 28/04/2011
STRATEGISCHE PLANNING
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Digitaal indienen van een milieuvergunningsaanvraag via het eMIL-loket 15 september 2010.
Provinciaal Bibliotheekcentrum Vrieselhof Schildesteenweg 99 | 2520 Ranst | T | S ubsidiereglement voor bibliotheekinnovatie.
Kandinsky College Malderburchtstraat
OP DE RADAR!!! Informatievoorziening bij de AFM RENY Voorstelrondje:
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
“Bewust keuzes maken” ISD-conferentie Wat doet de afdeling Re-integratie?
Hulp bij het huishouden Gemeente Gouda presentatie gemeenteraad Gouda 15 september 2010.
W e l k o m. De Plaatselijke Groep en de rol van de coördinator Brussel – studiedag VRN – 22 april 2008.
D.I.S. Distributie Informatie Systeem P. Harink 4Efficiency Services i.o.v. AEP Industries Nederland BV QAD Gebruikersdag - Juni 2008.
Goed benut, goed bestuurd Advies toekomst en transitie sociale werkvoorziening 15 september 2011.
Afkoppelen in Kortrijk: het beleid. INHOUD Kader Historiek Subsidies Rol afkoppelingsadviseur.
Infodagen: Toekomst AgendaWeb Kristof Brams 20-29/10/2010 VERA Autonoom Provinciebedrijf.
Taggen van de AVM collectie Provinciale Bibliotheek Limburg.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
ESF voorlichtingsbijeenkomst
Gemeente en OCMW : hand in hand ? Studiedag voor ontvangers en secretarissen Antwerpen, 19 oktober 2010 Piet Van Schuylenbergh, directeur afdeling OCMW’s.

Vernieuwde bibliotheek
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Implementatie Normblad 8002
Damme en Knokke-Heist VOORSTELLING THUISZORGPLATFORM.
Farmaceutische zorg in NCare
Welkom Informatieavond subsidies.
GIS-coördinator in Westerlo
RFID in de Bibliotheek De toegevoegde waarde
Voorbije periode Vertraging van de organisatie
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Visie & Strategie.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Visum en overheidsopdrachten
Kwaliteitszorg in archieven
Subsidie individueel vervoer:
Buro Asohr BV Advies, Opleiding en Training © Buro Asohr BV \ Kruisherenstraat 5 \ 5401 ZS \ Uden \ Tel: \ Fax: \
Buro Asohr BV Advies, Opleiding en Training © Buro Asohr BV \ Kruisherenstraat 5 \ 5401 ZS \ Uden \ Tel: \ Fax: \
Parochiekerkenplan Tongeren Toelichting Federatie Noord
WAT WORDT ER OP KORTE TERMIJN VAN JULLIE VERWACHT EN WAT MOGEN JULLIE VAN ONS VERWACHTEN?
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
1 - 9/07/2016 Klimaatsubsidie provincie Antwerpen Goedgekeurd 28 april 2016 Dienst Duurzaam Milieu- en Natuurbeleid.
Sectoroverleg 1 juli 2016 Stand van zaken beleidsdossiers KO.
Lokale invulling betrokkenheid raad bij decentralisaties Datum 4 april 2013.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Werkbeschrijvingen en bestekken. De werkomschrijving Alle werkzaamheden voor het aanleggen of onderhouden van groen of een tuin In volgorde waarin ze.
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Werkbeschrijvingen en bestekken
Kennis delen.
Doorontwikkelen BRON vo
Evaluatie in CMW & LDE.
Digi(bord)boek project <titel project>
Oprichting Regionaal Landschap Schelde–Durme vzw
Webinar SharePoint Standaard Werkstromen
Tankslag II 2008 Achtergrondinfo Voorstel van aanpak Timing.
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
Conversie en data-op-orde Doorontwikkelen BRON vo
Versnelde toewijzing art 24 Sociaal Huurbesluit
Overlegvergadering Woonbelang-BOC
Stap drie bij projecten
Transcript van de presentatie:

Zelfuitleen Bredene (2011) Een stap in traject van veranderingen

Reden voor implementatie Hoge baliebelasting: –Monotoon werk –Geen tijd voor de klant of voor projecten (verouderd beveiligingssysteem) In kader van Traject van veranderingen (herinrichting, ZIZO, PBS, RFID, Delphi)

Motiveren bestuur Lange voorbereiding (beleidsplan, traject veranderingen) Elk jaar opnieuw aan herinnerd CBS Dossier principiële goedkeuring (subsidie, beperkt in tijdsduur) Verwijzing regio (kaartje RFID provincie) Betere begeleiding klant- tijd voor projecten Verouderd beveiligingssysteem Gunstig advies beheersorgaan

Motiveren medewerkers Ruim op voorhand, ook wat het is, mogelijke problemen en oplossingen Deel van traject veranderingen Baliebelasting: rugbelasting, bandwerk, routine, tijdsdruk, probleem afwezige collega’s

Voorbereidingen dossiers Aanvraag subsidie (advies Beheersorgaan, CBS Principiële goedkeuring, aanvraagformulier RFID-impulssubsidie ) Aanvraag ISIL-code Bestek (CBS, GR) Offertevraag, beoordeling en toewijzen van de opdracht (CBS) Wijziging reglement (Vereenvoudiging uitleenparameters) (advies beheersorgaan, CBS, GR) Checklist nedap Aanvraag sip-2-koppeling (CEVI) CBS Bijkomende opdrachten (vloerplaat, bedrukking labels, huur conversiestation) Gegevensblad integratie (subsidiedossier) CBS Betaalautomaat

Voorbereiding intern Bezoek andere bibliotheken Opmaak meubel zelfuitleenbalie Opstellen innamerek, Geen focus op wegzetten tijdens uitleen (attitude!, focus op klant) Bijlagen terug bij materialen voegen Automatisch blokkeren en deblokkeren van de klant Aanschrijven klanten met O.B. Wieden! Vereenvoudiging baliewerk en interne regels Mailadressen en telefoonnummers verzamelen van klanten Verwijderen van variabele boodschappen, zoeken naar andere manier om klanten te contacteren Wijziging reglement: vereenvoudiging uitleenregels

Keuzes Afhankelijk van leverancier/budget/situatie Aanpak uitleen recentste TS AVM: –Klemtoon op verwerking i.p.v. beveiliging –Geen securitybox! –Beveiliging schijf –Dummies –Controle (witte bol)

Taggen en converteren: wie en wanneer? Tijdens drukke periode en mindere bezetting (zomer) Bib bleef volledig open voor publiek Met eigen personeel, per 2 Geen tijdschema of verdeelschema onder personeel Afspraak: elke dag wordt er getagd en geconverteerd, wie kan vormt een team Start met wat binnengebracht werd van de geconverteerde delen Halfweg juli start conversie/tagging Begin september start zelfuitleen (enkel gedrukte materialen) Afronden conversie half oktober

Taggen en converteren: werkwijze Getagd= geconverteerd Volgorde taggen vastgelegd Afspraak: stoppen met taggen bij een letter Tagvolgorde met aanduiding op memo-bord wat geconverteerd is Medewerkers sorteren wat weggezet mag worden Inname aan conversie/personeelsstation: wat niet kon ingelezen worden= niet getagd = apart houden om eerst te converteren Grote boeken: tag in het midden Nadien boosteren

Implementatie Inwoners 16,200 1 etage (gelijkvloers), 1 ruimte 2 zelfuitleenbalies (in- en uit) 3-delige detectiepoort 6130 cd’s, 2762 dvd’s; gedrukt, uitleningen, 3600 act.leners 2 personeelsstations (balie en intern) Huur conversiestation Lidkaart en eIK Librix cash (later)

Aanpassingen Taggen: –sticker met aantal schijfjes ter controle (witte bol) –folie over tags waaraan gepeuterd kan worden –taggen van prentenboeken: niet op laatste blz. als deze van belang is voor het verhaal –Bij grote boeken; tag niet boven- of onderaan Sensor automatische deuren afstellen Zelfuitleenbalie: –zelfuitleenbalie vooraf activeren met de bibkaart (geen kaart klant) –Scanzone aanduiden –plaats om handtas op te leggen (groot genoeg vlak) –Schroevendraaier bij de hand!

Problematiek contacteren klant op andere manier dan var. boodschap onvindbare materialen (minder weggezet door personeel, dus er staat meer verkeerd, veel meer vragen) de infobalie is nu de ‘probleembalie’ Het is soms erg intensief werken, maar wel met veel voldoening. adresveranderingen eIK worden niet opgemerkt door ZUB, AFO 474 geeft niet correct lenersstatistieken weer aanpak OB Blokkeren van klanten: termijn goed afstellen (verlengen kan ook niet)