Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Gertjan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Duurzaamheid Bert van de Merwe.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
HoekscheWaardDuurzaam
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Organisatie-ethiek Wat is het ? Wat heb je er aan ?
Corporate Communication & Design
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
MVO en public relations
detaillistenpromotie
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
MAATSCHAPPELIJKE VERANTWOORDELIJKHEID
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Ethisch en duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
Team CorCom presenteert:
Team CorCom presenteert:
DE VIERDE STELLING Team CorCom presenteert:. Stelling: ”Extern winnen is intern beginnen.”
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
College 1 Hoofdstuk 1 MVO. DAG PROGRAMMA DOELSTELLING MINOR MVO Hoe ziet het programma eruit? Kennis maken - groepsindeling Congres MVO HOE? ZO!
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Corporate Communicatie
De WMO…, toch nog beter dan verwacht? Hans kuijpers 24 mei 2007.
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Duurzaamheid 2014 – 2015.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Social Return Inzet van inkoop t.b.v. sociale doelstellingen Patrick de Lange Senior Adviseur RadarAdvies.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Team CorCom presenteert:
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Wat maakt een PPT goed?.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Verantwoordelijkheid van Organisaties
Uw bedrijf en de groei.
Duurzaam ondernemen.
ORGANISATIE & MAATSCHAPPIJ
Nederland Filantropieland
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Gertjan

Teamleden • Inge Jansen • Niels Kosters • Mark Hilkemeijer • Fatemeh Mohammadi Majd • Nikki van Beek • Gertjan van Wijk Teamleden • Inge Jansen • Niels Kosters • Mark Hilkemeijer • Fatemeh Mohammadi Majd • Nikki van Beek • Gertjan van Wijk Gertjan

Indeling Workshop • Introductie • Video’s • Casus Corporate Communicatie Indeling Workshop • Introductie • Video’s • Casus Corporate Communicatie Gertjan

Wat is Corporate Communicatie? • Onderdeel Totale Communicatiebeleid • Organisatie / Bedrijf wordt gezien als één geheel met gemeenschappelijke vertrekpunten Wat is Corporate Communicatie? • Onderdeel Totale Communicatiebeleid • Organisatie / Bedrijf wordt gezien als één geheel met gemeenschappelijke vertrekpunten Gertjan

Gemeenschappelijke vertrekpunten • De Identiteit • Het Imago • Het Merkenbeleid • De sociale verantwoordelijkheid • Het crisismanagement • Dragers van corporate communicatie Gemeenschappelijke vertrekpunten • De Identiteit • Het Imago • Het Merkenbeleid • De sociale verantwoordelijkheid • Het crisismanagement • Dragers van corporate communicatie

De Identiteit • Geheel van permanente eigenschappen van een organisatie • De ziel, het unieke, de “roots” • De kernwaarden De Identiteit • Geheel van permanente eigenschappen van een organisatie • De ziel, het unieke, de “roots” • De kernwaarden Mark

Het Imago Het gewenste beeld dat de organisatie probeert te plaatsen in het geheugen van de doelgroep Het Imago Het gewenste beeld dat de organisatie probeert te plaatsen in het geheugen van de doelgroep Mark

Het Merkbeleid Verzameling van activiteiten binnen de marketing die erop gericht is het imago van het merk bij de juiste stakeholders te vestigen Het Merkbeleid Verzameling van activiteiten binnen de marketing die erop gericht is het imago van het merk bij de juiste stakeholders te vestigen Mark

De sociale verantwoordelijkheid • Concept waarbij bedrijven vrijwillig aandacht aan sociale kwesties en het milieu schenken. • Terecht komen in de win-win zone De sociale verantwoordelijkheid • Concept waarbij bedrijven vrijwillig aandacht aan sociale kwesties en het milieu schenken. • Terecht komen in de win-win zone Mark

Het crisismanagement • Management om crisis in te schatten, te voorkomen en te genezen Vier elementen • Substantiële Dreiging • Verrassingselement • Onzekerheid • Korte beslistijden Het crisismanagement • Management om crisis in te schatten, te voorkomen en te genezen Vier elementen • Substantiële Dreiging • Verrassingselement • Onzekerheid • Korte beslistijden Mark

Dragers van corporate communicatie • Huisstijl • Verpakking • Gedragscode Dragers van corporate communicatie • Huisstijl • Verpakking • Gedragscode Mark

Corporate Communicatie is te onderscheiden in 3 deelgebieden • Management Communicatie • Marketing Communicatie • Organisatie Communicatie Corporate Communicatie is te onderscheiden in 3 deelgebieden • Management Communicatie • Marketing Communicatie • Organisatie Communicatie Fatemeh

Management Communicatie Hier gaat het om communicatie die het management onderhoudt met medewerkers op allerlei niveaus Management Communicatie Hier gaat het om communicatie die het management onderhoudt met medewerkers op allerlei niveaus Fatemeh

Marketing Communicatie Hier gaat het om communicatie die ingezet wordt ter ondersteuning van de verkoop van de producten en diensten. Marketing Communicatie Hier gaat het om communicatie die ingezet wordt ter ondersteuning van de verkoop van de producten en diensten. Fatemeh

Organisatie Communicatie Hier gaat het om concerncommunicatie Bijvoorbeeld: PR, Public Affairs e.d. Organisatie Communicatie Hier gaat het om concerncommunicatie Bijvoorbeeld: PR, Public Affairs e.d. Fatemeh

MVO • Maatschappelijk verantwoord ondernemen • Rekening houden met effecten op milieu • Balans tussen people, planet en profit MVO • Maatschappelijk verantwoord ondernemen • Rekening houden met effecten op milieu • Balans tussen people, planet en profit Fatemeh

Stappenplan MVO-Beleid • Inventariseer de verwachtingen • Formuleer MVO Doelstellingen • Communiceer Stappenplan MVO-Beleid • Inventariseer de verwachtingen • Formuleer MVO Doelstellingen • Communiceer Fatemeh

MVO loont • Verhoogt de arbeidsproductiviteit • Sommige maatregelen leveren direct winst op • Publiciteit • Minder ondernemersrisico’s • Marktkansen • Aantrekkelijke Werkgever MVO loont • Verhoogt de arbeidsproductiviteit • Sommige maatregelen leveren direct winst op • Publiciteit • Minder ondernemersrisico’s • Marktkansen • Aantrekkelijke Werkgever

Fatemeh MVO Tips • Ga zuinig om met energie • Periodiek Evalueren • Bied opleidingen aan • Kansen geven • Milieubewuste leverancierkeuze • Wees betrokken bij uw omgeving MVO Tips • Ga zuinig om met energie • Periodiek Evalueren • Bied opleidingen aan • Kansen geven • Milieubewuste leverancierkeuze • Wees betrokken bij uw omgeving

Corcom Weblog • Informeren (Het verspreiden van informatie en kennis) • Kennis delen met medestudenten • Vastleggen (Welke kennis we hebben opgedaan en projectinformatie) Corcom Weblog • Informeren (Het verspreiden van informatie en kennis) • Kennis delen met medestudenten • Vastleggen (Welke kennis we hebben opgedaan en projectinformatie) Mark

Mark of Niels Video’s • Management Communicatie • Marketing Communicatie • Organisatie Communicatie Video’s • Management Communicatie • Marketing Communicatie • Organisatie Communicatie

Video • Management Communicatie • Gesprek Jean-Paul Votron (Fortis) Video • Management Communicatie • Gesprek Jean-Paul Votron (Fortis) Mark of Niels

Management Communicatie Mark of Niels

Video • Marketing Communicatie • Ondersteuning van verkoop en diensten • Doelgroepgericht (kinderen, jongeren & ouderen) Video • Marketing Communicatie • Ondersteuning van verkoop en diensten • Doelgroepgericht (kinderen, jongeren & ouderen) Mark of Niels

Marketing Communicatie Mark of Niels

Marketing Communicatie Mark of Niels

Marketing Communicatie Mark of Niels

Video • Organisatie Communicatie • Klantrelaties (PR) • Corporate Blogging Video • Organisatie Communicatie • Klantrelaties (PR) • Corporate Blogging Mark of Niels

Organisatie Communicatie Mark of Niels

Casus Groepsopdracht Corporate Communicatie Casus Groepsopdracht Corporate Communicatie Inge & Nikki

Groepsindeling De klas wordt verdeelt in 4 teams van 2 tot 4 studenten Groepsindeling De klas wordt verdeelt in 4 teams van 2 tot 4 studenten Inge & Nikki

Team 1 • Stefan Mooren • Dieneke Delst • Margo Bazuin Team 1 • Stefan Mooren • Dieneke Delst • Margo Bazuin Inge & Nikki

Team 2 • Stefan Lops • Ronald Capelle • Franklin Kooijman Team 2 • Stefan Lops • Ronald Capelle • Franklin Kooijman Inge & Nikki

Team 3 • Freek Houweling • Martijn Baten • Chris Roca Y van der Hek Team 3 • Freek Houweling • Martijn Baten • Chris Roca Y van der Hek Inge & Nikki

Team 4 • Emily Vermunt • José E. Borges de Oliveira • Dessai Weekers Team 4 • Emily Vermunt • José E. Borges de Oliveira • Dessai Weekers Inge & Nikki

Ieder Team • Krijgt een bepaald merk • Zoekt overeenkomsten tussen imago en de identiteit • Houdt een presentatie van max. 3 minuten Ieder Team • Krijgt een bepaald merk • Zoekt overeenkomsten tussen imago en de identiteit • Houdt een presentatie van max. 3 minuten Inge & Nikki

Team 1 Krijgt als merk: Kruidvat Team 1 Krijgt als merk: Kruidvat Inge & Nikki

Team 2 Krijgt als merk: Etos Team 2 Krijgt als merk: Etos Inge & Nikki

Team 3 Krijgt als merk: Bijenkorf Team 3 Krijgt als merk: Bijenkorf Inge & Nikki

Team 4 Krijgt als merk: V&D Team 4 Krijgt als merk: V&D Inge & Nikki

Korte toelichting • Design is belangrijk om de identiteit van het merk over te brengen• Logo is het visitekaartje van het merk• Op de volgende sheet zie je dat het logo van Shell sterk is verandert Korte toelichting • Design is belangrijk om de identiteit van het merk over te brengen• Logo is het visitekaartje van het merk• Op de volgende sheet zie je dat het logo van Shell sterk is verandert Inge & Nikki

Logo Shell Mark of Niels

Bijna elk merk is continu bezig om de identiteit van het merk te verbeteren en beter over te brengen. Daarom wisselen logo’s regelmatig. Bijna elk merk is continu bezig om de identiteit van het merk te verbeteren en beter over te brengen. Daarom wisselen logo’s regelmatig. Inge & Nikki

Verandering Logo’s Mark of Niels

Onderzoek Imago HEMA • Met voorbeeld video’s • Vertoning casus pagina 1 Onderzoek Imago HEMA • Met voorbeeld video’s • Vertoning casus pagina 1 Inge & Nikki

Hema Commercial Mark of Niels

Hema Viral Mark of Niels

Hema Website Mark of Niels

Onderzoek Identiteit HEMA • Vertoning Casus Pagina 2 Onderzoek Identiteit HEMA • Vertoning Casus Pagina 2 Inge & Nikki

Imago vs. Identiteit Verschillen Hema maakt gebruik van Nieuwe Media Hema onderneemt maatschappelijk verantwoord Imago vs. Identiteit Verschillen Hema maakt gebruik van Nieuwe Media Hema onderneemt maatschappelijk verantwoord Inge & Nikki

Imago vs. Identiteit Overeenkomsten • Simpel • Standaard • Goedkoop • Tijdloos Imago vs. Identiteit Overeenkomsten • Simpel • Standaard • Goedkoop • Tijdloos Inge & Nikki

En nu jullie..! De 15 minuten gaan nu in En nu jullie..! De 15 minuten gaan nu in Inge & Nikki

Volgorde Presentaties • Team 1 • Team 2 • Team 3 • Team 4 Volgorde Presentaties • Team 1 • Team 2 • Team 3 • Team 4 Inge & Nikki

Dit was onze Workshop Dank u wel..! Dit was onze Workshop Dank u wel..! Inge & Nikki

Zijn er nog vragen? Inge & Nikki