Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
Advertisements

Opsomming Gebruik de knoppen op het Start-lint in de sectie ‘Alinea’. REGISSEREND OPDRACHTGEVERSCHAP OnderhoudNL congres 25 november Marc Calon Voorzitter.
Samenwerking tussen markt en overheid
een dienstverleningsovereenkomst
ICT op Schepen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten
ITS Beter Benutten DATA
Ontwikkeling Rijkswaterstaat Waterdienst en het Werkpakket
BOK - QLICT contract Wat vooraf ging – de stichting BOK: Oprichting (2000) De Enschedese besturen besloten tot krachtenbundeling Alle schoolbesturen zijn.
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Rijkswaterstaat Ben Spiering HOG Docentendag 5 november 2013
V&W projecten Reisinformatie (V201006) Strategisch Samenwerkin g Inwinning Distributi e Bewerking Gebruiker en communicatie Product- verbetering Techniek.
Expertmeeting DBFM-project A6 Almere Weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere Ingeborg Ligtenberg Projectmanager A6 Almere Havendreef-Almere Buiten-Oost.
De Doorbraakmethode in de jeugd GGZ Heleen Tijink, adviseur CBO.
Marktbeleid en Landelijke Diensten
Applicatie-management Rijkswaterstaat
Governance van de informatievoorziening
Een goede keten is een kunst! René Denis 11 april 2013
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Contracten en uniformering
30 september 2005 Professioneel asset management Kunstwerken eindrapport.
Inhoud Presentatie Aanleiding Verder Organisatie en fasen
Uitvoering Kaderrichtlijn Water
14 april 2009 Workshop Informatievoorziening ten behoeve van prestatiecontracten MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Luuk Bosch Data ICT Dienst.
1 Samenwerking in de keten Toegevoegde waarde of illusie ?
Risicoanalyse voor het waterbeheer:
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
IT & Corporatie Professionaliseringsbijeenkomst Utrecht, 29 juni 2009.
Convenant Rotterdam Half Time Tribune MKB-Rijnmond 1 1.
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
Samenwerking RWS - waterschappen
Governance van de informatievoorziening
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
Workshop Actueel Hoogtebestand Nederland
Koppeling VTE – processen Toelichting bij SOBO-nota 25 juni 2014.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Ketensamenwerking: trends & trucs Anja van der Aa
Informatiemodel Waterveiligheid (IMWA Waterveiligheid)
Project Innovatie Jeugdbescherming Opbrengsten n.a.v. interviews regio's 16 april 2015 Annelies Schutte Corine van der Sluijs.
Prototype kwartaalrapportage en dashboard
Kenmerk:18 juni 2015 ONDERZOEKSDATA ONDERZOCHT Datamanagement bij Avans Hogeschool Marjon Warmerdam Marijke Rinkel.
Nationaal Hydrologisch Instrumentarium (NHI) NHI Gebruikersdag 12 november 2009.
Relatie tussen Architectuur en Beheer. Inleiding  Architectuur:  Inzicht in samenhang en beheersing van verandering;  Actuele problematiek  Architectuur.
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
Richard vd Kroft Portfoliomanagement bij VenJ
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
European Charter, een kans voor implementatie?! Leonard van der Hout Bologna expert Amsterdam,4 juni 2015.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Energieakkoord-doelstellingen openbare verlichting: Stand van zaken
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Nota ‘Ruimte voor Sport’ gemeente Gouda April 2009.
LIEFKENSHOEK- SPOORVERBINDING TUNNELBORINGEN ONDER DE ANTWERPSE HAVEN Luc Lallemand – CEO Infrabel 27 april 2010.
Kaderstellende discussie Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan Commissie EMG,19 maart 2004.
7 november 2012 Geluidonderzoek Project knooppunt Hoevelaken Stand van zaken november 2012 Arold Brand (RWS) RWS
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie “Samen het interbestuurlijk gegevensverkeer verbeteren” Regionale kenniskring Midwest dinsdag 26 april 2016 – Staden.
bij kwaliteit en outcome
14 november 2017 ISPT Amersfoort
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Samenwerking waterbeheerders
Voeg hier het organisatie onderdeel in
16 april 2015 Annelies Schutte Corine van der Sluijs
over hoe je handen en voeten kunt geven aan de
Een lerende en adaptieve organisatie
Programma Digitale Leeromgeving
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Lex Eggink Dienst Verkeer & Scheepvaart Reinier van der Klooster Data-ICT-Dienst 14 april 2009

Verkeersmanagement is heel belangrijk voor RWS Nota Mobiliteit: VM is derde pijler naast bouwen en beprijzen Beter Benut geeft richting Fileproof, No Regret, Spoedaanpak en Mobiliteitsaanpak Samenwerking met andere wegbeheerders Deze intensivering stelt hoge eisen aan verkeerscentrales; de plek van waaruit VM wordt gecoördineerd! DT RWS  Centrale van Morgen brengt OVM op orde Centrale van Morgen 14 april 2009

Hoe verbetert CvM de Verkeerscentrales? Centrale van Morgen 14 april 2009

Doelstelling Centrale van Morgen Breng operationeel VM op orde Vanuit samenhang proces, organisatie en techniek Anticiperen op toekomst Groei areaal en toename takenpakket Regionale samenwerking Prioriteit volgorde bij techniek Continuïteit proces Uitbreiden Uniformeren, vervangen, verbeteren Centrale van Morgen 14 april 2009

Werkplek conform best practice TNO/WVL Centrale van Morgen 14 april 2009

Opbouw techniek in centrales beschreven Werkplekken, video-wall, beeldschermen, muis etc. ICT onder de werkplek Landelijke systemen (vb. MTM, Blokkade detector Boss-online, CBA, etc) Lokale Systemen (vb.Tunnels, Bessie, Etc.) Centrale van Morgen 14 april 2009

Technisch kader voor Centrale van Morgen 14 april 2009

Rijkswaterstaat De toonaangevende, publieksgerichte en duurzame uitvoeringsorganisatie van de overheid! Onze dienst werkt mee aan de verankering van de vier pijlers van Rijkswaterstaat. 8 Centrale van Morgen 14 april 2009 8

De Data-ICT-Dienst Als professionals regisseren en faciliteren wij de realisatie, instandhouding en ontwikkeling van de informatievoorziening voor Rijkswaterstaat. Dat zien wij als onze missie. Wij vormen met onze 700 professionals één van de Landelijk Diensten van Rijkswaterstaat. 9 Centrale van Morgen 14 april 2009

Doelstelling Centrale van Morgen (CvM) Het uniformeren, renoveren en uitbreiden van centrales, zodat ze het groeiend areaal tijdig bedrijfszeker kunnen bedienen. De prioriteit ligt bij het uitbreiden en renoveren en pas daarna uniformeren, zodat met name de Spoedaanpak-projecten tijdig vanuit de VC’s kunnen worden bediend. Centrale van Morgen 14 april 2009

Globale scope Renovatie VCMN en VCNWN; Uitbreiding Werkplekken VCNON en vervanging vanwege brand; Techniek op CvM-niveau brengen in alle Verkeerscentrales (VC’s) incl. VCNL en Testcentrum (TORO); Specificeren, inkopen, realiseren en testen van verbetervoorstellen middels nieuwe en bestaande systemen; Implementatie van systemen en wijzigingen in de VC’s; Beheren van de opgeleverde systemen of wijzigingen. Centrale van Morgen 14 april 2009

Dynamiek rond D(V)M-keten Trajecten op de schop Innovatie VM, Fileproof, Dynamax, Praktijkproef Amsterdam, mobiele camera’s, NDW 200 projecten VM/ lopende initiatieven Spoedaanpak No-regret activiteiten Aanpak Mobiliteit A15 /A12 Oost Wegkant Communicatie/ verbinding Centrale CvM, uniformering Outsourcing Netwerk Verbouwingen/ Nieuwbouw VC’s Tunnelproblematiek DBFM Centr. beheer DVM-keten DID Nieuw wegkant systeem Veranderende Aanpak Aanleg Centrale van Morgen 14 april 2009

Veranderende aanpak Aanleg projecten Scope en omgeving VC Regionale systemen Veranderende aanpak Aanleg projecten Trajecten op de schop Innovatie VM Centrale van Morgen 14 april 2009

Actuele stand van zaken Redelijk beeld wat er moet gebeuren; Gegeven dynamiek: bepalen hoe te organiseren en prioriteren; Moment van marktbenadering onduidelijk. Centrale van Morgen 14 april 2009