De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marktbeleid en Landelijke Diensten

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marktbeleid en Landelijke Diensten"— Transcript van de presentatie:

1 Marktbeleid en Landelijke Diensten
Theo van de Gazelle Plv Directeur-Generaal Rijkswaterstaat 14 april 2009

2 De ambitie: Agenda 2012 Droge voeten; Voldoende en schoon water Vlot en veilig verkeer over weg en water Betrouwbare en bruikbare informatie Rijkswaterstaat: dé toonaangevende, publieksgerichte en duurzame uitvoeringsorganisatie van de overheid! TOONAANGEVENDE OPDRACHTGEVER BETROUWBARE EN EFFICIËNTE PARTNER PUBLIEKSGERICHTE NETWERKMANAGER MENSEN ZIJN DOORSLAGGEVEND VERNIEUWINGSPROCES Landelijke Diensten 14 april 2009

3 Waar staan de Landelijke diensten voor?
14 april 2009

4 Waarom een Marktcontactdag?
Landelijke Diensten 14 april 2009

5 Toonaangevend Opdrachtgeverschap
Wim Holleman Staf Directeur Markt en Inkoop 14 april 2009

6 Kern toonaangevend opdrachtgeverschap
Doel: Kwaliteit leveren aan politiek/belastingbetaler Betere prestaties voor de gebruikers van de netwerken van Rijkswaterstaat Door: Professionalisering inkooporganisatie Rijkswaterstaat Beter benutten van de markt Nieuwe werkwijzen ontwikkelen, leren en op uniforme wijze toepassen Landelijke Diensten 14 april 2009

7 Toonaangevend opdrachtgeverschap (TOG)
1. Professionaliseren Inkoop niet-GWW (facilitair, ICT en Kennis) Aansluiting bij Rijksbrede ontwikkeling Categoriemanagement Duurzaam inkopen Daarnaast specifieke ontwikkeling Rijkswaterstaat Ontwikkelen inkoopstrategie kennis en data Relatie met kennisinstituten Inkopen op combinatie meerwaarde en prijs (EMVI) Actief integriteitsbeleid ‘Opdrachtgeverscode’ en ‘scheiding van belang’ Landelijke Diensten 14 april 2009

8 Toonaangevende opdrachtgeverschap
2. Beter benutten van marktpartijen Kennis van de markten centraal Herkenbaar marktbeleid Investeren in duurzaam concurrerende markt Verlaging transactiekosten door bundelen en uniformeren Goede en tijdige marktconsultaties en informatiebijeenkomsten 3. Nieuwe werkwijzen leren Opleiden van mensen Markt betrekken via dialoog, zoals bij marktdagen Landelijke Diensten 14 april 2009


Download ppt "Marktbeleid en Landelijke Diensten"

Verwante presentaties


Ads door Google