INLEIDING SIMBU1 © Ibusim 2009 INLEIDING SIMBU2 © Ibusim 2009 WAT IS SIMBU ? •een bedrijfssimulatie met behulp van actieborden … •een bedrijfssimulatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

Deel 3: Verkopen van je verkoopvoorstel
Waarom CAD/PDM en ERP integreren?
Workshop: ‘Opvoedcoach vanuit eigen praktijk’
Businesstoepassingen
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
Update Computers 2 BNC 3 Werkgebieden 4 Mijn stage 5 My Update 6 Voortgang & eind product.
OASA College 3 1 H2Informatiemanagement H3Informatietechnologie en strategisch voordeel.
Hoofdstuk 4 - Systems Onderscheid naar systemen en processen Systemen
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Green Farming Kenya Programma informatie Introductie Green Farming Kenya is een programma voor Nederlandse tuinbouw toeleveranciers die actief zijn in.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Monopolistische concurrentie
4. Hoezo internationalisering?
Management & Organisatie
Management en logistiek
Uitvlaggen naar Oost europa “Tricks and trucks”
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Measuring of Organisation Structures D.S. PUGH Nele Van Dooren 2 de Bachelor Sociologie 28 maart 2006.
Logistiek management: begrippen en principes
Ondernemen na je studie!
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Jeroen Meurs 3 BO.
strategie als een proces
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Les §4.2 H5 3 HAVO.
MVO: ethiek en internationaal ondernemen
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Rick Keller en Maarten van Vliet
Visie & Strategie.
Het nut van Business Planning
2009 Aberdeen2010 Hamburg/Husum 2011 DK / A’Dam Toekomst? Pitch Offshore wind Allard van Dijk – NV NOM – 30 juni 2011.
Nike Supply Chain Management
Hoofdstuk 1 Inleiding Begrijp je financiële verslagen Hoe succesvol is de onderneming? Financieel ondernemingsmanagement voor de ondernemer? Ethiek en.
OPO MANAGEMENT I OLA Inleiding tot management. Management versus ondernemerschap.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Boekhouding H2 Financiële feiten Logistiek supervisor.
Boekhouding en administratie
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Naar een optimaal HR - beleid
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Werken in een arbeidsorganisatie
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Van harte welkom!. Financiële administratie 22 januari 2015 Leon te Brake.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Internationale marketing
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Stakeholderspresentatie Raamwerk voor ongeveer 12 slides.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Jaarvergadering Florian Stiller.
Bitter Sweet Candy Company
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
De Nederlandse feedwedge – het principe
Werken in een arbeidsorganisatie
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

INLEIDING SIMBU1 © Ibusim 2009

INLEIDING SIMBU2 © Ibusim 2009 WAT IS SIMBU ? •een bedrijfssimulatie met behulp van actieborden … •een bedrijfssimulatie waarin verkoop, productie, logistiek en financiële administratie aanwezig zijn… •een bedrijfssimulatie waarin op elk moment de “financiële situatie” van de onderneming zichtbaar is...

INLEIDING SIMBU3 © Ibusim 2009 VOOR WIE IS SIMBU ? •… voor allen die met bedrijfsbesluitvorming te maken hebben •… voor allen die overtuigd zijn van teamwerking bij de bedrijfsvoering •… voor eenieder die wil kennis maken met de problematiek van zijn collega !

INLEIDING SIMBU4 © Ibusim 2009 WAT IS HET DOEL VAN SIMBU? INZIEN DAT… … ELKE BESLISSING... … EEN FINANCIELE IMPACT HEEFT

INLEIDING SIMBU5 DE KRINGLOOP… …VAN HET GELD... … IN HET BEDRIJF AANTONEN © Ibusim 2009 WAT IS HET DOEL VAN SIMBU?

INLEIDING SIMBU6 © Ibusim 2009 WAT IS HET DOEL VAN SIMBU? BEWUST MAKEN… …VAN DE INTEGRERENDE ROL... … VAN EEN MANAGEMENT TEAM

INLEIDING SIMBU7 DE ACTIEBORDEN © Ibusim 2009

INLEIDING SIMBU8 SIMBU ACTIEBORDEN Supply Chain Actiebord © Ibusim 2009

INLEIDING SIMBU9 SIMBU ACTIEBORDEN Productie Actiebord © Ibusim 2009

INLEIDING SIMBU10 SIMBU ACTIEBORDEN Business Development Actiebord © Ibusim 2009

INLEIDING SIMBU11 SIMBU ACTIEBORDEN Financieel Actiebord © Ibusim 2009

INLEIDING SIMBU12 KENMERKEN VAN SIMBU © Ibusim 2009

INLEIDING SIMBU13 © Ibusim 2009  CONCURRERENDE BEDRIJVEN  ZOWEL “CAPTIVE” MARKT, ALS “VRIJE” MARKT  INTEGRATIE PROBLEMATIEK “GOEDKOPE ONDERDELEN UIT LAGE LOONLANDEN” versus “DURE LOKALE ONDERDELEN”  VERSCHILLENDE PRODUCTIE-FILOSOFIEEN MOGELIJK: • JOB SHOP • LIJN (FLOW) • SEMI LIJN (LINE)  LEVENS- EN SEIZOENSCYCLUS VAN PRODUCTEN  KLANTEN/MARKT MET VERSCHILLENDE INKOOPPATRONEN  “REKENWERK” IS MINIMAAL  ELEMENT TOEVAL IS AANWEZIG  SIMULATIE OP MAANDBASIS  KAN EVENTUEEL ON LINE GEBEUREN  VISUELE VOORSTELLING VAN DE SITUATIE

INLEIDING SIMBU14 © Ibusim 2009 Voor verdere inlichtingen kan u terecht op : •ACTIEBORDEN •LOGISTIEK BELEID •PRODUCTIEBELEID •MARKETINGBELEID •KRINGLOOP VAN GELD IN HET BEDRIJF •EENVOUDIGE VOORSTELLING •TEAMWERKING

INLEIDING SIMBU15 © Ibusim 2009