Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deze TANTRA komt uit India.
Advertisements

Fix je Risk.
Het tweede werkstuk.
Over honden en over mensen….
Menno Karres Lead Auditor
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
Wat heeft een cultuurlening mij te bieden? Congres Podiumkunsten Alexander Ramselaar, mei 2014.
Hoe ontstond dit initiatief ?
voor iedereen die van zijn hond houdt…
Informatie & informatiedrager schepping of evolutie ?
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Door: Ruud van den Nieuwenhof Accountmanager 365 BV Datum: 13/3/2012
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ondernemen in de praktijk
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
GELD!!! Je kunt er een huis mee kopen, maar geen thuis.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Een branche in transitie Het Businessmodel voor de Toekomst Hoe kun je succesvol inspelen op de voortdurend veranderende marktomstandigheden Door Paul.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Goed Karma Dit is een mooie tekst, en kort. Geniet ervan! Het is wat de Dalai Lama te zeggen heeft voor Je hoeft het maar een paar seconden lezen.
Discipelschap.
Waarom is Jezus aan het kruis gestorven?!
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Welkom 1 aan het bestuur en de leden van OXO aan alle (plus)ouders en (plus)grootouders aan alle aanwezigen.
Denkstof seizoen 3 aflevering 12
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Geld & Geluk Laura Spierdijk.
Inkomen Begrippen 1 t/m 5 Werkboek blz 5
Zomaar een kaartje.
Oplossingsgericht coachen
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Ludo Daems.
Godsdienst.
“Ik kan dit niet oplossen...” “Ik zal de weg voor jou banen”
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Iris, Twann, Isa en Thomas
27 januari 2011.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Hoofdstuk 5 Integer leiderschap
Godsdienst.
Echt of nep?.
WELKOM TOV’ERS.
Ik nodig je uit tot een nieuw begin.
Kruisweg geschilderd door Lucien Lantier
Schitterende Organisaties®
De relevantie van de kerk voor tieners van nu Jeugdleidersconferentie
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
Met handen en voeten geloven 1
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
CanDo Coaching.
Een goed Karma Dit is makkelijk te lezen en lekker kort. Geniet ervan! Hier volgt wat de Dalai Lama vertelt over Je hebt alleen enkele minuutjes.
heheh Je kunt er een huis mee kopen, maar geen thuis.
Zondag 7 HC Franeker 21 februari 2010
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Excellent adviseren Mr. Paul F. Heuperman
Heel interessant !.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
What will you do to change the
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Goede voornemens.
Een briefje uit de hemel? Nevendienst voor jongeren
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong Als Financieel Advies tot Leven komt …

2 HEMA WINKELDIEF

3 GALILEI: ‘METEN = WETEN’ Weg met ervaring, intuïtie, intentie en smaak …

4 NEWTON:‘Alles en iedereen is gescheiden’ Ik-tegenover- jij, Wij-tegenover-zij-denken

5 Newton’s Financiële Praktijk  Je moet de klant beïnvloeden en overtuigen  Je bent er vooral op uit om een product te verkopen

6 Newton’s Business Model  Meeste inkomen komt uit de verkoop van producten (transactiegericht i.p.v. relatiegericht)  Focus op nieuwe klanten i.p.v. op bestaande klanten  Klanten weten toegevoegde waarde niet of onvoldoende  De onderneming heeft geen voorspelbare cashflow  Er wordt weinig of geen ondernemingswaarde gecreëerd  Weinig vertrouwen in de financiële dienstverlening

7 WAAROM GELOVEN ZOVEEL ADVISEURS DAT DE AARDE PLAT IS?  Gehersenspoeld door de geschiedenis  Kunnen toegevoegde waarde onvoldoende zien of begrijpen  Zodra ze toegevoegde waarde begrijpen, grote moeite om deze te communiceren

8 PLANET EARTH LONG TRAILER atch?v=8jP8CC2rKj4

9 Je weet nu dat de aarde rond is …  Stel … je hebt voldoende budget en mogelijkheden ter beschikking, hoe ziet dan volgens jou de ideale relatie met de klant eruit? Hoe breng jij het financiële advies tot leven?

10 Volgende vraag …  Welke stap zou je morgen al kunnen zetten om tot die klantrelatie te komen?

11 Met geld koop je een huis, maar geen thuis. Met geld koop je een bed, maar geen slaap. Met geld koop je een klok, maar geen tijd. Met geld koop je een boek, maar geen kennis. Met geld koop je plezier, maar geen geluk. Met geld koop je sex, maar geen liefde. Met geld koop je alles, behalve betekenis. -Jacob Needleman – PAUL POTTS SINGS OPERA

12 NIEUW MODEL ADVISEUR  De mens staat centraal  Inspireren (Liefde)  Staat open voor gevoel  Adviseren  Intuïtief  Klant bepaalt de agenda  Geld als middel  Relaties voor het leven  Vertrouwen - Loyaliteit

13 NIEUW BUSINESS MODEL  Van winst per transactie naar winst per klant  Van kruissubsidie tussen rendabele en onrendabele klanten naar rendement per klant  Van verborgen ‘kosten’ naar transparante adviesbeloning  Van ‘beloning voor een handtekening’ naar inzicht bieden van toegevoegde waarde  Van verkoop van product naar verkoop van adviesdienst  Van Zorg-’plicht’ naar Excellent adviseren Geef me de baan die bij me past en ik zal nooit meer werken!

14 Inspirerend financieel advies

15 Inspirerend pensioenadvies •Bron:

16 35% verlangt Financieel Geïnspireerd Advies Cultureel Creatieven (90 miljoen Europeanen) 5 tips om cultureel creatieven te bereiken! (  Bied vertrouwen  Wees authentiek  Begrijp ze!  Varieer in communicatiestijl, vorm en inhoud.  Appelleer aan pluspunten en doe zo normaal mogelijk!

17 Financieel Dagblad

18 HAPPINEZ 2, 2008 ’Nooit gedacht dat ik nog eens een buiging zou maken voor een financieel adviseur.’ - Tijn Touber -